Har alle som deltok i emi fått aksjene? Jeg har ikke fått de enda🤷🏼♂️
Takk for deling, Powertrade. Riktignok ikke noe nytt for oss som har fulgt med en stund. Og intervjuet er også blitt snart en måned gammelt, og emisjonen er gjennomført.
Omsetningen på ett par hundre millioner som skulle komme inneværende år er skjøvet fram ett år i tid.
14 mill. i Unometer omsetning er ikke mye. Forhåpentligvis er det blitt mer nå.
Biim-ordre drøyer fortsatt, uvisst av hvilken grunn. Og Nystad er blitt stille.
Det kom inn 18 mill. i emisjonen, som sikkert var skuffende for Bakken.
Vil det holde til inntektene dekker utgiftene? Håper det.
Er nok en del som vil realisere tapet før nyttår nå. Kan gi gode kjøpsmuligheter
Nå er det nytt år - og nye muligheter. Observe skal opp - langt opp. HVem våger å bli med ?
Kjøpe en Lotto kupong går jo an. Større odds enn hos Norsk tipping
Ingen verdi på den siste ordren. Det betyr nok at den er liten. For Nystad vil nok ikke nøle med å publisere hvis tallene er betydelige.
Siste tallfesting var vel i midten av november. Da var det mottatt ordrer for totalt 14 mill.
Med en årlig omsetning på 200 mill (som har vært forespeilet) trenger man i gjennomsnitt 15-16 mill. hver måned.
Nå har det sikkert vært mye styr med emisjon, så kanskje det er blitt lite tid til å (feil)informere aksjonærene, som Nystad var så ivrig med for rundt ett år siden.
Men hvis hele januar passerer i stillhet vil jeg begynne å kjenne på en uro.
Kanskje vi får en stigning frem mot presentasjon i slutten av mnd
Nå er vi på gang - Og vi skal langt opp. Det ligger utvilsomt et potensiale her. Ja det har tatt tid, og sakte men sikkert har salget begynt å ta seg opp- og nye kontrakter inngås. Inngang nå vil fort kunne mangedoble seg. Say no more- Tall kommer i slutten av denne mnd… da får vi indikasjon på hvor veien går. Jeg er iallefall med på reisen
Det blei nok en herlig dag for observe medical
Er dette forumet helt dødt? Eller er det bare meg som har fått øye på årets vinner…?
Kvalitetstegn at forumet er lite mottakelig for haussing. Især når nevnte selskap har vært en sammenhengende katastrofe på børsen over så lang tid.
Så sant. Men det er lov å tro og håpe, at dette snur- fordi selskapet har et bra produkt som det er behov for
Hvor lenge holder emisjons kontatene, er spørsmålet. Uten nok inntekter vil det komme ny emisjon, og jeg ser raskt at det er lite inntekter inn i Q4, i alle fall ikke nok. Men lykkes de blir det fort 100% økning, feiler de snakker vi ikke 0,2kr i emisjon, da heller 0,05+
Da satser jeg på OK inntekter i Q4 og potensiell økning i 2024, info om nye kontrakter og at ting går veien. Da tar jeg imot de 100% med takk- selv om jeg må vente et år til……
Bra du er optimist. Sist selskapet meldte tall for omsetning var 10. november. Da var salget for Unometer kommet opp i 14 mill. Siden har vi fått meldinger om ordre, men ingen tallfesting.
Håper det bare er beskjedenhet.
Nystad har vært bemerkelsesverdig stille de siste måneder. Håper det bare er fordi han har det travelt. Svaret har vi om 2 og ei halv uke.
Tar frem denne fra FA - 30.11.23. Meget relevant for 2024… og låner litt tekst ( kun utdrag )
[Terje Bakken skal gjøre gull av børstaper | Finansavisen](https://www.finansavisen.no/helse/2023/11/30/8064578/terje-bakken-skal-gjore-gull-av-borstaper)
– Hvorfor skal investorer satse på Observe nå?
– Jeg skal ikke hausse aksjen. Vi har tidligere vært priset høyt på forventninger. Det vi kommuniserte for to år siden er fortsatt relevant, og nå begynner vi å levere tall. Investorer som tegner seg i emisjonen får komme inn på lave nivåer. Vi har en produktportefølje som er regulatorisk godkjent, og vi skal satse knallhardt i markedet det neste året, sier Bakken.
og så videre…
Porteføljen til Observe består i dag av Sippi, Biim og Unometer. Ved utgangen av 2024 estimeres en run-rate omsetning på 220 millioner kroner, hvorav Unometer skal stå for inntekter på 132 millioner.
Det forespeiles videre et driftsresultat før av- og nedskrivninger (EBITDA) på 50 millioner kroner basert på inntektsestimatet ved slutten av 2024.
Spennende år forran oss nå