Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Språklig vise sitt ego, gjør et poeng av at vi valgte dem, ikke motsatt. (uten at jeg vet noe om det stemmer)

1 Like

Vaccibody AS – Notice of Extraordinary General Meeting

Vaccibody becomes Nykode Therapeutics - a new name and identity to signify a new phase of growth and development

Nykode Therapeutics (formerly Vaccibody*)) enters into multi-target license and collaboration agreement with Regeneron to develop innovative vaccines against cancer and infectious diseases

12 Likes

God avtale og trolig veldig gode antigener. Da gjenstår spørsmålet om dette er en plattform som klinisk leverer det den lover. Time will tell.

2 Likes

Biobucks dekker hele market cap snart. Jeg synes de er lure som starter flere programmer og får flere bein å stå på. Fortsetter de slik blir det moro for aksjonærene . Det er mange år til man vil se bevis for eller mot.

1 Like

Blir spennende å se markedsreaksjonen i dag. Regeneron har kjøpt aksjer på + 20 % - kanskje 25 - 30 % er mulig

Regeneron (70 mrd USD i market cap) er ingen smågutt, selv om de er små i forhold til Roche som er verdsatt til 288 mrd dollar.

1 Like

Nemlig. Jo lengre tid det tar å vise klinisk proof of concept, jo mer tid til å få avtaler.

1 Like

Kan noen forklare hva dette er ift. avtalen jeg trodde de hadde med Genentech?

Andre antigener. Her er det Regeneron som gir info om hvilke antigener vaksinen skal lages mot.

1 Like

Men hvorfor bytte navn til Nykode? Å gå fra et navn som er gangbart internasjonalt til et som knapt funker i Norden og som er en språklig hybrid er for meg merkelig…

Men navnet er jo mindre viktig i relasjon til å levere klinisk nytte og gevinst til aksjonærene, så vi får vel leve med det nå de lander spennende avtaler…

Gratuler! Er det selve plattformen eller også VB10.16 de har lisensiert ut her?

Det er jo en genialt designet avtale da! De får en investering på 180 millioner kroner til å gjøre eierne presumptivt 3,8 milliarder kroner rikere.

De har lisensiert ut bruk av plattformen til tre kreftindikasjoner + to infeksjonindikasjoner. VB10,16 virker det som de holder veldig fast på at de skal kjøre videre selv. Den er dessuten testet med Roche sin sjekkpunkthemmer, så ville vært litt rart å lisensiere den bort til en så stor aktør som Regenron.

2 Likes

Tipper de hadde problemer med å få Vaccibody «trademarked» i USA, det finnes allerede et selskap med ticker VACC som vel heter Vaccitech.

Men de nye fargene på websiden er jo grusomme👀

2 Likes

Og så har jo Regeneron sin egen PD-1 hemmer Cemiplimab/Libtayo.

Nykode, det høres dansk ut for meg.

1 Like

Kanskje av litt interesse, side 27 og 28, publisert 21.september 2021:

Og utført av:

hadde selvsagt vært vanskelig å vite hvilket selskap det dreide seg om den gang, men om noe tilsvarende skulle dukke opp ved en senere anledning er det jo TI-mat for diverse favoritt-spekulasjoner.

4 Likes

Hvor lenge er det til man får noen kliniske data fra pågående studier?

Lurer på hvordan avtalene hadde sett ut hvis de ble inngått med ferdige fase 2 data.

Interessant, viser jo også at dette navnet har de jobbet med en stund.

Hvor mange pasienter har Vaccibody behandlet hittil? Uansett spennende nyheter!