Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Lurer meg på om de gutta i Artic snart har ett aldri så lite omdømme problem? Fikk vel bra tyn på hegnar i går og på Facebook så er det mange som er lite imponert og trur med andvokater.

De har vel fått refs fra finanstilsynet tidligere for å pumpe opp kurser. Vil tro de får ett aldri så lite smikk her dersom det blir full gransking ja.

Vil dette påvirke Vaccibody?

Man ser ihvertfall at HO biotech-trollene har flyttet til facebook og prøver å piske opp stemningen

1 Like

Hvem bryr seg om hva Arctic mener, når man heller kan se på hva Genentech mener.

Litt morsom denne kritikken. Arctic har ikke laget noen analyse på Arctic på år-og-dag. Selskapet er jo heller ikke børsnotert, og hentet ikke penger i forbindelse med listingen på handelsplattformen Merkur Markets. De som er kunder hos Arctic har i tillegg visst at flere i selskapet har vært investert i Vaccibody i mange år, og det er bare den enestående kursutviklingen som gjør at beløpene er så uvanlig store.
Aksjonærlistene til Vaccibody er åpne så alle som gidder har jo kunnet lete seg frem til denne informasjonen. Så i mine øyne er dette en stor «Nothingburger»

4 Likes

Vacc-kursen har falt kontinuerlig siden børsnoteringen startet 7. oktober og har et aksjefall på vel 32%.
Spørsmålet er vel når gevinstsikringen er over og man bør gå inn i aksjen, men forløpig ser det ut til å være best å avstå fra kjøp inntil videre.

Fremdeles priset til 13,3 milliarder, en god amerikansk unicorn.

Begynner å bli litt mer interessant nå

1 Like

Mener du at aksjen nå er mer interessant pga. prisingen eller chartet?

Det aller første jeg tenkte da den ble børsnotert var at det var en voldsom eufori, så en 30-50% volatilitet i starten var ikke akkurat superoverraskende. Mange som kjøpte i børsnoteringen uten å ane noe om selskapet mistenker jeg,

Så da er det mer interessant å følge med i chartet og topp 50 om salgspresset ser ut til å avta

1 Like

Det vil nok ta seg opp igjen når denne antitrust perioden er over og avtalen er godkjent av amerikanske konkurransemyndigheter.

Det er endel som allerede har hatt en eventyrligvekst på sparepengene sine i dette selskapet som nå selger seg ut. Men jeg tror at om en investerer i dette selskapet, og lar pengene stå her i en 3-5års periode at en vil kunne da ta realisere dem med en ganske grei avkastning. Og caset er såpass bra derisket at det går an anbefale selv newbees å ta en titt på denne.

Største kortsiktige faren tror jeg er om de store som Haudeman og Voldberg plutselig skulle selge seg ut/ned, noe som ikke er helt usannsynlig, og vil kunne gi aksjen en kortsiktig slagside.

Tillegger mer vekt på at sentralt styremedlem (med tidligere bakgrunn som europeisk topp analytiker) kjøpte seg kraftig opp på 58,-. Genentech avtalen er gjort. Vacc er fremdeles like spennende hvis man bare ser litt lengre frem enn nesetippen :slight_smile:

3 Likes

Har noen en dato eller tidslinje for denne antitrustundersøkelsen?

Nei, Agnete nevner den i Radium posten, at vi bare må vente til de (konkuransemyndighetene) har gjort seg ferdig. Hun spesifiserer ikke ett tidspunkt.

Jeg har undersøkt dette med antitrust-lovgivningen i US. Måten det fungerer på er at begge selskapene må sende inn en søknad om å få gjøre avtalen til myndighetene. Det påløper så en venteperiode på 30 dager fra mottatt søknad. Hvis ingen av selskapene har fått noen henvendelser i løpet av de 30 dagene kan avtalen signeres.

Avtalen ble inngått 1. oktober. 30 dager opphørte 31. oktober.

Jeg kjøper her i håp om at det kommer en avtale i løpet av kort tid, kanskje allerede i kveld.

3 Likes

Alltid en god ide å kjøpe Vaccibody, men er det noen som er i tvil om at avtalen med Genentech går i gjennom, Jeg tror det er en 99,9 % sikker transaksjon, vanskelig å se at det er noen anti-trust issues når de ikke har et produkt som er nær markedsføring en gang.

Men det som kan være en trigger nå når avtalen blir endelig signert er jo at Genentech kan slippe oppdaterte data for NEO studien, og tatt i betraktning den avtalesummen vi har her er det jo garantert sterke data som kan forventes. Agnete Fredriksen skal jo holde et innlegg på et seminar nå i løpet av en uke hvor det er forespeilet ny data ( se lengre opp for link til agenda).

2 Likes

Jepp, pluss den sedvanlige boosten på en melding som inneholder pene tall.

Det er bare å glede seg!

1 Like

SITC konferansen eller Neoantigen Based Therapies Summit tidlig i november. Agnete Fredriksen er oppført som taler der den 4.11. Har du Boms, eller andre info på hva kl. slett Agnete skal tale? Blir veldig interessant å høre om hun kommer med noen oppdateringer.

Tiden er 16:30 EST, som vel betyr Eastern Standard Time?
image

Morsom skrivefeil forresten: Fredfiksen :smiley:

1 Like