Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Observ Medical

Mener dette er ett fint signal for at kurs skal opp.
Her kommer det nok partner inn kontra emi tror jeg.
Nå var det ikke dette som fikk kursen til å gå 20% i går.
Norda AS er ferdigsolgt, de har solgt 1,5 mill aksjer etter Q3 rapporten.
De gikk ut litt større blokk handler i går, så ser for meg kanskje noen andre på topp 5 har rasker med seg aksjene.

At noen er ferdigsolgt er uvesentlig for selskapets fremtid. Ser det mørkt ut vil andre følge på.
Man må begynne å levere på de høye ambisjonene. Omsetning og utbredelse går tregt etter flere års markedsføring av Sippi. Biim har jeg problemer med å se at kan bli stort. Men håper i det lengste.
Jeg tror veien fortsatt er lang. Jeg har nå sittet i NAVA mer enn 11 år og husker den urealistiske entusiasmen fra den gangen. Først nå begynner NAVA å vise solide resultater, ikke minst takket være at man har lagt av seg hemskoen OBSERVE.

Ikke uvensentlig for kursen. Det er poenget på kort sikt.

2 mill aksjer omsatt idag, det er bra.
Jeg øker, funderer i at med Rune sin avtale om kjøp på 4,5kr(1 mill aksjer) tyder på noe er i gjæret.

Kommer det en partner inn her før jul, vil dette fjerne emi spøkelse og videre utvikling vil komme.

Tidligere topp 4 aksjonær solgte seg ut før helga, stabilt topp 50 og økende på nøkkelpersoner gir iallefall meg tros til å øke ekspo i OBserv. Alt under 3kr vil være ett godt kjøp inn mot nyttår.

1 Like

Observe Medical signs exclusivity agreement with Ferrari L. to negotiate acquisition of production facility

Observe Medical provides an update on contemplated financing

2 Likes

Observe Medical to present at the DNB Nordic Healthcare Conference

1 Like

Om det siste oppkjøpet av Ferrari og convatec pluss observ sin egen omsetning, ligger selskapet an til å guide 200 mill i inntekter i 2023.
Noen som å tørr guide aksje kurs ved denne annonseringen?
Inkludert meg selv, plukker jeg rundt 2,2 nå, venter på neste antenning, som kanskje kommer i Shareholders letter før nyttår eller rett over.
Spennende tider er det uansett for selskapet fremover.

2 Likes

Det er vel mange som venter like mye på løsning for finansiering som for guiding av inntekter?

Det er signalisert i børs melding over, hvordan dette skal finansieres @rockpus

Beklager, da har jeg jo ikke fulgt godt nok med! Håper på et Godt Nytt År for selskap og aksjonærer!

Ligge rett over her om du vil lese og investere:)

1 Like

Observe Medical ASA announces the appointment of Chief Commerical Officer

1 Like

Aksjonærbrev

1 Like

Meget fint oppsummert. Om vi kan nærme oss 250 mill i år i omsetning og positiv bunnlinje, er det vendepunktet.
Klar kjøp.

2 Likes

Kortsiktig aksjonær dumpet ut idag med grunnlag i emisjon.
Alle som har følgt aksjen en stund, er klar over emisjon som trolig kommer til sommeren(110 mill)
Hva kursen står i forkant av dette vet vi ikke men når obligasjonslånet nå blir bekreftet kommer inntektene av oppkjøpet og derav kursøkning.
Ja, jeg skriver når obligasjon blir inviilget for jeg er 100% sikker på at dette snarlig meldes som OK.

Nå har jeg vært med aksjonær i andre selskap der det er gjort vekst emi uten at dette har påvirket kursen. Flere har fått emi kurs til samme eller med minimal rabatt, alt er mulig.

Observ vil i mine øyne bli en vinner.

2 Likes

Spot on! Intet nytt i aksjonærbrev, bortsett fra snarlig økning i omsetning.
Når de henter penger kan kurs være på både 3-4 eller 5 tror jeg.

1 Like

Det ser ut som 2 kr er nær bunnen. Og skal man tro hva Rune Nystad (CEO) sier i sitt aksjonærbrev i går, bør det ligge an til en pen oppside for kursen framover. En 10-dobbling på 2 år vil være formidabelt. Og det er jo det han lover:

“Observe Medical is in a strong position to grow our business from about NOK 24 mill, as we entered 2022, to a run rate of about NOK 250 mill. towards the end of 2023”

2 Likes

Fisker for full hals idag:)

Ser ikke ut for at du er alene om det? Kursen snur opp nå.