Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Husker den var 2,50 kr (justert for splitt) i 2017. Så den holder seg bra mtp at mange har vært med siden da.

Det stemmer, Buffet. For de som ikke husker historikken, så er de tre emisjonene jeg har info om følgende:

  1. Juni 2016 - kurs 0,80 justert for splitt (først 1:20 og så 1:5, så det blir totalt 1:100) 24 MNOK
  2. Desember 2016 (innbetaling januar 2017) - kurs 2,50 justert for splitt, beløp 220 MNOK
  3. Februar 2019 - kurs 8,00 justert for splitt 1:5, beløp 230 MNOK
2 Likes

https://www.healthtalk.no/alle-artikler/podcast-inven2-står-bak-selskaper-som-er-verd-nesten-30-milliarder-nå-er-vaccibody-alene-priset-til-17-milliarder/

2 Likes

@Snoeffelen Har du delt dine tanker om VACC på denne tråden? Fant ikke noe, hadde vært artig å visst

Er det vanlig at Små/Mellom store Biotek selskaper betaler utbytte? Evt når TROR du Vacc vil kunne betale utbytte. Blir vel ren tipping? Men jeg har bare investert i Norsk Biotek i 5år, og har ikke kommet over noen som har gått fra preklinisk/klinisk til og betale utbytte. Har PHO i porteføljen og har vel tenkt tanken på at det muligvis kommer noe utbytte der etterhvert? Svar gjerne på PHO tråden om du har en tanke om det😊 Ser forresten etter inngang i Vacc, men har ikke klart og forstå helt hva de driver med. Er det noe innlegg på denne tråden som gir en god forklaring for rookies?

1 Like

Det er IKKE vanlig at biotek selskaper betaler utbytte, men det kan selvfølgelig skje om de har produkter de tjener godt på via royalties eller eget salg. For Vaccibody, er det vanskelig å se at dette kan skje på mindre enn 5 år, og mest sannsynlig vil de fortsette å investere i egen pipeline og utvikling i mange år etter dette også.
Når det gjelder informasjon om hva selskapet driver med, er hjemmesiden alltid lur å sjekke ut så du vet hva de selv sier. Webcastene som det er linket til er også verdt å se.

2 Likes

Bare Londonmannen som til stadighet forespeiler framtidige “utbyttemaskiner” for alle de selskapene han er investert i :wink:!
Nei, biotekselskaper i denne fasen betaler ikke utbytte. Alt investeres i videre utvikling og ekspansjon.
I mine 40 år på børs har jeg blant biotekselskapene bare opplevd at PHO betalte litt utbytte for mange år siden.

3 Likes

Ser av aksjonærlistene at Bjarne Bogen (medgründer i Vaccibody) (Agnethe Fredriksen tok sin doktorgrad hos han) har nå økt sin beholdning med 85 %, tilsvarende 1,1 millioner nye aksjer!!
Han har nå totalt ca. 2,4 millioner aksjer etter siste kjøp som har blitt foretatt etter avtalen med Genentech. Ingen i verden klarer å overbevise meg om at Bjarne Bogen IKKE følger med i timen :blush:
Meg bekjent er han ikke insider, men mannen vet utmerket hva denne plattformen har av potensiale. Han har jo vært med fra dag 1. Og når hans tidligere student lander en gigantavtale med Genentech/Roche, så har han lagt 1+1 sammen, knerta sparegrisen og kjøpt seg nye 1,1 millioner nye aksjer!

For meg er dette en bekreftelse på at noe stort er på gang!

2 Likes

Du må nok se posten i sammenheng med Inven2 sin reduksjon på 1,2 mill aksjer. Les notene i regnskapet så fremgår det vel der at han har rett til å få disse aksjene mer eller mindre gratis for sin andel av oppfinnelsen.

Men jeg er enig i at det er store ting på gang i Vaccibody!

9 Likes

Om det så hadde skjedd så hadde han ihvertfall hatt en god sparegris og ta av! Det hadde vært interesant dersom en grunder ventet helt til aksjen steg 10 000% før han la penger på bordet :slight_smile: 1,1 mill aksjer et ganske mye penger. Litt under det som ble omsatt første dagen Vaccibody gikk på børs.

