Det er 9 dager siden forrige innlegg, og kursen har ikke fallt så mye mer. Men det er heller ingen tegn til at den skal begynne å klatre igjen, etter å ha blitt “massakrert” siste året.
Finansieringen, samt spørsmål til hvorfor lønnsomme selskaper (Ferrari/Convatec) skulle ønske å bli oppkjøpt av et lite og underfinansert norsk selskap, henger fortsatt i luften og tynger kursen.
Ledelsen gjorde det ganske klart under siste presentasjon at de ville velge en finansiering som tjener alle aksjonærer.
Men det går allerede mot slutten av første kvartal og noen løsning er enda ikke presentert, tiltross for at det var kommunisert at dette trolig ville være på plass allerede for ett par uker siden.
De siste aksjonærbrevene har fortalt en historie som nesten er for god til å være sann.
Er den det, eller vil ting snart falle på plass og kursen gå “bananas”?
For en avklaring som begeistrer markedet vil uten tvil fort dobble kursen fra det lave nivået vi nå befinner oss.
Tenker vi har en offentlig løsning innen mars. Heller ett større obligasjonslån nå og kanskje ingen emi om inntektene kommer i selskapet.
Litt redd for ev konverteringspris på lånet.
Det ble, under Q4 presentasjonen forsikret om at det ville bli tatt hensyn til alle aksjonærer.
Når styreformann er representant for største eier (Ingerø Reiten) og derfor er sentral i den strategien som er lagt, er det ganske betryggende med hensyn til realismen i den dristige satsningen.
Navamedic og Ingerø Reiten (som også er største eier i Navamedic) eier tilsammen over 40% av topp20. Legger man til Lars Ro så eies over 50% av topp20 av de 3 største.
20 prosent rente ja hadde det vert bare i nærheten av troverdig det som guides av selskapet så tipper eg dei hadde ordnet seg med bedre vilkår
Ja, dette må vel kunne kalles en svært kostbar finansiering?
Kostbar ja, men spesifikk short therm need of cash, de trenger vel kanskje ikke mer før inntektene kommer tolker jeg det som.
Ikke rart det gir overskrifter, heftig med kredittkort rente.
Bedre å satse på å låne ut penger enn på biotek?
At de ikke har maktet å skaffe mer enn 10 mill. bekrefter at de sliter.
Forstår ikke helt hvorfor Ingerø Reiten har rotet seg bort i dette luftslottet.
Greit for Navamedic at de fikk skilt det her ut gitt.
10 mill er hentet fra de 4 største, maks de fires tørste.jobbes fortsatt parallelt med obligasjonslån.
Snakket med Terje Bakken i går kveld.
At det er blitt vanskeligere i finansmarkedet de siste dager gjør det ikke lettere for OBSRV å skaffe nødvendig kapital. Men de har jo hatt noen måneder på seg nå, så det burde ikke vært nødvendig å vente på en krise.
Jeg er ikke stolt over at jeg rotet meg inn i dette. Først var kr 7 billig, så kr 2. Hvor skal det nå ende?Men håper i det lengste på et mirakel. Ingerø Reiten kan da ikke ha rotet det til slik at verdiene går tapt? Det ville bety en stygg ripe i omdømmet.
Da jeg overvar på den tid tiltrådte CEO Rune Nystad mistet jeg rett og slett appetitten.(mener jeg skrev et lengre innlegg her om det)
En mindre passende toppsjef kan jeg vanskelig se for meg etter å ha sett hans opptredener.
Og dessverre har det vist seg å ikke ha vært ubegrunnet observasjoner.
En sak er at man ikke er flink i engelsk, men han kan jo ikke norsk engang og kan man ikke kommunisere til aksjonærene kan det umulig gå bra med kunder og forbindelser forøvrig heller.
Men, må si den holder seg forbausende bra idag aksjen. Forventet betydelig mer nedgang enn 11% idag, men dagen er ikke over.
Enig i det. Men han er jo innsatt av et styre dominert av Ingerø Reiten/Navamedic. Jeg har stolt på at de hadde en god grunn til det hurtige skiftet. Og styret må jo også stå bak det luftige oppkjøps opplegget. Jeg vil i det lengste håpe og tro at dette ikke er så håpløst som det i øyeblikket kan se ut som.
Ja, helt enig i det.
Kjenner ikke godt nok til Reiten, men synes det lukter av svak grad av dømmekraft i den ansettelsen.
Men, så er det ikke alle forhold vi er kjent med helelr som gav det utfallet.
Håper de slår tilbake og du kommer deg ut på en grei måte en gang.
Har dessverre kjente som har blitt sittende stuck i denne fra 4-6 kroner.
Kanskje står det ikke like bra til lenger. (styreformann i Observe til høyre)
Jeg kjenner Narve og Bård i Ingerø Reiten IC godt. Det er meget solide og dyktige karer- tro meg!
Men hvorfor lar de da selskapet havne i en så vanskelig situasjon at de må låne penger til 20% rente?
(eller er det IR som er utlåner?)
Fordi det må jaggu forventes at ledelsen leverer selv om de har penger i ryggen!
Jeg skal i møte med Styreleder mandagskveld. De tok meg på alvor da jeg sendte epost i går der de fikk litt kniven på strupen, jeg har ok med aksjer å kan gjøre det ekstremt mye verre for de å hente cash om jeg velger å tømme meg for aksjer. Da er kurs godt under krona.
Jeg har og med meg noen med investorer på møte, kan komme noe godt ut av det.
Ellers brutal dag på børs, en vet en er i et rævva marked når en ikke tør å kjøpe Soff etter fall på 15%. Det hadde jeg gjort glatt før, men jeg tror vi får en møkka mandag på lik linje.
God helg, nå blir det litt rød vin som Pål Skøyen sier sangen spring for livet👍