Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Influensaen kom ifølge denne tidslinjen i 1918 og selv om den ikke kom i særlig grad i år, lever den fortsatt i beste velgående. Vaccis covid 2.0 har stort potensiale, men kanskje viktigere et proof of concept på teknologien.

https://www.cdc.gov/flu/pandemic-resources/pandemic-timeline-1930-and-beyond.htm

2 Likes

Engsig sa jo også i Radium at han “gledet seg” til å presentere disse dataene…
Ser ut som markedet kan ha tatt tak i det utsagnet :smiley:

Engsig skal snakke:

Dette kan vel klaffe greit med Covid data?

4 Likes

Ny presentasjon som ble holdt på et ABG seminar i går. Har ikke fått lest ordentlig gjennom selv, men alltid interessant å se etter nye momenter.

4 Likes

De har i hvert fall endret ordlyden av guidingen “Pre-clinical update on VB10.CoV2” til “VB10.COV2 – Update on clinical development plans“, som man jo da må tolke som at de faktisk har konkrete planer for klinisk utprøving.

Og så hevder de at Applicability of Vaccibody’s Infectious Disease Platform inkluderer “biodefense” og at den har “Therapeutic potential post exposure“ - at den altså ikke bare er profylaktisk, men i likhet med innen kreftområdet også kan fungere terapeutisk.

7 Likes

Og sånn for ytterligere å øke takhøyden for kritiske innlegg senere, så vil jeg dele en liten transkribering av Jonas Einarsson i dagens Radium:

“Og i tillegg til da å bruke denne plattformen på COVID-19 vaksine som jeg fikk nesten hakeslipp når jeg hørte Michael, for de har kommet mye lenger enn det jeg trodde, og det høres utrolig spennede og lovende ut”

6 Likes

Se så mye gøyere det er med både hjerter og likes da polygon :blush:

3 Likes

Jeg synes vanligvis ikke det er så interessant å poste stillingsannonser fro de forskjellige selskapene her. Men i den siste presentasjonen (side 24) så skrev Vaccibody for første gang om at teknologiplattformen også kan brukes til allergi og autoimmune sykdommer. Og her følger de opp med første synlige rekruttering til feltet.

Permanent position as scientist/senior scientist available in our newly started Immune Tolerance team

Vaccibody has extended its interests into allergy and autoimmunity, and we are seeking a highly motivated and enthusiastic scientist/senior scientist to join our adventure - exploring the Vaccibody vaccine platform in the field of immune tolerance. You will contribute to innovation, pre-clinical discoveries, research, and development activities. Moreover, you will have the opportunity to play a central role in newly started projects developing antigen-specific vaccines within immune tolerance, and advance novel vaccine modalities. The ideal candidate has work experience from molecular biology and immunology, and holds a PhD degree or equivalent experience within autoimmunity and industrial experience.

5 Likes

dagens fall kommer av?

Puslete Oms på skarve 6mill mot i selskapsverdi på 25mrd er småsparere som rører seg imellom.

Vaccibody to present at Jefferies Virtual Healthcare Conference (June 1-4, 2021)

3 Likes

Kan de komma någon fin nyhet idag kanske ?

Något nytt idag?

Grant of Restricted Share Units and Share Options

Tenker det er litt indikativt på hvor dette selskapet har fokus, nå de tildeler ny CFO fire ganger så mange opsjoner som ny CSO.

1 Like

hva indikerer det?

Vaccibody to present at Goldman Sachs 42nd Annual Global Healthcare Conference

2 Likes