Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Ja, det finnes andre i bransjen på OSE som er tomme om 12 måneder eller før, vet ikke hvor lurt det er å vente med å hente penger til alle andre har gjort det.

2 Likes

Det er vel en rabatt på 30 øre eller noe på sluttkurs i går - ganske så decent det IMO.

2 Likes

NYKD vil sitte igjen med ca. 1 milliard i cash, om skattepengene kommer og emi blir gjennomført på 4,4…

Er vel litt behov for kontanter fremover skjønner jeg.

:roll_eyes:

4 Likes

Arctic med på plasseringen, så forventer at de kommer med (re-)initiation analyse etter stille-periode på 10 dager

1 Like

Selskaper skal hente penger når de kan og fra en posisjon av styrke, ikke når de må

1 Like

Nykode Therapeutics ASA - Private Placement Completed

2 Likes

12% under dagens sluttkurs.
Overhode ikke så ille spør du meg.

Helt ok, ingen rep. emi.

1 Like

Mandatory notification of trade

Solid plassering dette. Nå er selskapet verdt ca 1.8 mrd (med de ny aksjene) og har 1.1 mrd cash (med pengene fra skattesaken) - er potensial oppover herfra IMO.

1 Like

NÅ ER EMISJONS SPØKELSET BORTE HVERTFALL :joy:

1 Like

Selv om emisjon og utvanning er crap i utgangspunktet, må man gi selskapet honnør for utnytte mulighetene når de har positivt momentum. Det motsatte er helt krise, ref. Nordic Nanovector f.eks. (typ 30% rabatt og en emisjon som plasseres omtrent utelukkende til retails og tradere)

Edit: Personlig får jeg vondt i magen hver gang jeg ser “contemplated private placement” - det ofte synonymt med hvor mye penger taper jeg over natta nå. - og hvor mange mnd skal kursen ligge i stabilt sideleie før neste rykk (ned)

1 Like

Utbytte på 300mill+mye på bok fra før av+skattesaken, moderna utlesningen må ha snudd alt på hodet

2 Likes

Det utbytte er jo helt jalla når man ser tilbake på det. Det er Datum som har pusha for det - og de tok heller ikke i emisjonen… håper de får solgt seg ut etter hvert.

1 Like

Det blir spennende å se hvem de “internasjonale kvalitets investorene” er, når de dukker opp på listene

1 Like

Det er vel bare ord :smiley: Capital Group har nok tegnet, hvis ikke må de flagge under 5%.

1 Like

De blir vel skjult bak internasjonale bankers nominee-kontoer, så ikke lett å vite. :man_shrugging:

1 Like
1 Like