Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Observ Medical

Fått en close på 3 kr idag hadde vært fint:)

Observe Medical ASA: Third quarter 2022 results

1 Like

OM har close dialog med major shareholders der det kan forligge løsning på oppkjøpet av CON.
De svarte ikke direkte på Revenue 23 spørsmålet, men om con blir gjeldende fra jan 23, må vel innteker ligge rundt 200 mill med deres egne innteker på sippi og biim på 30 mill nok?

1 Like

Jeg begriper fortsatt ikke hvorfor det ble byttet CEO. Og heller ikke hvorfor de har gått over til å stotre frem en presentasjon på engelsk istedenfor å stotre den fram på norsk.

Engelsk er trolig grunnet investorer som kanskje er på vei inn. Det eller ny partner.

Det må være bedre for evt. utenlandske investorer å lese en engelsk versjon enn å høre på den hjelpeløse stotringen. Tror det er hovedsaklig norske som hører på.
Markedsreaksjonen taler for seg.

særs få tror jeg hørte. Var kun mine spørsmål som var opplest

Kan med stor fordel kjøre generalprøve på egen presentasjon neste gang om den skal utføres på engelsk. Det var slitsomt å høre på. Poengene han ville ha frem synes jeg druknet i stotringen til tider.

Stusselig presentasjon, virker som tvang. Derav reaksjonen i markedet. 30% minus på ingen nyheter.

Ja, man har en stor utfordring når man ikke klarer å lære av sine feil.
Disse presentasjonene hans vekker ikke hverken interesse eller tillitt.
Ekstremt synd da de besitter et særdeles spennende business case basert på de produktene de har hånd om.

1 Like

Nå har ikke jeg sett dagens presentasjon, men det høres ut som det er et sprik mellom entusiasmen i aksjonærbrevene og denne presentasjonen?

Måtte rett og slett høre gjennom presentasjonen enda en gang selv om det var en selsom opplevelse varte den heldigvis bare i 14 min pluss spørsmål.

Jeg er rett og slett sjokkert over at det er mulig å holde to så dårlige presentasjoner etter hverandre.

Ved q2 tenkte jeg at CEO var ny i rollen og derav usikker og ikke hadde kommet helt inn i alt enda, men denne gang topper han det på engelsk.

Jeg personlig synes det er ekstremt synd og leit at presentasjonene skal være så svake som dette da de besitter et særdeles spennende business case basert på de produktene de har hånd om.

Svært skuffende for egen del og aksjen straffes ikke uventet brutalt.

Det er for dårlig håndverk fra CEO sin side nok engang:

• Ingen entusiasme
  • Virker svært usikker
  • Formulerer seg dårlig og har dårlig språk(det har Eriksen i Aker også, men Nystad ser ut som han holder tale i en begravelse)
  • Fokuserer nesten utelukkende på Unometer, nesten ingenting om Biim og Sippi.
4 Likes

Det som og er meget rart er at de ikke er innom det finansielle i selskapet annet enn en slide.

Tja, det kan du si.
Jeg personlig liker at man ikke bruker halve tiden på å gå igjennom regnskapet post for post og heller fokuserer på det driftsmessige.
Men, ikke uenig at det her var i overkant lite rundt det økonomiske

Før forrige presentasjon var kursen 160% høyere (5) enn nå.
Så stupte den etter presentasjonen. Og det gjør den igjen. Dette kan ikke fortsette.

1 Like

Har prøvd å ringt Reiten som er største aksjonær.
Har og sendt epost ang Q3 presentasjonen og CEO.

2 Likes

Nei, det kan ikke fortsette, Nystad alene torpederer og gruser kursen.
Det er utilgivelig.
Tallene i seg selv har vært svake og cash posisjonen er utrygg og uavklart, men ned 60-70% siden forrige presentasjon er helt latterlig og unødvendig.
Caset er tross alt intakt, men det tar tid.

2 Likes

Under 100mmcap. Helt hinsides.

Observe Medical ASA - Grant of options

Da har han fått et insitament til å arbeide for en kurs høyere enn for 2 måneder siden.
Ikke særlig ambisiøst.
Burde vært satt til 7 kroner minimum.

1 Like