Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Jeg har jo nettopp gitt et begrunnet svar på hva kostnadene kan være. Så at du ikke vet noen ting får være ditt problem.

Om du vet hva 99 % av aksjonærene tror om selskapets kostnader fremover så kjenner du flere enn meg, men du bør huske at det er de som eier 99 % av selskapet som er viktig, hva det store antallet vet/tror er ikke viktig.

Når det gjelder informasjon til markedet, så er det faktisk viktig å huske at de er EuroNext Growth (tidligere Merkur Markets) som IKKE er det samme som en børs, men bare en elektronisk handelsplattform.

Og om du bekymrer deg for at det er en boble, så har den nå nettopp gått opp til 88,- i kurs :smiley:

3 Likes

Så deres forståelse @Boms og @LarsErik64 , helt siden avtalen først ble annonsert like før noteringen i fjor, var at Vaccibody skulle bruke av de 200 (og ja jeg vet det er dollar!) for å starte opp en helt ny fase I (som ikke er registrert på clinicaltrials ennå) og drive denne til readout før det skjer noe mer. Da føler jeg meg ganske sikker på at dere tilhører et bitte lite mindretall. Men de andre (og dere?) vil selvfølgelig ikke rekke opp hånden nå.

Og det kan godt være at Genentech og Vaccibody har avtalt en større studie enn hva Vaccibody gjorde med sin egen første (som i alle fall var planlagt med 65). Det vet heller ikke du.

2 Likes

@polygon Du har tydeligvis bestemt deg, men for andre lesere kan jo følgende dokumenteres. Og om man ikke tror på hva Vaccibody skriver og sier så får det være deres sak. Jeg for min del har ikke noen grunn til å tvile på deres informasjon etter å ha fulgt dem i 5+ år.

Fra pressemeldingen 1.10. Side 1
Klipp 1


Klipp 2

Og om man ikke synes man har tilstrekkelig informasjon, så kan man jo gå til selskapet, styret eller andre med førstehåndskunnskap. Så kan man eventuelt etterpå kritisere og bekymre seg over ting som er fakta og ikke tankespinn.

2 Likes

Har selskapet opplyst noe om størrelsen på up-front payment samt når up-front payments og near term payments vil bli innbetalt?

Det der er jo det samme som jeg refererte til over. Når du impliserer at jeg påstår selskapet lyver, så setter du opp en stråmann. Det er hva de IKKE har sagt jeg er opptatt av. Og jeg er fortsatt ganske sikker på at heller ikke du hadde forstått dette riktig før nå.

Jeg fulgt dette selskapet siden 2016/2017 og er long inntil motsatte er bevist. Og angrer ikke et sekund på dette valget.
Det er bra at Polygon har et annet syn, MEN konspirasjonsteorier om CFO er ufint! Og all ære til Boms og LarsErik64 som har brukt tid på å argumentere tilbake i dag.

@Polygon
Jeg tror alle har fått med seg at du har noen reelle bekymringer. Foreslår at du sender IR Contact en mail som by accident er CEO i selskapet. Eller gå så høyt at du snakker med Anders Tuv som er styrelederen i Vaccibody. Del dine bekymringer og be om et svar.

Takk for at du gjør oss andre oppmerksom.

Til andre som er i Vacci – RT 87,50 :cowboy_hat_face:

2 Likes

:exploding_head: Flott at det er noen som vet hva jeg har forstått og ikke forstått.

1 Like

Vel, du har i alle fall snakket om NEO-studien i entall og med referanse til den eksisterende konsekvent i denne tråden, og 1B som en utvidelse. Samt omtalt de 200 mill som upfront og at de blir betalt til Vacci innen utgangen av 1Q21?

Fortsatt ingen som vet størrelsen på up-front payment og når denne og near-term payment delen vil bli betalt.
Min forståelse er at det ikke er knyttet noen betingelser til utbetalingen på USD 200 utover formodentlig overføring av teknologi, evt patenter m.v. er gjennomført?

Se denne.
As announced on October 1, 2020, Vaccibody and Genentech have entered into an agreement for the development and commercialization of DNA-based individualized neoantigen vaccines. With the expiration of the HSR Act waiting period, the agreement is now effective and Vaccibody is entitled to receive USD 200 million in initial upfront and nearterm payments

Min forståelse er at vanlig definisjon av “near-term” er 3-6 mnd. Derfor har jeg antatt at de 200 MUSD vil være fullt ut utbetalt innen 31.3.2021.

