Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

ABG øker kursmål fra 4,5 kr til 7 kr i fersk oppdatering :slight_smile:

6 Likes

Men kursutviklingen skuffer, jeg var sikker på at vi skulle se 5+ i dag :disappointed:

1 Like

Denne kommer til å stikke av gårde tror jeg, øker beholdningen litt her og der

2 Likes

Normalt sett ligger kursen på norsk biotek ca 50% under kursmålene til analytikerstanden.

Det tallet tror jeg du har vanskelig for å dokumentere, og analysen til ABG er uansett ikke grunnen til min forventning om kurs i dag. Den var mer basert på 98 % sikkerhet for 1 + kroner fra skattesaken.

Ta det for hva det er, men det er observasjon jeg har gjort meg over 10 år.

Stemmer så og si alltid frem til det kommer nyheter av fundamental karakter ala viktige data, emisjoner, partnerskap etc

Vedrørende Nykode aksjen og indekser:

• OSEBX: justeres tidlig i september med vrkning medio sep og Nykode aksjen vil da få ikke ubetydelig oppvekting i den indeksen
  • MSCI Nordic Small Cap / Global Micro Cap: justeres november og Nykode aksjen vil i det minste vektes opp i Global Micro med potensial for inngang i Small Cap

=> vi vil se en del indeksfond som må kjøpe de neste ukene/månedene

1 Like

Alle monner drar, men min ikke faktasjekkete erfaring er at disse indeksinklusjonene ikke påvirker kursen så mye som man ofte forventer.

2 Likes

Nykode Therapeutics ASA - Contemplated Private Placement

1 Like

Den jævelen der så jeg ikke komme :joy:

1 Like

Drøyt, var ikke GTB @ ABG nyst ute å hauset i avisene?

Kjipt å kjøpe på analytiker tips, for så å ende ned 20-30% dagen derpå grunnet en emi

1 Like

Skal tydeligvis satses skikkelig. Dette er den samme ordlyden de hadde om cash runway før emisjonen. Er jo litt spesielt at de nå henter tilbake de 300+ millene de betalte ut i fjor. Håper de har linet opp investorer for denne emisjonen, så pengene kan hentes uten de helt store rabattene. Noe annet ville være MEGET rart. Time will tell.

Nykode - the gift that keeps on giving

1 Like

Tildeling basert på «perceived investor quality». Jeg ler.

1 Like

Vad gissar vi på emissionskursen på ?

Gjetter 10-20% rabatt - så blir vel mellom 4 og 4.50 kanskje - dersom interessen selskapet skryter av er reell, bør det ikke være umulig å fylle boka til en god pris. Håper de får internasjonal institusjonell interesse.

Edit: boka er dekket - så disse pengene henter de lett.

2 Likes

Dekket hvilken kurs? 4,5?

Det vet jeg ikke. Det har vært en pre-sounding med utvalgte investorer som har dekket hele boka. Endelig pris kommer vel når endelig interesse er avklart.

Nydelig å se at det er liv i sektoren likeså

2 Likes

Velinformerte kilder tilsier at kursen blir +/- 4,40. Ikke verdens største rabatt, men jeg skjønte ikke hvorfor de måtte hente disse pengene nå :man_shrugging:

4.40 må sies å være bra, men enig i at dette kom litt overraskende. De skrur jo opp kostnadene og aktivitetene igjen, ref. det de skal bruke pengene på. Selvfølgelig kjedelig i det korte bildet, men fortsatt meget hyggelig fremtidsutsikter…

3 Likes