Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Vet någon vad som skall komma på presentationen idag?

Safin: Hvis noen vet noe konkret av viktighet utover at de skal gi en update og presentasjon av Covid vaksinene, så hadde det vært ulovlig og dele den informasjonen.

Men det man kan gjøre er å spekulere/diskutere på hva man håper og tror kommer av informasjon. Og da kan det jo f eks være lov og håpe på at vi får litt tidlige data for respons på den første vaksinen varianten. I tillegg sier de kanskje noe om planer for videre uttesting og hvor lang tid de tror det kan ta før man kan konkludere på effekt.

2 Likes

Noen her inne som har noen tanker rundt presentasjonen de holdt 5.1.22?

I mine øyne så data i presentasjonen meget gode ut.

1 Like

Intet nytt - dette var børsmeldt 28.12. Hausseforsøk??

99% var generell selskapsinfo om status, teknologi, finansierering etc

Jeg ser veldig frem til å se data fra de første forsøkspersonene, og det bør være ganske nær i tid at vi får noe fra RBD varianten. Men det tar jo dessverre tid og lese ut denne typen data. Pasientene ble jo dosert med forskjellige doser og laveste dose var kanskje ikke representativ. Så må jo vaksinene være i kroppen en stund før man ser at effekten ikke forsvinner like fort som det man nå ser med mRNA vaksinene.

Biotech er en tålmodighetsprøve for oss investorer, og for så vidt i enda større grad for pasientene selvfølgelig. Selskapet har nok mer på trappene enn det de er 100 % klare med nå, så vi får se om det ikke kommer mere presis info snart.

1 Like

Synes presentasjonen var informativ og god. Man kunne vel ikke forvente mer da forsøkspersonene nettopp har fått satt vaksinene. Ledelsen fremstår med stor selvtillit og i Q&A seksjonen kommer det frem ytterligere ting rundt generell partnering, gode myndighetssamarbeid, salg&marketing partnering for corona vaksinene, stort fokus i forskningsverdenen rundt T-celler, konkurransesituasjonen - hvor kanskje det aller mest spennende er at Nykodes teknologi er helt unik. Alt i alt meget bra.

4 Likes

Hva var det spesifikt dere merket dere som var meget godt i presentasjonen?

For meg var en del av informasjon ny, og hovedtrekkene jeg drar ut av presentasjonen er at Nykode er i ferd med å feste grepet med faktiske leveranser av fungerende vaksiner innen flere felt. Mulig jeg leser for mye ut av presentasjonen og det Agnete & co melder muntlig, men jeg har for min del landet på at de har kontroll nå på det de jobber med, og vil levere på det de har flagget.

Jeg er i HODL-modus til 350,- :slight_smile:

Hva jeg kunne se og høre så har Nykode fått:

A) CD8+ immunrespons i mus vaksinert med T-Celle vaksinen målt dag 14 og dag 21. Hva spesifikt denne responsen har og si mot covid gjenstår å se.

B) På RBD vaksinen så man RBD induserte antistoff titer målt opp til dag 100. Hva dette vil bety for covid gjenstår å se.

Personlig synes jeg det er mange steg før Nykode blir like mye verdt som Equinor

Til dere som kjenner Nykode bedre enn meg. MIP-1a proteinet som brukes som adjuvans/immunstimulator/APC presentasjon i vaksinen. Er det museprotein som brukes i vaksinene gitt til mus eller gis det humant MIP-1a i vaksinene som testes i mus?

Det er humant MIP-1a de brukte i musene også:

Hva tenker du om det?

Du burde forøvrig koste på deg å bli insider for å ta del i diskusjonene i chatten, @Roc!

3 Likes

Takk for paperet. Har skummet igjennom.

Hadde vært interessant å høre hvorfor de bruker humant MIP-1a i museforsøkene sine. Hvis det er forskjell mellom humant og muse MIP-1a så vil det humane proteinet i musestudiene være immunogent.

I så fall synes jeg det hadde vært fint å ha en kontrollgruppe bare med vaksinene inkl MIP-1a uten et DNA konstrukt. Hadde vært spennende å se hva humant MIP-1a alene i slike doser kan føre til av immunrespons (cytokinprofil, polarisering av immunceller etc). MIP-1a er som kjent et protein som fremmer betennelse slik at å gi det i høye doser i form av en vaksine vil jo gi utslag på immunsystemet, spesielt hvis proteinet er fra en annen art/en annen sekvens og dermed immunogent.

Alternativt hadde det vært spennende å se hva samme forsøk gjort med muse MIP-1a alene uten DNA sekvens viser.

3 Likes
1 Like

Handlar det om nykode?

Artikellen handler om IMPRESS studien: Stor nasjonal presisjonsmedisinstudie innen kreft - Oslo universitetssykehus

Mao: ikke Nykode.

4 Likes

Ikke ny medisin “gammel” godkjent medisin som brukes utenfor opprinnelig indikasjon.

Verdt å merke seg hvilken oppmerksomhet Adaptive Biotech gir Nykode:

Se også link til presentasjon på JPM sitt store seminar:

6 Likes

Helt ny anti-viral modalitet og er visstnok også pan covid.

Betyr dette at det kan bli tungt for NYKD å komme på markedet med sin covid vaksine - en gang i fremtiden - fordi de da havner i en svært hard konkurransesituasjon og at andre allerede har etablert seg på markedet?

Og var dette grunnen til at det ble kjørt så hardt ut rundt nyttår med meldinger og presentasjoner?

I såfall kan man risikere at 50 tallet være neste target for kursen i NYKD selv om selskapet er velfinansiert og har teknologi med potensiale.

Covid vaksinene er etter mitt syn først og fremst en bekreftelse på at teknologien er bra. Den er unik som vi vet, og i følge dem selv er det ingen direkte konkurrenter. Lykkes de med Covid vil jo også det gi inntekter selv om det er noen andre tilbydere.
Tre internasjonale giganter; Genentech, Regeneron og Adaptive har validert teknologien og har valgt å bruke mange penger og ressurser på samarbeid. La oss krysse fingrene for at summen av disse har mer peiling enn oss i dette forumet :slight_smile:

4 Likes