Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Så da forventer altså du at disse 200 MSUD er både bokført og utbetalt i Q4, og at dette vi vli bekreftes om to uker.

Strukturen vil vel være i forhold til tradisjonelle milepæler ja. Men er man sikker på at start av fase II vil føre til en utbetaling overhodet f.eks.? Jeg synes det er rart at man ikke har/kan/vil kommunisere noe rundt dette, når det er hva selskapet i største grad er verdsatt på.

Jeg skrev ikke at de nødvendigvis er innbetalt til Vaccibody i 4Q, men jeg regner med at hoveddelen er bokført. Kan godt være at noe først kommer nå i 1Q, det er jo fremdeles innenfor det som er naturlig å kalle near-term om det er under 6 mnd fra avtalen den 1.10.2020.

Ellers så tenkte jeg mer på en ny milepæl ved slutten av Fase II, enn ved oppstart. Strukturen på fasene blir jo nødvendigvis litt annerledes når de lager en persontilpasset medisin, og for meg er det uklart om de ser for seg placebokontrollerte studier også i og med at det ikke nødvendigvis er noen god idé å gå inn å ta biopsier av svulster om det ikke skal gis en medisin som er laget basert på den biopsien. Det er dessuten Genentech som kjører resten av studien etter den ekstra fase 1B studien som er med Roche sin checkpoint hemmer. Det kan også gjøre at strukturen i dealen er litt avvikende fra andre dealer hvor selskapet selv kjører studien slik Algeta gjorde.

2 Likes

De har jo gitt fra seg hele datasettet til Genentech så det er de som offentliggjør de videre data fra NEO studien, og ettersom de er så store kan de gjemme disse dataene lengre enn hva en liten aktør kan. Men det vi kan være helt sikre på er at Genentech har sett mye mer av datasettet (det er jo ikke en blindet studie) enn hva vi andre har sett. Så jeg tenker at om datasettet er bra nok for Genentech er det sikkert bra nok for oss aksjonærer også.

1 Like

Sånn uansett pris? MCAP er nå over ti ganger det du er sikker på at de har fått for å selge ut deres viktigste produkt. Og over tre ganger det de får dersom det blir en suksess (før royalties riktignok).

Edit: sorry, rettet det første tallet der.

Er mcap 20 x 200 MUSD ?

Og skal man sette sannsynligheten for royalties til 0 ? Det kan hende det ender opp uten royalties en gang i tiden men i en verdivurdering i dag er det ikke riktig å sette den til null. Sammenligner man med andre selskaper må man også huske at Genentech bærer alle kostnader for videre NEO studier.

Ikke null, men ikke 100% heller. Og så diskontert over tidslinjen.

3 Likes

Financial calendar

1 Like

Hei Polygon,

slik har jeg forstått det ja. Inntektene bokføres i Q4. Det er jo mulig de periodiserer dette, men de regnskapstekniske rutiner i Vaccibody kjenner jeg ikke til :slight_smile: Svaret får vi 12.2.21

hva skjer 12.2.21?

Jeg vet ikke hvor datoen 12.2.21 kommer fra. Selskapet selv har disse datoene annonsert for 2021:
Financial calendar for Vaccibody AS
FINANCIAL YEAR 2020
21.04.2021 - Annual Report

FINANCIAL YEAR 2021
26.08.2021 - Half-yearly Report
31.03.2022 - Annual Report

12.05.2021 - Quarterly Report - Q1
17.11.2021 - Quarterly Report - Q3

I tillegg har de i 3Q2020 rapporten angitt disse nyhetene som targets (infectiuos diseases nyheten kom 10.12.2020). Nyheter rundt Covid satsningen og eventuelle samarbeid på andre områder kan selvfølgelig komme i tillegg. Ellers er det jo ingen konferanser som er annet enn virtuelle presentasjoner så aktiviteten på det feltet er vel lavere enn normalt.
image

Ut fra hva jeg kan se har Nordnet datoen fremhevet som kommende tallpresentasjon fra VACC for Q4 (øverst i høyre hjørne - scrollbar).
Har også i tidligere maildialog med VACC forstått det dit at Q4 vil bli presentert for seg før 2020-tallene i april.
Skal ærlig innrømme at jeg er usikker på hva som gjelder. Har derfor i dag forespurt inn mot selskapet på om de vil rapportere Q4 separat, og da på hvilken dato.

Ser at Nordnet har den datoen der, men fant den ikke på Vaccibody sine sider.
image

For såvidt enig at det hadde vært fint med nyheter og 4Q før slutten av april. Men det er jo ikke regnskapstall som er viktig for disse selskapene, så nyheter kan gjerne komme i form av pressemeldinger med presentasjoner i forbindelse med avtaler eller milepæler i utviklingen som oppstart av studier eller avlesning av studier.

Arctic Sec med webcast 3.feb:
«Vaccibody will present a general overview of the company, and we will take a closer look at the technology and the pipeline, followed by a Q&A session»

4 Likes

Ikke uenig i det hele tatt, men det hadde jo vært kjekt å se sorte (positive) tall for første gang :slight_smile:

@grib1

Har du fått denne infoen i form av en invitasjon fra Arctic?

Jeg har sett Arctic sin invitasjon til denne virtuelle presentasjonen, så den er i utgangspunktet for meglerhuset sine kunder. Kan likevel være at den deles senere.

Flott artikkel om Bjarne Bogen og hans arbeide rundt kreftforskning og oppstart av Vaccibody: Medisinmannen - Slik fant professoren kreftvaksinen

Vet ikke om andre her inne deltok på presentasjonen VACC holdt denne uken, men altså…for noen data! Om ikke ligger den sikkert inne på www.vaccibody.no

Var skikkelig moro å se entusiasmen hos CEO og CSO :slight_smile:

Jeg hørte også på, og det er vel få som slår Agnete Fredriksen i entusiasme og ambisjoner.
Veldig spent på hva neste nyhet blir, en avtale med en stor aktør for 2.generasjon Covid vaksine hadde jo vært en fantastisk nyhet.

Ser ikke at webcasten ligger på Financial Reports and Presentations - Vaccibody.com , men presentasjonen ligger der for de som er interessert.