Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Obs: Feilet oppgradering førte til manglende innlegg/trades

Jeg forsøkte å oppgradere til nyeste versjon av forumet i dag. Oppdateringen feilet (skjer en gang i blant) og jeg måtte rulle tilbake til en backup. Dessverre var den noen dager gammel så innlegg og porteføljetrades fra de siste dagene har dessverre gått tapt. Beklager! Skal forsøke å øke backupfrekvensen så det ikke skjer igjen.

5 Likes

No worries, det er bare internettpoeng :blush:

3 Likes

Post de nyeste aksjonær listene på nytt i Funcom er dere snille. De er greie å ha.

1 Like

Hallo, betyr dette at jeg ikke blir tekekspert i Nano? :disappointed:

1 Like

For å bli det må du skrive innlegg som peker mot enorm suksess! Ikke disse nøkterne analysene du driver med :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 Likes

@pdx har du ikke lært å ta backup rett før en upgrade? :rofl:

4 Likes

Uups, tilbake på 40 innlegg i REC igjen :smile:

2 Likes

Jo, men den nyeste backupen ville ikke gjenopprette :cry:

Well, that truly sucked ass… :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Du må vel sette ei kasse øl(IPA?) for denne?

Kasse med Corona? :joy:

Corona har effekt, men det stopper der. Men hvis det er det du liker så tar vi det :slight_smile:

Absolutt ikkje bra @pdx at nesten ei veke med innlegg er borte. Eg antar at når du skriv at du skal forsøke meiner du ikkje det. Forsøke er ikkje godt nok. I utgangspunkt forventer eg at ingen innlegg blir borte. Forventa backup minst ein gang i timen og at du har flere backuper å gå på.
6 dager borte?

Liker godt tekinvestor og godtar litt feil i starten. Håper du tar dette som positiv kritikk.

Enig med @sulzrox i at backupfrekvensen må betydelig opp. Nettopp for å ha en backup når backupen ikke fungerer…

Også enig i at dette takler vi greit :smiley:

jeg har daglige backups, men de er vanskeligere å benytte. Undersøker nå om jeg klarer å gjenopprette fra den siste der, skal være fra i dag.

Å ta backup hver time er vrient da forumet blir mye tregere mens backupen pågår, og den tar gjerne en times tid. Derfor har jeg daglig backup av forumet og ukentlig backup av hele containeren. Ukentlig er det hyppigste serverhosten jeg bruker tilbyr.

1 Like

Den feilet dessverre også. Forumkoden er litt lunefull…

Inkrementell backup må du ha…

2 Likes

Fordi vi har brukt Discourse så lenge henger det igjen noen gamle databasetabeller der det finnes duplikate rader (av en eller annen grunn). Når man da prøver å gjenopprette fra backup klarer den ikke å opprette indexer på disse tabellene og feiler. Det kan sikkert løses på et eller annet vis, men jeg har ikke kompetanse til å fikse det selv.

Noen som vil ha deltidsjobb som devops-ansvarlig? Lønnes i corona og memes.

Kan ikke dette enkelt løses ved å primært gjøre oppgraderinger kort tid etter ukentlig backup ? Stort sett er det vel oppgraderinger som er av typen “kjekt å ha” og som ikke må inn på dagen ?

2 Likes