Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Observ Medical

Observe Medical are pleased to announce our entry into the Indian market - with its more than 1,4 billion inhabitants this represents a strategic move aligned with global healthcare growth trends

2 Likes

Fantastiske nyheter!

1 Like

Ja, dette var hyggelig. Selvom vi ikke får noen tall denne gangen heller.
Litt pussig at ikke dette også invirker på NAVA-kursen. De er jo største eier med over 12 mill. aksjer.

1 Like

Får litt Medistim vibber her etterhvert.
Observe er hvertfall inne i en god “stim” nå :grinning:

1 Like

Observe Medical til himmels etter India-nyhet | Finansavisen

Til himmels er å ta vel mye i. For de som kjøpte på bunn kanskje?
For aksjen er ned 92% siste 3 år, så dagens oppgang er knappt synlig på 3-års grafen.
Personlig har jeg tapt så mye på aksjen at jeg neppe kommer brake even igjen.
Men hyggelig å få tilbake ihvertfall noe av det tapte. :grinning:

Hvordan er den finansielle status i dette selskapet? Fare for emisjoner i løpet av året?

Jeg skal være litt forsiktig med å være bastant rundt det, sikkert noen andre her som kan være tydeligere, men kapital situasjonen er vel sterkere enn på lenge i selskapet.
De gjennomførte en større innhenting høsten 2025(husker ikke emibeløpet), Songa Capital kom inn med vel 10 mill ekstra om jeg husker riktig og gjelden ble redusert fra 110 til 40 mill.
Så fikk de nettopp en lån på 15 mill fra Innovasjon Norge.

Mitt intrykk er at de nå er rustet for å “holde” ut med det de har kombinert med større inntekter som følge av at salget har økt betydelig den senere tid inntil inntektene overgår kostnadene.

Nå blir det svært spennende å se hva inntektene for H2 2025 endte på. Det vi vet ut fra selskaps presentasjonen Jørgen Mann holdt i starten av oktober er at inntektene de siste 12mnd fram til og med september 2025 passerte 25 mill. I H1 leverte de 11 mill i inntekter så da kan H2 etter mitt hode minst være på 14 mill, mest sannsynlig over. Vil tro det ble gjort endel bestillinger ekstra kanskje fra sykehus og klinikker før årsskiftet. I tillegg ble det gjort flere nye avtaler på sensommeren og høsten som kan ha bidratt positivt inn i november og desember.

Videre sa Mann på den nevnte presentasjonen at man ikke kommer til å utvikle produkter/nye produkter utover det de gjør nå før inntektene tillater det.

2 Likes