Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Så du slår deg ro meg at ledelsen i Vaccibody har skrevet under en avtale som forhindrer dem i å kommunisere noe som helst om en studie de selv betaler for? Heller ikke en ny dato for oppstart, som for dem, i motsetning til resten av verdens biotekselskaper, åpenbart ikke er åpne sites eller FPD nei.

Vi kjenner ikke detaljerne i avtalen, men jeg er sikker på Vacci forholder til den.

Det er jeg også sikker på. Men jeg tviler sterkt på at avtalen pålegger Vaccibody å operere som en sort boks som ikke kan kommunisere med markedet om en guiding som ikke holdes.

Noen som har svar på hvorfor VACC har stupt i det siste?

Ferie og nyhetstørke en stund framover så folk velger vel mer aktive case, kanskje?

Vaccibodys SARS CoV-2 sattsing blir mer og relevant ettersom:

1 Like

Ja, men hvorfor skal Vaccibody bruke så lang tid på å utvikle sin covid-19 vaksine? Det tok Pfizer/Biontech mindre enn ett år, og hvorfor skal vaksinen testes ut i Norge hvor det er minimalt med smitte?

Det blir vanskelig å sammenligne pengene, statsstøtten og manpower Pfizer kunne legge i denne oppgaven med Vaccibody.

2 Likes

Vaccibody enters into worldwide license agreement with Adaptive Biotechnologies for clinically validated SARS-CoV-2 T cell epitopes to combine in a second-generation T cell vaccine candidate to specifically address emerging SARS-CoV-2 variants of concern

6 Likes

Bare så det er helt klart: Her er det Vaccibody som har lisensiert inn Adaptive Biotechnologies sine antigener. Og nok en gang forblir det finansielle rundt en avtale fullstendig ukjent for aksjonærene i selskapet. Denne typen IR vil ikke fungere på Nasdaq…

5 Likes

@polygon webcast klokka 16, mulig de sier noe da.

2 Likes

Hvorfor skulle noen være i tvil om hvem som lisensierer hva? Står klart og tydelig i meldingen.

Jepp, står helt tydelig i første setning under overskriften.

Det kunne like gjerne bety et likeverdig samarbeid. Det er først helt på slutten det klart kommer frem hvem som bærer kostnad for videre utvikling.

2 Likes

Fantastisk at de teamer opp med andre som er flinke. At partneren lisensierer ut eksklusivt, betyr vel at de har tro på at de kommer raskere i mål og lykkes i fellesskap.
Bra for begge selskaper og kanskje også for menneskeheten. Heia og god sommer :sunny::blush:

5 Likes

Presentasjonen er i gang her:

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210712_6

Dette er en deal som har kommet på banen via Genentech :smiley:

Det hele virker meget lovende, men jeg tror dessverre ikke det vil være kursdrivende.

På kort sikt🏦

Ja, avtaler med store amerikanske biotech’s skader nok ikke når / om selskapet blir Nasdaq listet.

Vaccibody bekreftet i går at rekrutteringen til VB N-02 har startet, og vil inkludere 40 pasienter.

Der kom det omsider info om det ja! smidig manøver å bake det inn i denne presentasjonen da!

De har jo ikke startet studien ennå da. De har fått godkjennelse på den første siten. Eller som de skriver:

«Site initiations started to support enrollment of patients as planned this year»

Men de guider FPD nå i juli, så da er det jo virkelig ikke noe å klage på.

Og så 40 pasienter og ti siter, som er færre enn det jeg trodde (og altså positivt sett fra aksjonærsynspunkt). Men tidslinjen for denne studien er ikke så veldig positiv i et børsklima hvor penger i morgen har gått av moten, for her snakker vi i praksis om at det vil gå tre fulle år fra nå før Genentech forhåpentligvis tar over stafettpinnen.

Men min frykt for at Vaccibody måtte bruke en vesentlig del av de usd200 mill på denne studien var altså ubegrunnet. Men nå burde de jo faktisk kunne si hvor mye de regner med å bruke totalt på utviklingen av VB10.NEO i disse neste tre årene da? Ingen som spurte om det på QA?

2 Likes