Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Deler denne fra hegnar forum da jeg mener den var belyser ting på en bra måte:

Massive innsidekjøp i Vaccibody vitner om potensial

Lupin

VACCII dag kl 11:24191

Vaccibody har en kort historie som børsnotert aksje med en ganske fin seilas fra rundt 60 kr til 90 kr og ned igjen siste tid til ca 80 kr. Selskapets fantastiske kontrakt med Genentech (med betaling på USD 715m pluss fremtidige royalty) ligger som et fundament for verdsettelsen idag på rundt 20 milliarder kroner.

At Genentech har akseptert å betale en slik sum for teknologi er i bunn og grunn svært overbevisende. De har gjort “due diligence” på vegne av markedet og har konkludert med at denne har et fantastisk potential, at den er bedre enn å prøve å utvikle det selv (Vaccibody har vanntette patenter) og den er bedre enn andres løsninger. En del av denne avtalen er fortrolig naturlig nok, slik at eksterne må delvis gjette hvilket potensial. Jeg har gjort mine vurderinger, men vil avvente med å gjøre dem tilkjenne.

Artic har nettopp kommet en grundig analyse på 52 sider med et prismål på 130 NOK hvor dagens avtale utgjøre ca 80 kr. De ser for seg en nedside til dagen kurs uten nye vaksiner og produkter og en oppside opp mot 159 kroner med en mer synlig vekst. Fortsatt legges til grunn moderate verdssettelser i forhold til andre ledende bioteknologiselskaper som Moderna, BionTech, Genmab og CurVAC.

Den skal angivelig forsvare dagens kurs. Er det sannsynlig at selskapet kan skape nye verdier? Det må jeg definitivt si ja til. Selskapets teknologi er en plattform for utvikling av nye vaksiner, og avtalen med Genentech er spesifikt begrenset til individuelle vaksiner innen en krefttype. Selskapet mer enn antyder at det arbeides med nye vaksiner de ikke har opplyst om ennå, og det er også konkret opplyst om 3 andre kliniske studier på nye områder. I følge Artic har selskapet en world class teknologi. Jeg får komme tilbake senere til mer deskriptive elementer i selskapets sterke posisjon. Dagens kurs reflekterer altså ikke potensialet for nye vaksiner som bekjemper kreft, virus eller bakterier, eller Covid19. På Covid19 arbeides det intenst med en vaksine, men naturlig nok var selskapet litt sent ute. Det som virker åpenbart er at denne virusen vil være rundt omkring i flere år og vil gi Vaccibody en mulighet for et større vekstmarked.

Det som er et faktum er at aksjekurs ikke reflekterer på noen måte potensialet i nye vaksiner eller verdsettelse med lignende selskaper verken i Europa og USA. En må dog akseptere at visibiliteten er liten og i dette selskapet er informasjon om hva innsidere gjør desto viktigere enn for andre selskaper. I går demonstrerte flere innsidere sin sterke tro med å kjøpe aksjer for 32 millioner kroner! Det burde gitt en 10-15% umiddelbar reaksjon i kursen da dette bekrefter fremtidig vekst og at de som vet mest om denne tar investeringen. Jeg liker også at ledelsen er bevisst behovet for verdsettelse og vurderer børsnotering i USA, der investorer har mere erfaring med verdiskapningenspotensialet i ledende bioteknologiselskaper. Så liker jeg at de vil ha hovedkontoret i Norge med strategisk mål om å bli verdensledende. Jeg mener nedsiden er begrenset. Dette er en aksje du kan legge under hodeputen og ta den frem når du går av med pensjon.

https://newsweb.oslobors.no/message/527098

Link:

Edit:
Det kommer selvfølgelig an på når en går av med pensjon.
Jeg mener dette kan gjøre det veldig bra innen 3-5 år (om de får fotfeste ute i verden).

7 Likes

Du er sikkert en ung gutt når du mener at “å gå av med pensjon” nærmest er det samme som å dø! Minner om at svært mange fortsatt lever et aktivt liv 20 år etter at de er blitt pensjonister.
Vi er mange her inne som for lengst har gått av med med pensjon, men som også kan ha aksjer i Vacc.
Men når det er sagt tror jeg mange av oss veteranene i aksjemarkedet har opplevd at “intet tre vokser inn i himmelen”, og at vår eksponering i Vacc således er noe beskjedent relatert til vår satsning i andre selskaper innen sektoren med langt mer edruelig prising.