…og jeg tror at “initiation of VB N-02, Phase Ib trial” (som vi nå alle er enige om er en helt ny studie) som er guidet i løpet av 1H21 trigger en av disse near term payments. Og at de heller ikke da får hele summen. “Ferdig innrullert” og “avlest” er også naturlige tidspunkter. Det oppsiktsvekkende ligger i at dette er noe man må spekulere i fordi selskapet ikke har kommunisert det!

Bare så det ikke blir noen misforståelser: Jeg tviler overhodet ikke på at Vaccibody faktisk får de 200 millionene, eller at det er knyttet til resultater fra VB N-02 på noen som helst måte.

Boms, takk for info. Slutter meg til din tolkning.
Er din eller noen andre på forumet sin oppfatning at Vaccibody må børsmelde up front og/eller near så snart disse er mottatt? Eller kan de vente til Q4 rapportering?

Som altså er i slutten av april :sweat_smile: (sorry, kunne ikke dy meg)

De må ikke melde om dette går som planlagt. Kommer ikke innbetalinger som avtalt eller det skulle oppstå uenigheter i forhold til det som er avtalt, vil det være meldepliktig.

Snakker om vekstaksje!
Meget hyggelig å være passasjer her :smiley:

1 Like

Leonessa AS er eid av Runar Vatne, Simen Thorsen og or Tor Aksel Voldberg med 33% hver.

Marmori AS er eid 100% av Runar Vatne.

Skøien AS er eid 100% av Tor Aksel Voldberg.

Hortulan AS er 100% eid av Simen Thorsen.

På listen fra 23.11.20 ble det overført litt over fem millioner aksjer fra selskapene Leonessa AS og Marmori AS til en meglerkonto i DNB.

Og siden den gang har de største daglige bevegelsene i aksjonærlistene vært mellom Skøien AS, DNB-kontoen og Hortulan, som oftest med motsatt fortegn og summer som stemmer overens.

Her har du altså en gjeng som er særdeles nært knyttet til hverandre som det er veldig nærliggende å tenke at dytter aksjer fram og tilbake. Da er fint de er notert på en «elektronisk markedsplass» og ikke en børs, slik @Boms så skarpt poengterte!

Det må være fint å være aksjonær i et selskap som øker i verdi frikoblet fra det fundamentale ja, men jeg tror “passasjerer her” bør være veldig “on point” når dette selskapet kommer på en annen børs og disse folkene her får muligheten til å realisere store volumer.

BTW @Ramsess, en vekstaksje referer som regel til selskaper som tjener penger og er verdsatt til høy P/E.

7 Likes

Hei, er en fersking i dette så kanskje et litt for amatørmessig spørsmål, men hvordan får en en tilgang til å se disse transaksjonslistene der partene fremgår?

Det enkleste er å kjøpe seg insidermedlemskap på Tekinvestor!

Foreslår at vi tar polygon sine observasjoner om topp 50 listen til en insider tråd.

https://tekinvestor.no/t/vaccibody-insider/21233/5

Jeg må nesten få lov til å gi noen smakebiter for å dokumentere dette.

Nå mest nylig, på listen fra 10.02 øker Skøien med 238.00, mens Hortulan minker med 200.000. På en dag med litt over 300K total omsetning (08.02, T-2)

På listen fra 08.02 øker Skøien og DNB med 55K, mens Hortulan minker med 100K

På listen 01.02 øker DNB med 1715K mens Skøien minker med 1500K (men her kan ikke alt ha gått over børs)

På listen 19.01 øker Skøien med 150K, mens DNB minker med 137K

På listen 10.12 minker DNB med 1086K, mens Hortulan kom inn med 2635K (igjen kan ikke alt ha gått over børs, og dette er altså to dager før den voldsomme omrokkeringen som skjedde 10.12, og som man sikkert også med hell kan grave i)

…og så får dere som er aksjonærer nesten kjøpe dere innsidermedlevmskap og gidde å gjøre litt selv.

6 Likes

Det er da flere måter å få tak i denne informasjonen, også for folk som ikke er insidere.
Hvorfor skal den ikke da kunne snakkes om her?