Jeg tror det lønner seg for oss som sitter stille i båten. De største aksjonærene selger ikke ned, og den største økte for ikke lenge siden. Topp 50 sitter på over 75%. Jeg har selv økt posisjonen flere ganger den siste uken, og har stått for mesteparten av omsetningen i noen tilfeller. Det har vert kjøp på 10k-20k aksjer hver gang. At sånne småkjøp skal kunne påvirke kursen på et så så stort selskap sier litt om hvor lite omsetning det er i aksjen. Ser ut som noen lempet ut rundt 80k aksjer idag relativt billig pga mangel på kjøpere. Hadde jeg ikke kjøpt før på dagen, og fulgt litt mer med, så hadde jeg tatt min del av det.
Når det snart kommer børsmelding ang oppkjøp, obligasjonslån og salg, kommer omsetningen til og skyte fart, og kursen deretter… Verdien på selskapet i dag synes jeg er feilpriset mot det som er i vente, til og med før man tar med eventuelle fremtidige avtaler og vekstpotensialet.
Selskapet bør dog bli flinkere til og kommunisere gjennom børsmeldinger. Folk venter på meldinger, og en del av de småsparerene blir til slutt utolmodige når de i tillegg ser svingningene i kursen.
Synd for de som hopper av toget før den tid på all time low, grunnet kurssvinginger skapt av småpenger.