Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Selvsagt umulig å vite, er jo dagens aksjonærer som bestemmer hvilke kurser de vil selge til.

Jeg tror det kan være viktig å legge merke til at styret sier de har hatt etterspørsel fra investorer om å noteres slik at de faller innenfor investeringsmandatet deres. Dette kan være vanlige aksjefond, pensjonskasser og livselskaper, og de gidder jo ikke å kjøpe aksjer for ett par millioner eller to. Det må gjerne litt ordentlige beløp til for at de skal ta seg bryet med å kjøpe seg inn i et selskap.

Så kan det jo også være at dealen har fått oppmerksomhet blant internasjonale investorer, Genentech/Roche er jo store aktører så det legges merkes til at de satser på en teknologi. Og Genentech har jo garantert sett mere data fra NEO studien enn det vi i har sett offentliggjort til nå.

Min konklusjon er i hvert fall at jeg ikke selger før eventuelt LITT på 70 +. Smart eller ikke hvem vet?

1 Like

Hvor ser man kursnotering for Vaccibody?
Synes det ser ut som Ultimo lider under Vaccibody om dagen.
Noen vil jo mene at Ultimo skal opp mot Vacci’s mCap, mens andre mener Vacci skal videre og selger tydeligvis Ultimo.

Fra i morgen blir den jo tilgjengelig over alt hvor Merkur Markets aksjer er synlig nå. I dag må du på www.notc.no eller Infront og sikkert et par andre systemer. Ikke veldig spennende å se på i dag alle, transaksjoner har gått på 62,00 med untak av en mindre som gikk på 61,90 :slight_smile:

Kanskje noen ønsker at kursen skal ligge der.
Flere mulige tolkninger som
-noen vil at kursen ikke er høyere i morgen , slik at den starter med «lavt» utgangspunkt pg stiger videre. All kursstatistikk starter i morgen
-noen holder kursen oppe for at den minst skal starte på 62 i morgen.

Det blir forøvrig spennende om det skal plasseres noen aksjer i forb med noteringen. Selv om selskapet ikke trenger penger, er det kanskje aktuelt for noen av gründerne / de store sponsorene å få inn litt, samtidig ønsker aksjefondene å ta store poster, de vil ikke ligge og småkjøpe.
Uansett, dette håndteres sikkert på proff måte, aksjemarkedets ringrever er engasjert i sturet/som rådgivere, så alt struktureres slik at det blir en stor suksess

3 Likes

Ser ut til å være 75 i pretrade…så langt… :slight_smile:

1 Like

Hva betyr det at «selskapet har 283.627.680 utestående aksjer til en kurs på 0.01 kroner»?

De store guttene skal vel ut idag??

Det betyr vel at antall totale aksjer er 283millioner, med pålydende på 0,01 kroner. Aksjekursen er riktignok på rundt 65 kroner, så da får man selskapets markedsverdi på ca 18,4 milliarder (283627680*65).

Og det kan tillegges at hva som er pari-kurs, eller registrert aksjekapital ikke har noen som helst praktisk betydning.

1 Like

Poenget er noteringen, ikke at det falt ila dagen.

1 Like

Det er vel uansett neppe overaskende at folk tar gevinst.
Husker jeg leste at Haudemann hadde handlet en del aksjer på 3 kroner pr stk for noen år siden, men det er vel både 1 og 2 splitter siden. Så det er vel aksjonærer ombord her som har over 100x i gevinst.

2 Likes

Aksjer ble vel tilgjengelig på nivåer mellom 65 og 80 kroner i den første runden med ekstern finansiering gjennom Arctic. Aksjen er så splittet 1:20 og så 1:5 som gir en 100 dobling av antall aksjer for de opprinnelige aksjonærene. (Med forbehold om at jeg husker riktig uten å sjekke gamle papirer/mail).

Tror det stemmer bra det. Så når kursen var 65 idag så hadde noen 100 gangern i gevinst på aksjene sine, eller deler av aksjene sine. Ganske heftig!

Dette er jo et epokeskifte for Radforsk og.

Med Bayer, NEC og Genentech på liste over selskaper deres portefølje har hatt store avtaler med så begynner de nå å få nok hakk i sengestolpen til at de vil bli tatt helt seriøst, og med 8% av aksjene i Vaccibody har de også muskler til å finansiere stort sett hva de vil

6 Likes

Must admit, after hearing the first interview with OncoImmunity on Radium a while back, I was very keen on it and a personally/selfishly a little disappointed it got taken by NEC so early in its run. Similarly with Vacci, regular/retail investors never got the chance to buy in at IPO levels (lets say under 1bn mcap) like Ultimo and less recent Nano/Trvx/Pci/pho etc. But completly agree, great for Radforsk, Norsk bio market. Lets just hope the string of successes continues with the other radforsk companies.

1 Like

Noen ganger blir man rikelig belønnet for å være med tidlig, mens de (jeg var selv blant disse :flushed:) som kom inn i TRVX og NANO tidlig og blitt sittende har hatt en bumpy men ulønnsom reise så langt om man har kjøpt og blitt sittende. Så kanskje den viktigste smitteeffekten av Vaccibody din suksess nå blir at det blir lettere å skaffe penger for startups.

PS jeg tror det kan være lønnsomt å være aksjonær i Vaccibody i mange år fremover også, selv om jeg har cashet inn litt av gevinsten siste året.

1 Like

Kan du si noe om de dataene som ble sluppet som denne granzer mente var så fantastiske? De har kjøpt retten til neo delen av selskapet i alle indikasjoner ikke sant? Så får vacci 10% pluss pluss i royalties… slik jeg forstod på radforsk podcast sitter da vaccibody igjen med infeksjonsbiten som er pre klinisk. Neo delen er den person tilpassede kreft biten ikke sant?

Det kan også.virke som ultimovacs og vaccibody km bli direkte konkurrenter. Ser de begge er i melanom. Finnes det i det hele tatt sammenlignbare resultater. ?

Har dere en en oversikt over de kliniske resultatene som selskapet har levert så langt? Hva var det som gjorde at grazer gikk så av skaftet?

Den holder seg overaskende bra da. Biotek ipo’r pleier jo å være røde selv uten at eksisterende aksjonærer har rikelig med gevinst.

2 Likes

Tror ikke man skal fokusere for sterkt på aksjekursen. Ikke glem at mang av investorene i VACC hart hatt en fantastisk reise dert siste året og det er helt naturlig at flere av dem velger å sikre deler av gevinsten i disse dager. Men at så skjer er ikke overraskende for dem som har vært på børsen noen år og kjenner spillets gang. Følgelig er det nok en del som har VACC i kikerten, men som velger å avvente for å se hvor kursen stabiliserer seg før de tar posisjon.

Fokuser på det fundamentale. Veksten i VACC kan bli fantastisk i årene som kommer og jeg forventer at denne utvikler seg til å bli en hyggelig utbyttemaskin.

5 Likes