The Vaccibody vaccine is delivered as a DNA plasmid using a needle-free jet injector that injects the plasmids which are subsequently taken up into the patient’s muscle cells.
The Vaccibody vaccine is delivered as a DNA plasmid using a needle-free jet injector that injects the plasmids which are subsequently taken up into the patient’s muscle cells. Inside the cells, the DNA plasmids provide the information to start producing the Vaccibody protein in the same way that cells produce other human proteins. The newly encoded Vaccibody proteins are then secreted from the cells, and target and deliver their antigens to the APC. The selected targeting unit determines the delivery of the antigen to specific subsets of APC, which ultimately affects the kinetics and immune response profile. The MIP-1α targeting unit used in Vaccibody’s two clinical products has been selected due to its ability to attract APC and induce rapid, strong and dominant CD8 killer T cell responses. The unique ability to induce a strong CD8 killer T cell response has been shown to be important for tumor cell killing and distinguishes the Vaccibody platform from both conventional vaccines, including non-targeted DNA vaccines, and RNA- and peptide-based vaccines.
Relativt gammelt nytt dette, men tenkte det var det du lurte på
Ja, fasinerende og spennende nytt for meg dette!
Skogene hugges ned og flaggermusene og andre smittebærere flytter inn til byen.
“Virus som smitter fra dyr til mennesker kommer til å bli vanligere i takt med at mennesker trenger seg inn i urørt natur, ifølge FNs miljøprogram.”
Vet någon när nästa update kommer eller liknande ?
Antar det kommer en god del nyheter rundt 21.4.21. Dette da det er presentasjon av tallene for 2020 den 21.4.21, og da vil nok noe annet avdekkes i samme perioden. Dette kan f.eks. være oppdaterte tall knyttet til Covid-vaksinen det jobbes med.
Tillegg:
2020-tallene vil vise inntektene fra salget til Roche, og resultatet i 2020 vil av den grunn være positivt ++. Avhengig av regnskapstekniske endringer, knyttet til det at Vaccibody har tilpasset seg USA før forestående notering i USA, så er jeg usikker på om de vil synliggjøre all inntekten pr. 2020.
Oppdatering rundt forestående notering i USA vil muligens også komme i / rundt 21.4
Håper også på nytt ang ev Nasdaq notering.
Edit:
Det ville jo passet greit med:
“How long does it take to get listed on Nasdaq?
four to six weeks”.
Gunnstein Norheim skal også delta.
Veldig spent på hvordan det går med denne:
Dette blir jo bare mer og mer aktuelt, og singel dose, gosh!
Kan vi få noen svar på onsdag, eller må vi ev vente til 5. mai?
Tror vi vil se overraskende gode tall knyttet til 2020, først og fremst, men det er jo også lov å håpe på informasjon om Covid-vaksinen. Den er et massivt pluss, og noe som kan gi Vacci nok en streng solgt på “Roche-modellen”. Det er jo mange nok av de store produsentselskapene som virkelig mangler en god vaksine, og nå også mange nok av de som har produsert vaksine som nå faktisk trenger en som virker (Astra og Johnson&Johnson…
Jeg mener å ha sett noe om at vaksinearbeidet dreier seg rundt DNA og nå har jo mRNA fått sitt gjennombrudd. Hvor nær hverandre er mRNA og DNA i forholdt til å bli godkjent og få gjennomslag markedsmessig innenfor samme kategori eller nærstående?
Jeg sendte for en måneds tid siden en mail til Vaccibody og spurte om det var mulig å bli registrert for å delta i en mulig test av Covid vaksinen deres. Svaret var som forventet og bringer vel ikke noe matnyttig på bordet, men her er det jeg fikk i retur ivertfall:
We’re happy to hear that you might be interested in participating in a potential human trial with our COVID-19 vaccine. Unfortunately I can`t tell you if, or when such a trial might be initiated, nor if it will be in Norway. Information about such a potential trial will be revealed in due time, and if still of interest to participate you would need to reach out to the investigators that will be responsible for running the trial. Vaccibody will in such a case only be sponsoring the trial, but the execution of the trial will be done by relevant physicians in the field.
Det jeg leser ut av dette er at Vaccibody allerede har rutiner lagt klart for testregime. Jeg kan ikke tenke meg at det er lenge til vi får data på Covid, og at det kommer informasjon om oppstart av test.
Det er heller ikke utenkelig at de allerede er i dialog med partner (som Roche) på salg av rettighet, og royalties inn i fremtiden. Kan det komme info på både vaksinedata, og partneravtale (eller er dette for tidlig)?
Først nå vil vi se regnskapet i morgen. Blir ikke overrasket om det blir store bevegelser i kursen da tallene fra Roche nå omsider blir synlige også for oss aksjonærer.
Hvorfor skulle tallene bevege kursen??
Da er pengene bekreftet på konto, og investorer slipper å grubble mer.
Analyse (ikke betalingsmur) fra Kapital / Hegnar:
Teknisk analyse i et nøtteskall…
Jeg for min del velger å fokusere på om jeg tror selskapet har en god teknologi og evne til å få den kommersialisert, har de ikke dette på plass vil selvsagt kursen gå ned. Lykkes de så vil det gjenspeiles i kursen og dagens kurs vil anses som en kjempedeal. Time-will-show
De USD200 mill har jo Roche allerede bekreftet at de har belastet regnskapet sitt med i 2020, så det er ikke så mye å lure på.
Det JEG lurer på er når det kommer info om hva VB N-02 er; hvor mye den vil koste (vi aner ikke N), og hvor lang tid den vil ta. FPD er altså guidet innen de neste ni ukene. Den ligger ikke på clinicaltrials.gov eller clinicaltrialsregister.eu ennå.
…og årsrapportens “A detailed overview of Vaccibody’s clinical objectives for 2021” gir overhodet ikke noe informasjon, annet enn at oppstart av VB N-02 er listet før “Pre-clinical update on VB10.COV2”.