Men ikke mye vil glede meg mer enn at Vaccibody lykkes fullt og blir et framtidig norsk flaggskip innen biotek!

Artig replikk det her. I min ungdom analyserte jeg Novo for eksempel. Har vel gått 100 gangen etterpå Riktig at Vacc har kommet langt og ser ut til at de nå har muskler til å ta et megaløft. Men om det blir nå eller om tre år vet jeg ikke.
Men i mellomtiden får vi følge markørene og satse på at de har valgt riktig hest.
Vurderingen ser jo isolert helt røyka ut. Men nå ligger det heldigvis mer bak enn for et år siden

2 Likes

Hehe, nei “såå” ung gutt er jeg nok ikke, kan vel nesten ikke kalle meg en millennial en gang :wink:

Jeg tror nok Vacci har mye voksing igjen å gjøre, høyest verdsatte biotekfirma i Norge sier vel ikke så mye. Men om de kan bli ett av de største i Skandinavia derimot, ja da snakker vi.

1 Like

Ahh, dette bringer tilbake minner til den gangen jeg omtalte min da 70-årige far som eldre…

Til et par damer på 80 år :joy:

Det rekrutteres:

Pharmacovigilance, also known as drug safety, is the pharmacological science relating to the collection, detection, assessment, monitoring, and prevention of adverse effects with pharmaceutical products.

Den siste her er jo veldig spennende da!

1 Like

Agnete er foreslått til styreverv i sveitsiske Molecular Partners som har utviklingsavtaler med Amgen, Novartis og Abbvie.

7 Likes

Nok en validering av Fredriksens faglige standing. Molecular Partners er et selskap som har tre ganger så mange ansatte som Vaccibody, fire ganger så stor pipeline, men likevel en MCAP som er fire ganger så liten. Kanskje Agnete kan hjelpe til med det siste?

1 Like

Veldig interessant symposium i regi Dagens Medisin fra tidligere i uken her:

Av legemiddelprodusenter så velger de å snakke med Pfizer og Vaccibody!
Engsing må av en eller annen grunn intervjues på Engelsk.

Om du bare ønsker å høre han så starter hans del på 38 minutter.

4 Likes

Fra Nasdaq’s liste regler:

How long does it take to get listed on Nasdaq?

four to six weeks

While it generally takes four to six weeks to process a listing application, this time frame is variable and may be shortened considerably, if the application raises no issues and the company responds quickly to Staff comments.

Kan det være de annonserer dette 21 april?

1 Like

bilde

Den faglige standingen til Fredriksen er det ikke noe i veien med!

2 Likes

Ja for noen år siden siden må jeg innrømme at jeg tenkte at dette nesten var for godt til å være sant,
at vi kanskje var inne på ett Theranos spor. Men i motsetning til Theranos så er ting validert og validert og validert så mange ganger, størst og viktigst nå sist av Genentech.

Fredriksen og laget hun har med seg er vel noe av det mest lovende vi har sett i Norge, ja kanskje I verden på lenge.

3 Likes

Share capital increase from exercise of warrants

Det rekruteres:

Spennende:

We are strenghtening our Bioinformatics team and are now seeking a Software Engineer who is experienced with the development of computational platforms.

As a software engineer you will take active part in planning, implementing, and testing novel computational platforms/software for developing new vaccines and advance Vaccibody vaccine technology. You will work with a team of talented scientific experts and software engineers on the development of novel, powerful computational platforms for identification of antigens and vaccine design for treatment of cancer and infectious diseases.

4 Likes

Hmmm… Skulle man vurdert å bytte jobb kanskje :thinking:

2 Likes

Ser spennende ut, får høre om det kommer aksjer med stillingen.

Er det noen som vet noe vi ikke vet her…?

Er vel bare en generell risk-off i markedet. Mulig folk synes det er lettere å selge ting som de fremdeles har gevinst i?

Kursmålet er fortsatt 130,-, og notering i USA er en forestående aktivitet som selskapet aktivt bemanner opp mot. Dette for å møte kravene knyttet til notering. Herunder også endringen til godkjent regnskaps- / rapporteringsrutine.

For min del sitter jeg fremme på stolen, og venter på data fra Covid-vaksinen. Det vil komme data her som jeg tror vil snu litt opp-ned på dagens marked på vaksinesiden. De data de har presentert så langt er jo veldig lovende, benytter kun en vaksinering, og baseres på sprøytefri injisering.

7 Likes

Hvilken injisering er her aktuell? En tablett?!