Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Observ Medical

Var det en gang de burde sendt aksjonærbrev, var det nå. De forrige har vært eventyrfortellinger. Nå tviler aksjemarkedet på realismen i disse fortellingene og kursen er i fritt fall.

1 Like

Billig nå. Snart får vi tallene fra sippii salgene🙂

Når skjer det, og hvor har du det fra? :blush:

Q2, midlang86

Ja, nå er vi spennt :grinning:

2 Likes

Idag:)

Intet å berette?

Sender oppdatering senere idag, har team møte 12.30 med Rune og Terje.

Teams møte gjennomført.
Det vil komme informasjon rundt strategi, endret finansieringsbehov, detaljer rundt Convatec som mange etterspør og er i uvisse om i nær framtid.

Jeg har hele tiden sagt at en eksklusiv avtale med Convatec er mer til en hva vi unfor selskapet kjenner til.

Dette ble presisert at informasjonen kommer til å berolige aksjonærer.

Har redusert litt de siste dagene i generell markedsuro, finner jeg kapital vil jeg etter dette møtet trolig legge meg på kjøp igjen.

4 Likes

Fint om noen korrigerer her, men var ikke caset med Convatec at de også produserte i Hviterussland, og at de derfor mistet produksjonen sin da krigen brøt ut? Siden dette produktet ikke var et satsingsområde for dem solgte de heller rettighetene enn å starte på nytt.

Jo, det er derfor ombserv måtte produsere nye støpeformer for å fortsette den overtatte produksjonen av Convatec.

Belsrus, ga ikke ut en dritt av fabrikken.

Feil at det ikke var satsing da det er disse produktene sykehusene vil ha i hele Europa.

Jo, men for selgende selskap var vel dette likevel en sidegreie som hadde liten betydning for deres total.

Forsto ikke helt hva du mente her.

Etter å rotet meg dypt inn i dette selskapet håper jeg selvfølgelig på et under.
Men det er mye som gir grunn til uro.
Hvorfor vil f.eks. Convatec selge en angivelig god butikk til et lite norsk selskap uten penger?

1 Like

Hvorfor de selger vet jeg ikke. Det kom og litt bust på, og som Observ M har de kontakter og følere ute, sikkert gjennom Reiten.

At Observ fikk kjøpt dette for 45 mill nok, er ett veldig godt kjøp mtp på inntekter som kommer med god DB.

De får og sippi gjennom de samme kablane.

Jeg har fått mulighet til å være med på obligasjonslånet, da den finansielle løsningen/strategien er endrer fra 14 des da de børsmeldte.

Løsningen fremover vet jeg er i selskap/alsjonæres beste.

Til tross for det du skriver Midlang86 så er det vanskelig å se noen særlig opptur. Finner lite nyheter om selskapet og et lån på 10 millioner med 20% rente var ikke akkurat finansieringen jeg så for meg heller…

Hva om selskapet har endret strategi? du må ta dette med deg i vurderingen.

Jeg må si jeg stusser litt over alle sin interesse rundt sin investering.
Tror ikke det er mange som pr idag investerer 50 K og oppover her, tar kontakt med selskap, snakker med andre aksjonærer etc og gjør seg opp en mening hvorfor en skal eie OM.
Jeg eier OM nå for jeg tror den endrede finansielle løsningen gjør til at vi kommer til å se vesentlig høyere kurs raskt fremover. Det skal ikke mer til enn at de evt går vekk ifra oppkjøp av Ferrari L og evt heller ha en joint V med allerede etablert fabrikk. Det kan og være i denne ekslusitivetets avtalen med oppkjøp av Convatec att selve oppgjøret skal gjøres frem i tid, og ikke nå i Q1, men kanskje late 23 eller 24…

Ta å ta kontakt med selskap å få litt info, gjør litt egen vurdering, gjør litt for deres investering enn kun å kjøp for at jeg eller andre rundt dere sier kjøp.

1 Like

Det kan godt hende det altså. Jeg eier ingen gigantisk post i selskapet, men heller ikke så lite at jeg “ikke bryr meg”.

Jeg har jo valgt å sette penger i selskapet fordi jeg tror på det, men etter 2 og en halv måned, siden jeg investerte, så synes jeg det er vanskelig å se en opptur. Det betyr ikke at jeg mener at det er umulig. Selvfølgelig ønsker jeg jo at selskapet skal lykkes.

Jeg har også tenkt tanken at jeg kan kjøpe en større post nå som kursen er så lav.

Kan du utdype litt for hvorfor du mener denne løsningen med et så kostbart lån er gunstig?

Det er jo nesten ikke aksjer til salgs på dette nivået.

Jeg er student og har begrenset med kapital for øyeblikket hehe