Selskapet er nå bare verdt 97 mill. Finnes det noe børsnotert selskap på Oslo børs med lavere verdi som ikke er på vei mot konkurs? Er OBSERV på vei mot konkurs? Neppe. Vil de mislykkes med sin optimistiske strategi? Det vil nok dette året gi svaret på.
Noen kaster ihvertfall kortene og tar betydelige tap. Vet de noe som ikke markedet vet? Isåfall er det straffbart.
Om 2 dager får vi forhåpentligvis vite mer.
Virker som rester av salget idag…
Dessverre en helt aldeles grusom utvikling i dette selskapet.
Fikk en fryktelig dårlig følelse da de skiftet CEO, den karen der oser ikke av kompetanse og tillitt på presentasjonene.
La oss håpe at de likevel kan levere noe nå snart.
Regulatoriske søknader er vel strengt tatt på overtid av overtiden.
@Midlang86 noe svar fra styreleder? Er mistillit om lån ikke børsmeldes.
Ceo har vel en veldig dårlig historikk mtp presentasjoner både når det gjelder språk og fremføringsevne. Mulig noen selger for de regner med kursen stuper på fredag slik som ved tidligere presentasjoner.
Nei, ingen svar derifra. Forventet ikke det heller.
Kan være flere grunner for salg
- Ingen bakenforliggende grunn
- Risiko reduksjon mtp hvordan kurs har beveget seg siste Q presentasjoner
- Obligasjonslån ikke innvilget( Tviler sterkt på denne)
- Informasjon har lekket der obligasjonslånet blir gitt på lav kurs
Blir spennende å se hvem som dukker opp på listene. Har en mistanke,
Jeg plukker idag.
Ja, jeg er enig i at han ikke har gjort en overbevisende figur på presentasjonene. Men man skal ikke skue hunden på hårene. Tilsynelatende har han en solid bakgrunn:
“He has over 20 years of experience in global medtech and industrial technology from the Nordics, US, Germany, Ireland and Hong Kong, including Boston Scientific. Has previously been involved in multiple successful start-ups and over 30 product launches.”
Styret har valgt han (Rune Nystad) til CEO.
Styreformann, Bakken, er største eier (Reiten & Co)'s mann. Med seg i styret har han også Line Tønnesen, som er investeringsdirektør i Reiten & Co.
Kathrine Andreassen fra Navamedic sitter i styret. Og hun er meget kompetent.
Dette ser jeg som “en god ryggdekning” for å gå inn i dette selskapet, selvom jeg ikke har forutsetninger for å vurdere markedet for produktene i Observes portefølje.
Reiten & Co har en solid tracking og liker ikke å gjøre dårlige investeringer.
Jeg tror de er tett på ballen og ikke lar det bli tatt dårlige beslutninger.
Jeg var med på forrige emisjon og har sett verdien fordampe. Ved å øke på nivåer rundt 2 er snittprisen kraftig redusert, og mitt håp er en kurs på minimum 3 mot slutten av året.
Men det skulle være veldig interessant å vite begrunnelsen for å dumpe store mengder aksjer på så lave kurser som vi ser nå. Vi kan forhåpentligvis se bort fra innsideinformasjon. Så da må det være ren nød som gjør at noen tar store tap akkurat nå?
Husker også at Dan Schneider i PHO trengte flere kvartaler før han begynte å bli “varm i trøya”. Han virket veldig usikker og tafatt i begynnelsen.
Dialog med aksjonær som snakket med CEO i går:
- Salgene kommer i Q2 da distrbutørene av Urinometer begynner å legge inn bestillinger av Observ som følge at de er tomme. Dette og meldt i November av Rune.
- Kontraktsmeldinger forventes snarlig
DS trengte et par kvartal før han var helt der “oppe”, ikke uenig i det.
Men, jeg mener Nystad i Observe hadde helt klare betydelig bedre forutsetninger for å ha vært rimelig spot on fra start, nemlig at han kommer fra Biim og kjente selskapet Observe helt fra starten.
DS kom inn i et selskap hvor “alt” var nytt.
Nystad framstår for min del vaklende og usikker og ikke akkurat noen karismatisk opptredener foreløpig, tror dessverre ikke det vil endre seg nevneverdig selv om siste gangen var noe bedre enn den første.
Enig i det. Spesielt når presentasjonen skal foregå på engelsk. Jeg har sendt en oppfordring om å gå tilbake til norsk. Det er vel hovedsaklig norske investorer og meglerhus som følger med. En engelsk skriftlig versjon er jo likevel tilgjengelig.
Dette virker lovende, på side 19 finner man guidingen
«On steady course
towards NOK 1 bn in
annual revenues»
Sett den linja 12 ganger.
Vi som er investert, følger tett var det faktisk ingenting nytt i denne Q rapporten.
Jeg er selv godt investert men kommer idag til å sende mange kritiske spørsmål inn som de kommer til å må jobbe for å svare ut.
Men Convatec dealen med 20% DB vil si i snitt at de går mer eller mindre i null med cashburn idag, legger vi på resterende av portefølgen, kan de tjene penger.
De kan da ikke skrive at de er på stø kurs mot 1mrd i omsetning uten substans? Visst det er tilfelle må jo finanstilsynet undersøke dette nærmere.
Luftige spådommer med fasit på oms fra i 22, mulig å ha tillit til dette da ? Penger jaktes også
Fallet fortsetter. Det kom vel ikke fram noe nytt på dagens presentasjon.
Jeg hadde håpet at finansiering i det minste ville være avklaret.
Uten en solid stor og ambisiøs eier i ryggen ville ikke dette sett særlig bra ut.
Det ser uansett ikke bra ut foreløpig. Kan man stole på at omsetningen vil mer enn ti-dobble seg mot slutten av året?
Noen som har kjennskap til hvordan Reiten og Navamedic sikrer Observe vedr finansiering?
Vi få håpe Navamedic ikke binder seg mer opp til Observer, de har utestående lån på 40mil og aksjer i Observer.