Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Bra selskap helt klart. Aksjekurs er noe annet og NYKD har fått en høy markedscap. Det er vel største utfordringen med å kjøpe aksjer nå. Nyhetene med Regeneron og covid vaksinene greide ikke å få noe nytt varig løft i kursen. Syntes nyheten i romjula om vaksinen bar litt preg av forsøk på å bruke nyheten til å påvirke kursen. Det kan lett slå tilbake nå om det viser seg at vaksinene får mer konkurranse fra andre enn opplyst og at nyheten kanskje ikke var så unik likevel???

2 Likes

To analyser ligger på langt over dagens kurs, Regeneron kjøpte på rundt 78-79,- og Datum økte for bare litt siden. Er bull, tror det smeller snart og ser på dagens kurs som en kjøpsmulighet. :rocket:

KK har intervjuet Agnete.

3 Likes

Noen som kan forklare hvorfor kursen stadig synker for tiden? Generelt fenomen knyttet til vekst aksjer og/eller bioteknologi aksjer?

Det er vel det som generelt skjer med alle biotek-aksjer, de synker i kurs dersom det går for lang tid mellom nyhetene.

Kikker litt på VIPs for Nykode i 1H22. Umiddelbart tenker jeg at den viktigste triggeren er dataslippet i deres heleide asset VB10.16 i HPV-positiv livmorhalskreft. 50 pasienter er rekruttert, og de skal dele interrim data i 1H22.

Noen som har noe sammenliknbare data? Hva finnes i indikasjonen per nå?

Disse dataene fra en annen DNA-vaksine i kombinasjon med Pembro ble sluppet på ASCO i fjor, og det er vel det nærmeste jeg kommer. Vet du noe mer om hva som rører seg i feltet @Roc ? @Boykie ?

Results: To date, a total of 52 patients have been enrolled and received at least one study treatment, and this interim analysis was performed after obtaining at least one post-baseline tumor assessment data from 48 patients. Median age was 52 (range, 27-79) years and 46.2% had ECOG PS 1. At the data cutoff date on January 11, 2021, median follow-up duration was 6.2 months (range; 1.7- 24.2 months). According to investigator evaluation, 15 (31.3%) of 48 patients achieved best overall response; 5 (10.4 %) patients had a complete response (CR) and 10 (20.8 %) had a partial response (PR). Especially, this combination treatment showed higher response rate, 48.0 %, in patients with PD-L1 positive, HPV-16 and squamous cell carcinoma. Median PFS was 4.1 months (range; 1.3-24.2) and median OS was 16.7 months (range; 1.7-24.2). In this clinical trial with cervical cancer patients, GX-188E in combination with pembrolizumab has shown an improved median PFS and OS than the monotherapy of pembrolizumab (KEYNOTE-158). 17 (32.7%) of 52 patients had treatment-related adverse events of any grade and two (3.8%) had grade 3 or 4 treatment-related adverse events; increased aspartate aminotransferase or alanine aminotransferase. No treatment-related deaths were reported.

Deres tidlige data ser gode ut.

Godt å se at noen fokuserer forbi Covid.

Enig i at det desidert mest interessante potensial ligger i kreftkandidatene, og at NYKD her er å oppleve som mer unik.
For min del har jeg ikke registrert noen dataslipp fra NYKD i det seneste, men kanskje andre har?

Bunnlinjen for min del er at jeg opplever det selskapet gjør som hel ved, og da siden langt tilbake. Det holder for meg.

2 Likes

Dataslippene kommer. Og det som er kommunisert er cervical cancer interrim data i 1H22.

Hei, kan for lite spesifikt om pipelinen i livmorhalskreft.

Merker meg at Nykodes tidligdata som du linket inn her @Fornybar ble gjort i CIN 2/3 pasienter. Som du kanskje vet, CIN er per definisjon ikke cancer, men en dysplasi og er mulig forgjenger for cancer. Dette behandles i dag effektivt. I så måte er det litt for lettvint å trekke konklusjoner fra effekt i CIN til forventet effekt i livmorhals cancer som nå kjøres.

