Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Observ Medical

Kursen hopper litt opp og ned- ikke bry dere for mye om det nå. Når vi passerer 1 krone kan de som våget å sitte igjennom urolige ( nedgangs )-tider… smile hele veien til B…

Hvorfor skal den opp til 1 kr? Hva venter du skal skje på ferden opp til 3 x dagens verdi?

Enkelt å svare på:

• Økt salg - penger i kassa
  • Flere kontakter
  • Gjennombrudd for flere produkter
  • Flere større investorer som kjøper seg inn
  • Ledende personell i selskapet som kjøper aksjer
  • Medieomtale
  • Fallende rente
  • mm

Det er klart. Men har du satt deg inn i hvordan og hvorfor Observe skal lykkes med dette ?

Har du? Prøv å kom med noen ideer- evt si at du ikke har tro på selskapet…

Det er du som kommer med påstanden. Da må du kunne begrunne den også

Du har helt rett. Her velger jeg å ha mine egne vurderinger for meg selv. Jeg vil ikke pushe folk inn i denne aksjen. Men jeg tror at enhver fornuftig ledelse vil fokusere på vekst, salgsstrategier og utvikling

Herlig at Observe holder seg, ja til og med stiger. Gleder meg til 4Q presentasjonen og melding om økt salg. Det er langt opp fra 0,35 til 4 kroner som den var på i 2022. Men det er ganske mange % opp til 1 krone også. Her snakker vi om potensiale på mange 100%. Så det skal ikke forundre meg om denne vil få vinger de neste ukene og månedene

Selskapet har en Mcap på 69 mill.
De har meldt et salg hittil i år med verdi ca 0,5 mill.
Regner med de ikke unnlater å melde andre og større salg?
Aksjekursen kan selvfølgelig gjøre store utslag alt ettersom større volumer skal inn eller ut.
Slik er det gjerne med “øreaksjer”. De virker billige hvis man ikke undersøker nærmere.
Det er alltid en grunn.
Siste emisjon ble gjort under forutsetningen at produktet Biim sto foran gjennombrudd for en stor ordre som har ligget på vent i 2 år. Dette feilet, som kjennt.
Selvom markedet var forespeilet denne viktige ordren, ble emisjonen i underkannt av det selskapet trengte av kapital.
Det kan selvfølgelig skje et mirakel, men slik vi kjenner Nystad har han ikke for vane å underdrive, men heller kaste blår i øynene på aksjonærene. Han har nå lenge vært stille og lite tilgjengelig. Han satset heller ikke mye i siste emisjon. Men det blir spennende å høre hva han har å si om ca 1 uke.

1 Like

Financial calendar

Noen som har li k til web Cast side for torsdagens presentasjon?

Onsdag om 2 uker. Eller mener du en annen presentasjon?

Observe Medical - First order to Germany

1 Like

Sier ingenting om ordrens størrelse.
Kan vi da anta at den er mindre enn 0,5 mill. ordren fra Irland, der de opplyste om størrelsen?

Observe Medical - Organizational changes

1 Like

Interessant. Håper dette blir til det bedre for selskapet

Uten tvil.
Nystad ødela utrolig mye ved sin inntreden, ingen karisma, ingen tydelig plan og en utrolig knotete framstillingsevne.
Samme ble gjort i Huddlestock, eneste måten for begge selskap å gjenreise tillitt i markedet på.

1 Like

Spørs om det er for sent.
Nystad fulgte på handelen med Biim. Begge deler ser ut til å ha blitt en klamp rundt foten for selskapet.

1 Like

Invitation to Observe Medical ASA second half and full year 2023 presentation and Q&A

1 Like

Blir spennende å se hvordan salget har tatt seg opp - og fremtidsutsikter for selskapet. 6 dager igjen til vi vet mer…