Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Nei, det er ingen abstracts der som ser ut til å være knyttet til NEO studien. Men som det fremgikk på Radium podcasten i går er det nå en såkalt “stille periode” hvor Genentech i påvente av avklaring på anti-trust/konkurranse regler ikke kan si noe eller bruke data fra Vaccibody dealen. Så da kommer det kanskje som Late Breaking.

2 Likes

Hvorfor faller Vacc så mye idag?
Kan ikke skjønne at de sa så mye galt i podkasten i går, tvert imot?
Men mange sitter med store gevinster så kan være at enkelte nå tar gevinst.

Var vel ikke noe negativt i går, men det er jo som du sier mange med store gevinster og uten noen åpenbare positive triggere de neste ukene er vel kanskje kjøperne ikke så ivrige.

For egen del håper og tror jeg at det kommer data fra NEO studien i begynnelsen på november, men det er jo ikke hugget i sten, så derfor er vel ikke alle like optimistiske på en mørk børsdag.

Det skal konsolideres før neste byks oppover.

1 Like

Ja, det er jo naturlig at de gamle aksjonærene etter en eventyrlig reise ikke føler for å kjøpe enda mer aksjer, og samtidig så vil jo flere ha god grunn til å rebalansere sine porteføljer og være på selgeren fremover.
Så inntil vi får sett datagrunnlaget fra NEO studien som Genentech har gjort sin avtale basert på, tror jeg det er litt vakuum i aksjen. Når det kommer data, som jo må være gode med tanken på den avtalen som er inngått, vil analytikere kunne komme med oppdaterte analyser og porteføljeforvaltere vil kunne være litt tryggere på å kjøpe seg inn.

Jeg tror i hvert fall det er nye data som blir triggeren.

2 Likes

Enig!
Jeg tenker å være long her noen år, regner med vi er ett godt stykke oppe i 3-siffret den dagen jeg evt selger meg ut.

1 Like

Enig her. Det er ikke dårlig tegn at gamle aksjonærer selger noe nå. Aksjonærer som gjerne bare plasserte noen mindre beløp i Vaccibody for noen år siden så utgjør denne kanskje nå over 90%++ av porteføljene til enkelte aksjonærer. Da har man lov til å sikre seg.

1 Like

Ja, CEO sa jo i podkasten at grunnen til at de noterte seg var at flere aksjonærer hadde ytret ønske om det, aksjonærer som gjerne ikke hadde de store summene. De kunne fint fortsatt lenge uten å være notert.

Stemmer. Uansett helt utrolig reise. Kursen har bare steget og steget. Emisjoner har godt som en lek og kursen fortsetter oppover etter det og nå god deal på toppen av det hele. Er bare å ta av seg hatten!

2 Likes

Share capital increase from exercise of warrants

Ut av PCI inn mer inn i Vacci :smiley:

2 Likes

Vi er nok mange som satset på feil hest.
Men nå synes det kanskje litt for sent å satse på Vaccibody?

Ja, endel og meg selv inkludert vill helst være i selskapet før nyhetene og avtalene er inne.
Men som vi ser i dagens PCI så kan vi risikere å betale ett heftig premium for det.
Vacci er kraftig derisket i det siste og har en veldig spennende tid foran seg.

Om det er for sent å satse her?
Nei over hodet ikke, min mening er at dette er ett selskap som kan gjøre det meget skarpt fram over, og kanskje også kunne stå på egne ben uten å bli kjøpt opp.

Anbefaler evt nye og nyskjerrige å høre på denne:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-145

2 Likes

Jeg ble plutselig pcib-aksjonær idag. Tenkte 20 kr måtte være en grei pris.
Men dagens reaksjon viser jo hva som kan skje i biotek. Kan det skje i Pcib så kan det skje i Vaccibody også :slight_smile:

Claro, men situasjonen til Vacci er at de HAR fått avtaler med BP :smiley:
Gratulerer med god inngang forresten :sweat_smile:

Enig i det ja. Men det har jo Targovax også. Er jo priser til en brøkdel i forhold. Det er vel også spyttet inn ganske mye mer penger i trvx enn Vaccibody, men det ene selskapet rekker man knapt å tegne seg før kursen stiger, mens det andre rekker man ikke tegne seg en gang før den synker :joy:

1 Like

I too have theoretically missed the boat on Vacci, but am considering to add here after selling pci today. My portfolio feeling a bit lonely now only having Bgbio, trvx and Ultimo.

Agree, the case is derisked and a super exciting company. I guess thats why you are paying mcap 17mrd vs 1-1.5mrd like the rest of Radforsk. Maybe the saying “you have to pay for quality” is also relevant here. I guess we just have weigh up whether they can turn this fantastic deal into something truly great.

In any event, I need to do some more homework here i think.

1 Like

TRVX har vel ikke en avtale om 200 MUSD upfront og 515 i pipeline + royalties.

Så sammenigningen der er ikke i nærheten. TRVX er vel årevis bak det løpet de forespeilet aksjonærene ved børsnotering (jeg har vært med siden før den tiden), mens Vaccibody mer eller mindre er on-schedule og på budsjett.

Men selvfølgelig det kan gå galt i alle selskaper, men det er ikke noe nytt.

1 Like

Hehe, spot on!

Det har nok noe også med omdømme å gjøre + at Vacci’ teknologi nok er mer universell enn mange av de andre hos Radforsk.

Sammenlignet ikke avtalene. Men det var avtale med bp vi snakket om. Poenget er at man burde alltid være forsiktig i denne sektoren ja.
Sikkert mange som har anbefalt pcib og sagt at det er en trygg investering til folk.