Ellers, er den 6 måneders interim analysen fra de 17 CIN pasientene fra 2018 siste readout fra denne studien? Er ikke hele studien med effekt etter 12 måneder rapportert? Studien startet i 2015, rekrutterte kun 34 pasienter og ble avsluttet i januar 2019 ihht ct.gov. Er ikke data presentert eller publisert? Spør da jeg ikke vet.

2 Likes

Jeg var klar over det, men det var det jeg fant på et raskt søk.

Jeg tenker at interrimresultatene fra Keynote-studien er mer relevant som en slags benchmark av hva CPI + vaksine gir. I diskusjonen sier de at de tidlige resultatene ser bedre ut enn pembro alene.

Håpet var jo at noen av aksjonærene her inne var oppdaterte og kunne bidra :slight_smile:

Det er alltid greit å ha noe å benchmarke nye data mot, så man slipper å kun lese pressemeldingen og (muligens) ta feil avgjørelser.

12 måneders data fra dysplasi-studien:

Two patients had conization and one patient withdrew after 9 months and could not be assessed at 12 months visit. Of the remaining 14 patients 12 patients showed a reduction in the lesion size; 8 had more than a 50% reduction in lesion size. Presence of HPV16 was evaluated from immunohistochemistry (p16) and COBAS (Roche diagnostics), all patients had positive HPV16 at study entry and 8 of the 14 patients had negative HPV16 in one or both of the two tests at 12 months, indicating clearance of the HPV16 infection. Histopathological regression to low grade neoplasia (CIN1) or no disease was seen in 8 patients. Of the 6 patients that has not regressed to CIN1 or less at 12 months, 5 patients showed upregulation of PD-L1 in the lesions which may delay or inhibit elimination of all affected cells. Three of these patients had also persistent co-infection with other high-risk HPV strains, including one patient which had cleared HPV16.

Takk @Fornybar!

Jeg tror det definitivt er iboende lettere å behandle precancerøse tilstander medikamentelt og i dette tilfelle med en DNA vaksine enn full blown cancer hvor både selve biologien i primærtumor, mikromiljøet og systemisk er i full blomst. Om VB10.16 i kombinasjon med PDL-1 vil kunne ha effekt blir spennende å se. Dataene fra Genexine var spennende og en god benchmark.

1 Like

Er ikke så kjent med hvilke behandlinger som er under utvikling innenfor indikasjonen, men genmab fikk nylig en ADC godkjent innen R/R cervical cancer med ORR ~25%.

Resultatene fra GX-188E syns jeg derisker readouten for Nykode. GX-188E er også en DNA-vaksine rettet mot E6/7 , slik som VB10.16. Derfor skulle man tro at Nykode skal kunne få et positiv resultat i sin studie selv om de bruker en annen sjekkpunkthemmer. Atezolizumab har meget svake resultater innenfor indikasjoner (ORR 0%) så det skal ikke mange responsene til for at de skal kunne spinne det som et positivt resultatet. Ved positivt readout så kan de fint starte et fase 3 program innenfor cervical cancer samt utvidet til andre krefttyper som skyldes HPV. Spesielt HPV+ hode- og halskreft er en relevant indikasjon å utvide til ettersom Keytruda er godkjent for denne typen kreft.

3 Likes

Spesielt HPV+ hode- og halskreft er en relevant indikasjon å utvide til ettersom Keytruda er godkjent for denne typen kreft.

Det er vel og det de vil igang med?
Ref webcast 23/11 fra Nykode.

Hva er distinksjonen mellom de forskjellige histologiene av cervical cancer? Er det noen som er vanskeligere å behandle enn andre?

Kan jeg forstå dette slik at det NYKD driver med egentlig ikke er så banebrytende fordi andre er på samme spor?

Det er alltid noen som følger samme spor. Hvis ikke, har du noe som er verdt å forfølge? :slightly_smiling_face:

Deles inn i plateepitelkarsinom og adenokarsinom, der plateepitelkarsinom er vanligst. Men er usikker på om det er noen forskjeller i prognose mellom de to typene.

Det skulle bare mangle!
Jeg liker tanker, men hadde vært supert om mouseover dekka de ordene som brukes.
edit: jeg lærer mye av internett i mitt forsøk på å forstå.

Adenocarcinom er vanskeligst å behandle av de to. (For å si det veldig simplistisk)