Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Obs: Feilet oppgradering førte til manglende innlegg/trades

Hvilken database bruker dere da?
Er det tabeller som er i bruk fortsatt (populeres fortsatt)?

Jeg må ta oppgraderingene når jeg har tid til overvåke de og evt rulle tilbake. I dag hadde jeg noen timer til det. Backupen kjører 03:30 en gang i uken, som er et litt upassende tidspunkt. Jeg kan ikke velge et annet klokkeslett. Discourse kjører med postgres i en docker container. Jeg kunne kanskje fått luket bort feilen som oppsto da jeg prøvde å rulle tilbake til dagens backup, men det ville kanskje tatt hele helgen, så jeg synes det var viktigere å få forumet på beina igjen. Beklager igjen at ting ble borte, forstår godt frustrasjonen.

1 Like

Med persistent storage mounted til lokal disk eller noe mer fancy?

Tilfeldigvis når etterforskningen nærmet seg resultater i mysteriet om kursdumpingen i Funcom. Dette lukter feit dollarbunke rett i foret til pdx??? :face_with_monocle:

:wink:

Vi overlever vel at ei uke med krangling, syting og manipulasjonsteorier er borte fra Funcom småprat iallefall🙂

2 Likes

Skal ikke late som jeg kan akkurat hvordan det virker, men tror databasen bor i en egen container, separat fra forumkoden :slight_smile:

Oppdateringen feilet? Merkelig. Isåfall skulle du ha rullet tilbake backup til i dag. Ingen stor pågang her i helgen uannsett.
Hm, merkelig dette synes jeg…

Bare å sende over en kasse corona, alle admin passord og server informasjon til meg så kan jeg prøve meg frem med litt trial and error metodikk :wink:

5 Likes

Backupen av databasen fra i dag genereres av forumet, men virket ikke da jeg prøvde å gjenopprette. Jeg måtte bruke den ukentlige backupen av hele serveren som forumet er på. Når forumet skal gjenopprette ting sjekker den at alt er riktig i databasen - hvis noe ikke er 100% klikker den og nekter å fortsette. Når jeg gjenoppretter hele serveren er det bare som å gå tilbake i tid, så da trenger den ikke sjekke om ting stemmer.

får ikke logget inn på telefon, kun mac av en eller annen grunn…

Data som forsvinner ut i cyberspace og blir liggende et sort hull. Og backup som hikker… Vi har alle vært der. Stå på, pdx! :robot::sunflower:
Føler med deg👾

5 Likes

Det var jo rimelig surt. Men dette forumet drives ikke av en stor nettside. Riktignok betaler vi, men dette er første gang jeg har opplevd noe slikt og har vært her i godt over 1 år. Så du har absolutt fortjent en slik feil i tabbe kvota fra meg :slight_smile: Vi lærer så lenge vi lever er min holdning!

Edit: Tør forøvrig påstå at den som tar dette tyngst er pdx selv.
Og forslaget under meg var bra. Utsett gjerne oppdateringer om det ikke passer dagen etter backup :slight_smile:

5 Likes

Er den enkleste løsningen rett og slett å gjøre oppdateringer/store endringer dagen etter den ukentlige backupen?
På denne måten vil du alltid ha en fersk backup å rulle tilbake til.

8 Likes

Skriver glatt under på dette, har vært her ca 20 mnd, og det har ikke skjedd noe slikt før.
For å sammenligne litt, hvor mange ganger har man hatt krasj i nettbanken på den tiden?
Eller Nordnet/Nordea/Dnb megler osv?
Stå på du @pdx dette går bra :slightly_smiling_face::+1:

8 Likes