Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Tror nok de fleste som kjøpte PCI var smittet av FOMO. Har noen sagt at det var en trygg investering så bør den personen settes under vergemål.

Da burde du sammenlignet TRVX sine avtaler med de avtalene Vaccibody har med Roche og Nektar fra tidligere. Det var “ikke kommersielle avtaler” hvor begge parter beholdt sine rettigheter og ikke betalte med mer enn gratis medisiner og eventuell forskningsinnsats. Den type avtaler har jo også BGBIO med Merck f.eks.
Hvis noen har anbefalt PCIB som en trygg investering bør de aldri gi råd igjen (jeg har selv tapt ett syv-sifferet beløp i dag, men har aldri sett på den som “trygg”).

2 Likes

Ramsess
Helt enig med deg. Vacc er så godt som på tørt land. Selskapet har allerede landet en lukrativ lisensieringsavtale og selskapet er blitt endevendt av et meget kritisk BP, og bestått prøven. Vacc kan inngå mange flere tilsvarende avtaler og er således å betrakte som en rimelig trygg pengemaskin.

Tror nok vi kan få mange hyggelige meldinger så snart silent perioden er over. Anbefaler alle å lytte på RadiumPodcast nr 145.

3 Likes

Have owned PCI since 2016, so cant complain. But time to move on.

1 Like

Ingen investering i aksjemarkedet er trygg. Men risikoen er ekstra stor innen bioteksektoren. Derfor må man aldri investere mer enn man har råd å tape. Ser at enkelte går all in i biotekseskaper. Når de gjør det utsetter de seg for uakseptabel risiko. Da snakker vi ikke lenger om investering, men gambling.

3 Likes

Enig, jeg anbefaler folk å spare i diferensierte indeksfond.
Å bare kjøpe enkeltaksjer er gambling, nesten uansett selvskap / bransje, og da biokek som en av de mest risikofylte.

2 Likes

Agree, but Vacci has just stocked up on fuel and food for the journey ahead, she ship is still taking on passengers and has not left the harbour yet :wink:

1 Like

Du kan bare senke skuldrene og slappe helt av altså!!!

Min kommentar var egentlig ikke noe analyse av avtaler, mer komisk sammenligning av hva man har fått ved å putte penger på trvx vs Vaccibody.

1 Like

Kommer innpå Vacc og trekker sammenligninger med andre platform selskaper (bla Moderna) her:
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-147#t=19:00

Hør forøvrig hele podcasten, interessant.

270 000 + 2 430 000 - 2 700 000 = nothingburger

Edit:

Dette var ikke helt sant. Takk til våkne forumpostere:

1 Like

Så ikke del to av børsmeldingen. Enig da i at det ikke var noe å rope hurra for.

Akkurat på sånne meldinger som dette er løsningen til @pdx en liten ulempe, folk må selv ta ansvar for å lese hele børsmeldingen og ikke bare de øverste 10 linjene :smiley:

Er ikke så mange meldinger det får en så spesifikk effekt på da.

3 Likes

Phew, da er jeg helt ute av pci skipet. Det er ubehagelig å sitte i ett skip med så kraftig slagside. Satser på at Vacci skal være trygt framover.

Lykke til videre Ramsess👍

Åbyholm eier 5,948% Av Norda ASA og 100% av Caaby AS. Mao øker han sin eierandel tilsvarende 109404 aksjer.

3 Likes

Hvordan kom du frem til det?

Norda selger 2.700.000 aksjer. Åbyholms andel er 5,948% tilsvarende 160.596 aksjer. Han kjøper så via sitt heleide selskap Caaby 270.000 aksjer. Differansen er 109404 nye aksjer.

Edit: jo jeg er med på hva du mener nå :slight_smile::+1:

Han kjøper selvfølgelig 270.000 aksjer som det klart og tydelig står. Poenget er at han øker sin “personlige” andel i Vaccibody fordi aksjene som selges kommer fra et selskap han kun eier 5,948% av. Han kjøper via sitt heleide selskap.

1 Like

Noen som har fått med seg hvor lenge den “silent” perioden skulle vare?