3 Likes

Vi får se. Husk jeg sier fremtidige. Jeg forventer ikke utbytte verken i år eller neste år. Og hittil har da stort sett alle norske farmasiselskaper befunnet seg på bleiestadiet. Før de står og kan gå for egen maskin blir de kjøpt opp. Blir nok ikke utbytter før vi ser et norsk selskap kunne stå på egne ben og tjene pengene selv, og da så mye at de har mer enn til daglig forbruk. God helg!

1 Like

Programmet sendes visst i reprise 2140 i kveld (« bare business»)

Er det noen som har fått/ sett oppdaterte kursmål, fra noen meglerhus, etter at avtalen med Genentech/Roche kom på bordet ?

Tror analytikerne venter på å se data fra NEO studien før det kommer noe fornuftig. Jeg tror at det kommer data enten på SITC konferansen eller Neoantigen Based Therapies Summit tidlig i november. Agnete Fredriksen er oppført som taler der den 4.11.

16.30 Vaccibody’s APC Targeted Vaccine for Neoantigens; Update from the Clinical Study & Correlates With Clinical Responses

• Inducing a unique CD8-dominated T cell response by targeting antigens to chemokine receptors

Clinical updates on the phase I/IIa VB N-01 trial in multiple indications parameters important for antitumour efficacy

Agnete Fredfiksen, Co-Founder, President & CSO, Vaccibody AS

1 Like

Blir veldig spennende kl 23 i kveld.

NEO-data ble sist presentert på SITC i fjor. Har litt forventninger til at det kommer en update på årets SITC. I så fall får vi vite det ikveld, da slippes abstractene.

Antakelig er det vel da Genentech som står for en evnt poster. Som selvsagt gir det hele enda mere tyngde.

4 Likes

Var kan man se detta ?

Du kan jo følge med på www.sitcancer.org i kveld, eller vente på presse-/børsmeldinger.

Har ikke rukket å høre denne ennå selv, men det må jo være verdt å bruke litt tid på!

5 Likes

Anbefaler helt klart å sette av en time og høre på Podkasten. For de som av ulike årsaker ikke har tid, fortalte Agnethe og CEO at hele verden ser annerledes på Vaccibody i dag. Inkludert andre investorer og partnere, også aktører fra USA.
Partnerne ser på Vaccibody med nye øyne grunnet avtalen med en av verdens største aktører innen immunterapi og personifisert kreftbehandling. Genentech og Ira Mellman som visst er en guru og meget respektert person, har nok bidratt til å sette Vaccibody på kartet.
De snakket litt om gigantavtalen… om at det er en standard lisensavtale, hvor de har gitt Genentech en lisens til å utvikle, registrere, produsere og kommersialisere Vaccibody sitt produkt. De presiserte at de ikke hadde solgt hele Vaccibody, men hadde lisensiert en del av en teknologiplattformen og sørget for at det fremdeles er mulig å lisensiere ut andre deler av plattformen. De var superstolte over at Genentech har validert deres plattform og vært ned i minste lille detalj inkludert patentene. Noe som igjen gjør jobben enklere med fremtidige partnere, da Genentech har validert teknologien i plattformen. Genentech har nå rettighetene til VB10.Neo og resten har Vaccibody bevart rettighetene til å utvikle selv.

Infeksjonsvaksinesatsningen forblir en hemmelighet inntil videre… De gjentok gang på gang at de er et teknologiplattformselskap, og de har en ambisjon om å bli ledende.
Merkur var på ingen måte endestasjonen og at de i nærmeste fremtid kommer til å vurdere en appropriate quality exhange sammen med styret i Vaccibody.

Agnethe og CEO fremstår som to ydmyke personer. Samtidig er de fryktløse. The sky is the limit og med de ambisjonene så blir det tullete med oljetunge Oslo Børs. Må si Nasdaq i USA hadde kledd Vaccibody.

9 Likes

Fikk du ut noe interessante info fra (http://www.sitcancer.org/) ?