Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Vilken firma är detta ?

Dette er forsker fra Universitet i Oslo

1 Like

Regeneron kjøpte seg inn. Så tenkte jeg, kanksje noe for meg denne.

Hvilke hus har aktive analyser.

Arctic, ABG og vel også DNB.

1 Like

Dataslippet fra VB10.16 blir helt klart spennende. Er studien ferdig rekruttert eller er de bittelitt bak skjema?

Virker som de sliter med å få inn de siste pasientene ja, men de skulle vel bare oppdatere med interrimresultater uansett. Litt usikker på hva vi får faktisk.

Husk å følg Radforsk på twitter. Alle de kule er der.

4 Likes

Kan være tid for et lite napp i NYKD aksjen på de kursene som er nå :grinning:

PDS biotechnology kommer sannsynligvis med resultater for sin HPV 16 vaksine i kombinasjon med Keytruda i HPV assosiert head and neck cancer snart. Dette er kun på 17 pasienter, men jeg vurderer å ta noen kortsiktige lodd fordi deres tidligere preliminære resultater har vært betydelig bedre enn standard of care:


Dette er fra en studie NIH kjører med en trippelkombinasjon med bintrafusp alfa og M9241.
Man kan ikke akkurat vite hvilket legemiddel som gjør hva i denne trippelkombinasjonen, men bintrafusp alfa virker ikke spesielt lovende siden Merck KGaA allerede har droppet dette legemidlet. I tillegg har de 0% responsrate i HPV-16 negative pasienter så det virker som HPV-16 vaksinen deres som gjør mye av løftet her.

Her er pressemeldingen om at minst 4 av 17 (23.5%) pasienter har fått en respons så de skal gå videre med å fullrekruttere 54 pasienter til denne studiearmen. Men de inkluderer ikke noen faktisk responsrate på pasientene her så resultatene fra disse pasientene er ikke kjent enda. Selskapspresentasjonen sier dette skal komme Q1 2022, men hvis dette skal komme på en konferanse er det mulig det blir litt senere. Er uansett interessant å følge med på dette med tanke på Nykode sin HPV-16 vaksine.

PDSB har også en differensiert vaksineteknologi, men effekten av denne må uansett demonstreres i klinikken.
Selskapet er ikke en fantastisk long aksje for min del for øyeblikket, de er i litt tidlig fase og har ikke veldig mye penger på bok, men hvis denne studien lykkes så tror jeg de utlisensierer hele HPV-16 vaksinen til Merck/MSD og bruker pengene til å investere i resten av pipelinen som er sterk.

1 Like

Regeneron tar samarbeidet på alvor, oppretter/ansetter egen leder til å overse Nykode samarbeidet…

This individual will merge their scientific expertise in vaccines, immunology, cancer biology, and/or immunomodulation with program management knowledge and experience in the pharmaceutical industry to support the coordination, execution, and communication of critical cross-functional activities required to drive the Regeneron-Nykode Therapeutics collaboration.

5 Likes

Radium podcasten er nettopp lagt ut. Har bare så vidt begynt å høre selv, så vet ikke noe om det er noe nytt der.

Ikke hørt podcasten, men det kan vel ikke ha blitt sagt noe der som gir 9% negativt utslag på prisingen🤷‍♂️

Det er nesten en time langt, så jeg er ikke ferdig hørt. Ikke noe negativt jeg har hørt så langt. Tror aksjefallet er utløst av salg fra gearede investorer. Poenget så langt er at de sier at de ikke synes at resten av verden har forstått hvor viktig Regeneron avtalen er.
De gjentar at det er Genentech som styrer publikasjon av NEO studien.

4 Likes

Får de ikke lov å fortelle markedet om FPD heller? Er det en mulighet for at det allerede har skjedd?

Hvis du mener T-celle varianten av Covid så ble ikke det nevnt. Vil tippe at første pasient var mer eller mindre klar når de offentliggjorde igangsettelsen. Studien der er deres egen (men med innlisensierte “ingridienser” fra Adaptive Bio.), så det er selskapet selv som styrer informasjonsflyten selv slik jeg forstår det. Er man interessert får man vel prøve å kontakte selskapet og se om man får et svar, det er jo ikke sikkert de har sett behovet for å informere om dette når FPD ble meldt i første armen :man_shrugging: .

Nei, jeg mener NEO-studien jeg

Ikke lett å vite at det var det du lurte på. Der er det nok uklart hva de kan si.

Den har hatt status som recuriting siden august i fjor i hvert fall. Faktisk mulig at de rekrutterte første 21. desember, for det står nå på clinicaltrials at “study start” var denne datoen. “primary completion” er nå desember 2024, så det er altså nå tidligste tidspunkt hvor man hører noe mer om Genentech-sporet.

1 Like

Tråden her er full av lovord og aksjekursen er i fall. Nærmest i fritt fall.
Noen som har en logisk forklaring her?
Kursfallet er jo ikke spesielt motiverende for en små-aksjonær og man lurer på hvor bunnen er.

1 Like