Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Observ Medical

Det er vel logisk å tenke at de fire størst aksjonærene, da jeg vet den ene allerede har gått god for nesten hele sin del blir med på obligasjonslånet.

Jeg er 100% sikker at de to som har solgt trodde de skulle få være med på dette lånet.

Det virker som de ikke tar inn hvem som helst i den første delen, no jeg eg egentlig er helt ening i.
De som blir med på obligasjon, er nok de langsiktige.

Tipper ila kveld når listene kommer er det konto nr 2 til en av de som solgte samt to andre selskaper han representerer som er ute.

Flott med standpunkt av ledelsen å ikke ta med løgnere/hausere i obligasjonen.(regner ikke f2 founds som løynere eller hausere)) de får andre stå for.

Plukket selv 50K aksjer til idag.

2 Likes

Meget positiv til at Lars Ro kjøper og øker sin posisjon.

2 Likes

Har hatt epost korrespondanse med Styreleder i Observe.

Markedet bør være informert innen kort tid angående konvertible delen meldes det.

2 Likes

Rune Nystad har lenge drevet med å “erobre hele verden” med sin ultralyd for “hvermannsen”:

Biim ble kjøpt av OBSRV for 185 mill. i kontanter og aksjer.
Nå er OBSRV verdsatt til fattige 82 mill. med Biim, Sippi mm.
Men snart skal det bli stor omsetning, iflg. Nystad.
Ser man på kursutviklingen kan det synes som om noen føler seg lurt inn i et luftslott?

Styreleder i Navamedic og Observ garanterer og omsetning dette året.
Verdsettelsen av selskapet er pr idag feil.
Mange kjøpte høyt her, kan se at det blir vanskelig å få igjen den verdien med det første.

Om vi fortsatt er aksjonærer i Q3-Q4 i år og omsetningen er 250 mill for 23, tror jeg tiden som dette er glemt:)

???

Ny bunn 1.3kr. 69mill markedsverdi. Nå er det bare å fylle på.

På ekstremt lav omsetning presser kursen ned.

Ja, tenker det kan være svært gunstige kjøp. Da finansieringen straks meldes. Urinposesalges meldes å ta av i q2. Tror det blir bull fest i denne straks

Tror eller håper? Det kan man jo spørre seg om når det gjelder Nystad også. Han har snakket om verdensmarkedet for Biim i 9 år nå. Det er ett år siden “prøvesalget” til Fresenius som skulle åpne for store volumer. Ingenting foreløpig. Hvorfor drøyer finansieringen? Han vet jo at markedet ikke liker usikkerhet.

Går det an å melde om fremtidig salg? Hvor har du det fra?

Fra Midlang86 via CEO, sitat: Salgene kommer i Q2 da distrbutørene av Urinometer begynner å legge inn bestillinger av Observ som følge at de er tomme.

Vet ikke hvor troverdig Midlang86 og hans emailkorrespondanse med Nystad er. Min erfaring er at Nystad er svært lite tilgjengelig på email. Om det kommer salg av urinposer i Q2 får vi da virkelig håpe. Det burde komme salg i alle kvartaler, og det skal ganske betydelige volumer til for at det skal monne på omsetningen. Hvor mange Sippi apparater er solgt? Det ville sikkert blitt meldt om det var antall av betydning.
Jeg deltok i emisjonen på 7 kroner og snittet ned ved rundt 2 kroner i god tro om at bunnen var nådd. Bare uker senere er kursen nesten halvert igjen.
Fjorårets taper er iferd med også å bli årets taper.

Hva er det du sier? Mener du virkelig at Midlang86 driver med desinformasjon :open_mouth:

Om dere ser web fra Q4, så sier både Rune og Terje B att inntektene/omsetningen fra Convatec starter i mars-april, da forbrukerene er tomme på lager.

Om jeg er troverdig eller ei, jeg har 500 000 aksjer i selskapet, jeg fremlegger den informasjonen jeg får, både fra aksjonærer og ledelsen.

Jeg har fra aksjonær topp fire, at de har gått inn med nesten hele deres del i obligasjonslånet.

Jeg har snakket med flere på topp 10, der de fortsatt har veldig tro på inntekter i år.

Jeg har snakket med Rune flere ganger, epost korrespondanse med Terje B etter Q4. Første e-post under.
(( Hei Roar,

Takk for mail med mange gode refleksjoner.
Som jeg forhåpentlig vis gav utrykk for i vår Q4 presentasjon, er jeg meget optimistisk i forhold til OM sin reise fremover (naturligvis).
Mulighetene vi står ovenfor er unike og vil flytt oss raskere opp dit vi vil. Dette er selvfølgelig ikke uten en viss risiko, men den utfordringen tar vi.

Jeg kan dessverre ikke si annet enn det jeg gjorde på Q4 presentasjonen vedrørende den finansieringsprosessen vi er midt oppe i. Kan gjenta at vi er i markeds-sonderinger for å danne grunnlag for å sette en riktig struktur som blir presentert for markedet innen kort tid.))

En må få inn nok følere fra andre hold for at jeg gjør opp min mening om selskapet. Det er rikelig med oppside i Observ.

Det som gjelder nå er å annonsere obligasjonslånet, få skriftlige LOI for leveranser fra mars og utover som gir forutsigbarhet på omsetning.

Det undres meg at de drøyer med å annonsere dette, håper vi får landet obligasjonslånet så fort som mulig, da er driften sikret fremover.

3 Likes

Det skal 120 000 aksjer i volum for å gi fall idag på 14%…
Hva gjør nyheten med obligasjonslån og LOI med kursen oppover, om vi kjører 1 mill aksjer i omsetning på dagens kurs…

Siste analyse, gratis.

https://xtrainvestor.com/observe-medical-en-lysende-fremtid/

Dette er ikke en analyse😉 den stemmer helle ikke med markedsverdi pr da den var skrevet, og heller er det ikke nemnt noe med Convatec oppkjøpet…

Hvilken emisjon refereres det til i artikkelen?