Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Starter en tråd om dette spennende Biotek-selskapet

5 Likes

Dette er et wiki-innlegg som alle kan redigere for å lage en oversikt over alt man bør vite om denne investeringsmuligheten. Det hjelper nye og eksisterende medlemmer raskt forstå og ta stilling til en investering. Bruk Rediger-knappen nede til høyre for å legge til noe :slight_smile: Takk!

Noen som vet når de planlegger å komme på børs?

Spennende!

52 posts were split to a new topic: Vaccibody Fundamentale forhold

Det står om selskapet på forsiden av Finansavisen lørdag.
Får ikke lest artikken da jeg ikke abonerer.

Det står på forsiden at aksjen har doblet seg siden februar og at selskapet prises til 1,5mrd.

Hvordan kan man si verdien eller at aksjen har doblet seg når aksjen ikke handles på børs?

Blir spennende om de kommer på børs.
Mener og ha hørt at de muligens skal på børs til høsten.

1,5 er ganske heftig før de i det hele tatt er på børs. Det må vel være en slags rekord i såfall, det er vel ingen av de andre norske som har hatt en like høy verdi før IPO?

Hvordan handler du aksjene gjennom Artic? Og til hvilken kurs handlet du? @Investor

1 Like

Biotec

Pr tlf. Snakket med en megler der. Jeg fikk på 32 kr idag.

2 Likes

Dette var intresant.

Det som jeg synes er vanskelig er og foreta en verdivurdering av selskapet all den tid det ikke handles på en børs og markedet får satt en pris.

Går utifra at du sitter long i denne?
Kan jeg spørre om kurtasje hos Arctic?

Tusen takk for god info @Investor

Horisonten på denne posisjonen blir nødvendigvis lang ja. Er vel et relativt binært case slik jeg ser det. Virker dette og de får effekt i neo-antigen studien kan det bli veldig svært. Hvis ikke er det tvilsomt om man får pengene igjen.

Steilet litt da jeg hørte kurtasjesatsen de tar for slik oppdrag, 2%, så det ble min dyreste akjsehandel noensinne kan du si!

2 Likes

Spørs om jeg ikke må ta en telefon snart.
Blir isåfall rundt 50K som deg.

Det som gjør meg litt skeptisk er at
det blir laget spessielt til hver pasient.
Det blir dyrt for de som skal betale.
Tenker på bråket rundt spinraza og andre tilfeller med dyr medisin(hudkreft).
Her er nok Norge strengere enn mange andre land føler jeg men alikevel frykter jeg at det kanskje ikke blir så utbredt grunnet kostnader.

Igjen,tusen takk for info @Investor

En svært aktivum selskapet har er x-faktoren som ligger i grunderen agnete fredriksen, lukter en fremtidig kjendis i klasse med vær-siri i storm weather centre her.

Pressen elsker å fortelle historien om dyktige og fremadstormende kvinner i lederstillinger og det kommer til å skaffe selskapet mye spalteplass.

Man gjør seg jo sine tanker om hvor synd det er for NANO at Larsen og bruland nå er helt ute av selskapet, storyen er mye svakere uten de to frontfigurene

4 Likes

Intressant selskap, men føles som noe stinker her. Ingen som reagerer på vurderingen etter x antal emisjoner under åren? Skal de på børs kommer vurderingen høyes ennå mere.

Finnes mye mer interesserte selskaper till 1/20 av prisen.

2 Likes

Korrekt observert Savepig

Forside pa VG og FA på få uker.

Synd å si det men PCIB, Nano og Pho kunne trengt en slik frontfigur de også.

Når det er sagt det som teller til slutt er gode data.

1 Like

Den individuelle behandlingen det legges opp til gjør det for dyrt til at myndighetene kan bekoste dette. Men de med private helseforsikringer kan man kanskje få dekket behandlingen om den viser seg å være den beste behandlingen man kan få.

1 Like

Hun der Stuffers er lite troverdig. Hun virker å være en som meler egen kake.

4 Likes

Hva baserer du det på?

Hun opplyste riktignok at hun eier aksjer i Vaccibody selv, men så lenge hun opplyser om det ser jeg egentlig ingen betenkeligheter i det. Betyr vel bare at hun har veldig tro på caset.

Biotek er jo et veldig krevende område å analysere. Har du sjekket Stuffers’ bakgrunn? Vil si hun er meget kvalifisert for jobben, med følgende ph.d:

Cand.med. Susanne Stuffers ved Falkultetsdivisjon Det norske radiumhospital vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. (philosophiae doctor): The role of ESCRT proteins and phosphoinositides in MVE biogenesis, endocytic trafficking and disease

Nå har jeg ikke sjekket andre pharma og biotekanalytikere i Norge (Det er vel få av dem), men tviler på de har en like sterk faglig bakgrunn.

1 Like

Jeg har aldri helt skjønt skepsisen mot Susanne Stuffers. Virker mest som om folk er skeptisk fordi de er uenig i hvordan hun har vurdert aksjer.

3 Likes