Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Observ Medical

Jeg tror det lønner seg for oss som sitter stille i båten. De største aksjonærene selger ikke ned, og den største økte for ikke lenge siden. Topp 50 sitter på over 75%. Jeg har selv økt posisjonen flere ganger den siste uken, og har stått for mesteparten av omsetningen i noen tilfeller. Det har vert kjøp på 10k-20k aksjer hver gang. At sånne småkjøp skal kunne påvirke kursen på et så så stort selskap sier litt om hvor lite omsetning det er i aksjen. Ser ut som noen lempet ut rundt 80k aksjer idag relativt billig pga mangel på kjøpere. Hadde jeg ikke kjøpt før på dagen, og fulgt litt mer med, så hadde jeg tatt min del av det.

Når det snart kommer børsmelding ang oppkjøp, obligasjonslån og salg, kommer omsetningen til og skyte fart, og kursen deretter… Verdien på selskapet i dag synes jeg er feilpriset mot det som er i vente, til og med før man tar med eventuelle fremtidige avtaler og vekstpotensialet.

Selskapet bør dog bli flinkere til og kommunisere gjennom børsmeldinger. Folk venter på meldinger, og en del av de småsparerene blir til slutt utolmodige når de i tillegg ser svingningene i kursen.

Synd for de som hopper av toget før den tid på all time low, grunnet kurssvinginger skapt av småpenger.

Hei!
Har fulgt delvis med denne en stund fra sidelinjen nå, og ser at den har sunket voldsomt. Forstår at finansiering har vært element i nedgangen, men at den er sikret (?) gjennom et obligasjonslån fra flere av de største eierne.

Ser at de fortsatt driver i minus, på tross av at CEO over lang tid har vært positiv til videre utvikling, uten at det har løsnet kommersielt.

Så til spørsmålet mitt… Hva er det som er endret rundt kommersialisering, som gjør at noen her på TI forventer endring nå? Eller er det andre faktorer som gjør at noen har voldsom tro nå som aksjekurs er på tidenes lav?

Skal gå dypere i materien etter hvert, men dersom noen har en heispitch til meg, setter jeg stor pris på det!

• Eksklusivitetsavtale med convatec om og kjøpe opp urinmålingsporteføljen deres unometer. (generert årlig 18 MEUR omsetning)
  • rettigheter til abdopressure ( forventet 20MNOK ekstra + større potensiale)

God mulighet for “pipeline” for og selge sippi, som er deres eget fjærnavleste produkt.

• Planlagt oppkjøp av Ferrari L, produksjonsselskap av medisinsk utstyr i Italia. 30 MNOK inntekter, sunne bruttomargin.

• Planer om egenproduksjon av sitt eget utstyr også der for bedre marginer.

• Biim ultrasound har i en stund vert på “prøve” av fresenius i USA, stort potensiale om det blir vedgått større avtale.

*Finansieringsplan som har støtte av noen av de største aksjonærene.

*Om ting går noelunde som planlagt ser selskapet mulighet for 250MNOK årlig omsetning ved slutten av 2023. Målet deres er 1mrd på sikt.

• Anbefaler og lese gjennom de siste aksjonærbrevene, samt diverse børsmeldinger. Da får du sikkert et bedre bilde av potensialet. Kursen har svinget en del, men hugs og ta med hvilken omsetning det per dags dato er i handlene også.
3 Likes

Takk for svar @elvagjeng :+1: Skal se nærmere på dette.

1 Like

Shareholder letter

2 Likes

Att folk selger idag… spesielt…

Det han skriver i brevet er vel at de behøver mer penger?

Det har vært kjent veldig lenge.
Og kursen har falt noen kroner som følge av det.

“Preparation for fund raising is in process and supported by Sparebank 1 Markets.”

Nyheter om dette kan være nært forestående. Neste uke?

Noen kan jo cashe inn 35% gevinst på ett par dager, så det kan bli noen hvileskjær i rekylen.

Observe Medical ASA: Status update on Letters of Intent

1 Like

Fin melding. Nå skjer det litt her. Sippi er et kanonprodukt.

Jepp, om vi får landet lånet nå førstkommende uke, og en god del LOI fremover, vil nok kurs stå høyre frem mot en komme de emisjon.

Observe Medical ASA - Company presentation

Som nemt før, cash positive Q1 24!

Volumet starter i observe.
Veldig få aksjer til vi bryter 2kr.

pr nå 52 600 aksjer til salgs til 1,98. Skal ikke mye til nå for å blåse denne oppover.

Hjelper ikke hva en selger ønsker seg. Det skal villige kjøpere til for at kursen stiger. Trodde egentlig at salgspresset ville minke nå, men det ser fortsatt ut til at tilliten til Nystad ikke er helt på topp?
Men omsetningen er lav (dagsomsetning bare noen hundre tusen kroner), så det er trolig småinvestorer som handler.

Det er noen som selger seg små ned, men de er av de små sorten ja.

Topp 20 er økende.
Noen nye gode investorer på listen over kjøp for 3 dager siden, dette er eit godt tegn.

Og dette er ikke salgspress:) få aksjer oppover.