Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Her får du svar på de spørsmålene relatert til VB10.16:

Actual Study Start Date :|July 1, 2020

Estimated Primary Completion Date :|May 2022

Estimated Study Completion Date :|January 2023

1 Like

Takk for svar og bra link! :slight_smile:

Noen som har tilgang til aksjonærlister som kan se hvem det var som kjøpte og hvem som solgte 1 million aksjer på mandag?

Spent på hva dette gjør med kursutviklingen. Den har stått stille i sommer.

Hva tenker dere om den totale verdien til selskapet? Den er jo veldig høy nå, og det er kanskje begrenset oppeside inntil man har kommet enda noen hakk lengre i studien?

Nok en ATH , 34 kr, (170 før splitt). Kursen er nå nesten 4-doblet på NEO-dataene som kom i november i fjor

Apropos det, vi har nå 9,5måneder and counting uten dataslipp. Vaccibody sitter ganske sikkert på ganske så modne data nå men venter på rett konferanse for å slippe dem Spørsmålet er- kanskje den konferansen ikke kommer i 2020 fordi alt er virtuelt? I så fall håper jeg selskapet finner en annen måte å skape blest om dem på, og gi oss aksjonærer den informasjonen vi alle venter.

Er dataene så revolusjonerende som vi så sist (ref Ulrich Granzer: Best I have ever seen), så kan aksjen dobles på ny

Husk at Peers som CureVac, BioNTech og Moderna er priset til 15-25x mer!

5 Likes

Forørvig håper jeg virkelig styret i Vaccibody følger med på biotekfeberen i USA om dagen.

Peer BioNTech IPO 15 dollar, kursen nå 70 dollar, mCAP 13,6 mrd USD
Peer CureVac IPO , kursen nå 77 dollar, mCAP 16,7 mrd USD

Og så har vi Moderna da, selve mammuten, mCAP 27,5 mrd USD

Ganske sikker på at Vaccibody kunne satt en IPO på godt over dagens market cap på 1 mrd USD.

4 Likes

Agnete Fredriksen holdt et kort foredrag i forbindelse med lanseringen av Oslo Science City fra ca 31:30 ut i videolinken. Hun sier et par spennende ting selv om det bare er et par minutter, som f.eks. at “selskapet ikke bare er Norges mest spennende, men verdens mest spennende” og “Jeg har vært med på å utvikle kreftvaksiner som forbedrer livet til alvorlig syke pasienter” (sitater tatt fra hukommelsen)
Edit: Legg merke til ordlyden i det siste sitatet, lyder i mine ører som det kommer gode data fra NEO studien

6 Likes

Veldig bra, jeg var litt redd for at det skulle ta mer tid pga corona situasjonen som fort vekk kan ødelegge for rekrutteringen og også for oppfølgingen av de som har kommet inn tidlig.

Spesielt interessant at NKTR-214 armen også er ferdig rekruttert, det er jo bare noen uker siden FPD meldingen kom. :+1: :rocket:

1 Like

Fantastiskt spännande sällskap och dom jobbar hårt ! Detta lovar gott , blev överraskad att det gick så fort med rekryteringen så fort :rocket:

Det er veldig hyggelig å kunne se at Vaccibody sin Pipeline vokser også på papiret. Mulig dette er gammel nytt? Men det er første gangen jeg ser at infeksjonsvaksine dukker opp på hjemmesiden:

1 Like

Oslo, Norway, August 27th, 2020 – Vaccibody AS, a clinical-stage biopharmaceutical company dedicated to the discovery and development of novel immunotherapies, announces its second quarter results for 2020.

Highlights:

• Expansion of Vaccibody’s strategic focus to include Infectious Diseases
  • Appointment of Gunnstein Norheim, Ph.D., as Director Infectious Diseases leading this new initiative
  • VB C-02 trial with VB10.16 in combination with Roche’s immune-checkpoint inhibitor atezolizumab in advanced cervical cancer patients approved in all six participating countries, including Norway

Highlights after June 30th, 2020:

