Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Observ Medical

Kan jo bli bra. De nye aksjene leveres ikke på en stund.

De skal ha presentasjon på mandag? Blir interessant å følge den.

1 Like

Bevegelse i OBSERV TR idag.

OBSERVE MEDICAL ASA - Last day of trading in subscription rights

Lars Ro øker eierandelen igjen med 200k aksjer.
Grei presentasjon på Mandag og spennende selskap fremover.

Hva kom fram der?

Observe Medical - First order to Croatia

Det kom frem at det ikke blir emisjon på en stund.

Gikk igjennom denne presentasjonen og svarte på spørsmål fra investorene.

newsweb.oslobors.no/message/605219

Nei, det skulle bare mangle. Hva ville kursen i såfall blitt? Hvor mye får de inn i denne emisjonen?
Nok til å tilbakebetale lånet på 10 mill.?

18-55 MNOK i denne.

Tipper det blir i det nedre området hvis det ikke er noen som har garantert for fulltegning. Det har vært laber interesse for denne emisjonen.

Om du ser på aksjonærlisten så sitter de 5 største akjonærene helt i ro, så denne emisjonen til denne prisen er nok ikke gjort uten de på laget. Jeg tenker med stor sannsynlighet at de har garantert. Også ser det ut som de har fått skikkelig swung på salget i det siste, så skal ikke se bort i fra at flere som vil være med nå som salget først er i gang.

de gjør det, men har de i realitteten noe annet valg

De er nok veldig committed, men valg er det alltids, Lars Ro satt på 6,5% og solgte seg nær null, økt litt igjen ser jeg. Eller man kan avvikle om man ikke har troen videre. Ikke noe vits å hive penger etter et dødt prosjekt. Så at de sitter rolig er nok et tegn på at de har garantert, tror Navamedic og Ingerø er de som har bestemt dette og da er det vilkår de synes er gode. Men det ser da virkelig ut til å løsne fundamentalt for Observe også, nå som salgene har begynt å komme.

Jeg tror kursen fort kan stikke om de bekrefter at penger er sikret.

Jeg tror også nivået er der nå hvor dette kan være et interessant case.

ref presentasjon legger de opp til å konvertere 14,1 mill lån fra aksjonærer.

IRIC 7,2
JPB 3
ELI 2,4
MP 0,6
0,3x3 mindre

Nava med 6 tegnet ikke sist, og ser ikke ut til å tegne nå. Dette lånet forfaller september 24.

Av maks 53 er da 14 mill konverterer gjeld, 6 mill konverterer ikke, gjenstående blir da 33 mill. Minimum cash inn er satt 18 mill, så da trenger de litt over 50% tegning på øvrige. IRIC vil ha tegningsretter for litt mer enn konverterbar gjeld, ca 2,3mill nok tror jeg.

Anbefaler å lese prospektet, masse info der.

Takker, ja skal ta en titt.
Så dette er egentlig på død og liv for selskapet, får de inn 18mill minstesum så overlever de, får de ikke inn er de konk? Er sterke intensiver fra de største aksjonærene her for å få inn disse 18 mill da.

De 5 største aksjonærene har ikke noe valg, hvem skulle de selge til?

Er mindre enn en måned siden Nr 3 på listen med 6,5% av aksjene solgte seg ned til 1,5% i markedet, så det er jo mulig. De kunne også avviklet selskapet, Men ser de har utstedt flere lån nylig til selskapet og forpliktet seg til å konvertere lån til 0,26 om de får inn minstebeløp i emisjonen, så nå vet vi jo garantert at de ikke kommer til å selge, og da kan man jo si at de ikke har noe valg, siste lånet de ga var vel i september, så kan virke som de har troa på selskapet fremover også?

Så da er det fritt fram for alle andre å selge, men det et jo ingen som vil selge her, kun små tradere som går inn/ut, resten sitter stille.

Hva med ledelsen? Kjøper de aksjer? Har ikke sett at Nystad er så trygg på det (eventyret) han har fortalt aksjonærene at han satser selv også.