• Dosing of first patient in VB C-02 Phase II clinical trial with VB10.16 in combination with Roche’s immune-checkpoint inhibitor atezolizumab in advanced cervical cancer
  • Vaccibody and Nektar Therapeutics dose first patient in Phase I/IIa trial arm evaluating VB10.NEO in combination with bempegaldesleukin (NKTR-214) and immune-checkpoint inhibitor in patients with head and neck cancer
  • Finalization of patient enrolment in VB N-01 Phase I/IIa clinical trial with VB10.NEO neoantigen cancer vaccine in locally advanced or metastatic cancer patients

Michael Engsig, Chief Executive Officer at Vaccibody, comments:

“This has been a very strong quarter in terms of bringing our projects forward. With the VB C-02 trial in advanced cervical cancer receiving approvals from relevant regulatory authorities in all the participating countries, followed by finalizing enrolment of the VB N-01 trial, this emphasizes our team’s ability to keep our operations running in spite of the challenging Covid-19 situation”

3 Likes

Hvor handler man Vaccibody?

Leser jeg rett i at Vaccibody er verdsatt til 10 millioner??

Veldig spennende og hyggelig lesning at Vaccibody er on track!

Likte spesielt godt det de skriver om infeksjonssykdommer, skal sitere så godt jeg kan: “Funn fra prekliniske aktiviteter innen infeksjonssykdommer er oppmuntrende. Vaccibody sin strategiske analyse og planlegging av aktiviteter fortsetter med et mål om å presentere en omfattende infeksjonssykdom-strategi senere i 2020”.

Dette er bullish på morgenkvisten! Vaccibody bruker ordet encouraging på funn fra prekliniske aktiviteter innen infeksjon. Jeg sier bare: Bullish!

Vaccibody er ikke notert på Oslo børs, men handles unotert på NOTC-markedet. Man kan handle unoterte aksjer hos de fleste meglerne.

Verdsettelsen av selskapet ligger rundt 10 milliarder NOK.

Kan en slå fast at Vaccibody forsker på Covid19 medikamenter, utafra kommentaren til Grunnleggjaren av legemiddelfirmaet Vaccibody, Agnete Fredriksen
(Ref.: utdrag fra åpningen av oslo-science-city)

“– I dag har me utvikla medisin som blir brukte på kreftpasienter. Og me håpar å utvikla medikament som kan brukast i dagens pandemi, la ho til.”

Agnete Fredriksen sa ikke dette i sin presentasjon/foredrag, det ligger en link litt lengre opp i tråden. Så her er hun nok feilsitert. MEN det hun sa er spennende nok. Hun sier jo at de har resultater som HAR forlenget levetiden til kreftpasienter, og at de satser å utvikle medisiner som hjelper mot infeksjoner og pandemier som vi opplever nå. Så jeg tror nok de er for sent ute for å utvikle noe for Covid-19, men hvem vet professor Bjarne Bogen som er en av medoppfinnerne av Vaccibody teknologien har jobbet med influensa vaksiner lenge. Og med tanke på hvor kompliserte noen av de tidlige vaksinene er, de må f.eks. oppbevares i - 20 til -70 grader. Mens Vaccibody sine DNA vaksiner så vidt jeg kjenner til kan oppbevares i normale temperaturer og være enkel å administrere.
Utrolig spennende selskap uansett om de rekker å være med på Covid-19 løpet eller ikke.

1 Like

Vacc søker Business controller som skal spille en ledende rolle i implementeringen av IFRS.

Business Controller

Arbeidsgiver

Vaccibody AS

Stillingstittel

Business Controller

Frist

Snarest

Ansettelsesform

Fast

The position

We are currently looking for an experienced and driven Business Controller to join our Vaccibody Team. The ideal candidate will have proven industry experience as an accountant, preferably from listed companies. As a strong communicator and skilled financial analyst, you will produce thorough financial-status reports for senior management to help improve our operational efficiency and aid in our continued growth. Moreover, you will play a crucial role in the implementation of IFRS, facilitation of internal routines, follow up and reporting of development projects.

Fra noterte selskap er vel et nøkkelord her :chart_with_upwards_trend:

Vaccibody har hittil fulgt regnskapsreglene for små selskap. IFRS er tungvindt og gir lite tilleggsverdi for et selskap som Vaccibody i den fase det er i nå, dvs eneste grunn til å gå over til IFRS er børsnotering

1 Like

I gårsdagens Finansavis trekker Gaute Eie i ABG frem Vaccibody som anbefaling. Han forventer positive nyheter fra selskapet gjennom høsten.

1 Like