Noen likte tallene og guiding, HOY 1,25 
Jeg er rimelig trygg på at selskapet vil lykkes, men jeg synes H2 rapporten var svak og undrer meg over den massive oppgangen, det må jeg erkjenne.
Men, for en reise fra 60-tallet
Litt spekulasjon. Tenker OBSRV kan være en oppkjøpskandidat…
Mon tro hva NAVA vil anse som akseptabel kurs hvis så skulle skje…
Innovation Norway financing at NOK 15 million disbursed and dismantling of corporate complexity to further focus on core business
Ja, Biim var et håpløst prosjekt der en av få vinnere var bløffmakeren Nystad. Han fulgte med på lasset da Observe lot seg forlede til å kjøpe Biim, og innkasserte noen millioner i den transaksjonen.
Eller,: for en reise fra 150 til 0,9 
Ja, den er selvsagt lei.
Kan du si litt mer om hva du spesielt siktet til når du vurderte rapporten som svak?
Jeg synes inntektene var svake ift hvertfall mine forventninger og satt opp mot det som ble sagt på trading update presentasjonen 7.10.
Det er 2 mill økning fra H2 2024, men det er betydelig ned fra H1 2025(som endte på over 11 mill)
Så er det noe sesong variasjoner her, men likevel synes jeg det var i overkant liten økning sammenlignet med H2 24.
Men, retningen er fortsatt uten tvil positiv og det meste av selskapets inntekter er recurring revenues så det skal bety ytterligere oppgang for begge halvårs rapportene nå i 2026.
Det blir interessant å høre CEO på ny trading update i slutten av mars, jeg vil tro den blir positiv og framoverlent.
Når de har fått innpass i India, som er et av verdens mest folkerike land (nesten 1/5), så burde det begynne å gi god uttelling inneværende år.
En ting jeg undrer meg over er hva de kundene som brukte Unometer tidligere, har gjort i den tiden produksjonen har ligget nede?
Om alt går etter plan er det en stor dag for Observe imorgen, blir veldig spennende å høre hva CEO presenterer neste uke.
“Observe Medical invites investors, analysts, and other stakeholders to a
presentation with trading update 25 March 2026, at 10:00 CET. There we will,
among other, focus on our order trajectory inbound 2026, together with the
conclusion from our important UnoMeter Safeti Max test that will be finalized by
March 20, 2026.”
Man får vel neppe vite noe om testresultatene i morgen?
Er det ikke den 25 presentasjonen er? Hva skjer i morgen?
@rockpus
Tviler, kommer nok oppdatering den 25.
Poenget mitt var bare å belyse at for selskapet kan det uten tvil oppnås en milepæl i morgen som da offentliggjøres på onsdag blir det vel.
CEO Mann var veldig tilfreds tilbake i oktober om Uno safeti Max, men selvsagt ingen garanti utstedt.
Vil tro at dersom denne testen ikke kom i mål i går eller var mislykket, så ville vi visst det nå. Gårsdagens kursutvikling tyder i alle fall på at det ikke var noen negative rykter eller lekkasjer!
Har tatt en posisjon her i det siste, og så langt kan jeg være meget tilfreds med timingen!
Takker deg for å ha bidratt til å få denne fuglen føniks frem i lyset for meg!
Selskapet har vært en sammenhengende katastrofe for aksjonærene siden de gikk på børs og oppkjøpet av Biim i 2022 for nesten 200 mill toppet vel historien.
Nå har de skrevet ned Biim kraftig i 2025(husker ikke om det er nedskrevet til 0, eller hvor mye eventuelt som gjenstår) og man endret strategi og har valgt å satse på den produkt porteføljen de har samt videreutvikle den.
Jeg ble som tidligere skrevet noe skuffet over inntektene i H2 2025, men tross alt en betydelig vekst fra H2 2024 og jeg tipper CEO Mann vil være offensiv på onsdag og presentere et materiale som markedet vil sette pris på, de er definitivt i ferd med å snu skuta.
Og ikke minst at de fikk redusert gjelden kraftig ifjor samt gjennomført en solid emisjon og med innvilget lån fra Innovasjon Norge tyder vel det meste på at pilene nå vil kunne peke oppover framover.
Blir spennende med info på Onsdag. Da får vi nok høre mer om dette også: (klippet fra q-4 rapporten)
Product innovation: Development of the enhanced version of UnoMeterT SafetiT
Plus, the new UnoMeterT SafetiT Max, with a scheduled commercial launch in
March/April 2026.The new UnoMeterT SafetiT Max, includes patented technology
developed for Sippi®
· Portfolio expansion: Further expanding the product portfolio within the
Urological drainage segment. The planned launch includes 3 new products. In
combination it is estimated that the global market value of these products is at
a level of NOK 1.6-1.8 billion.
UnoMeterT porteføljen er grunnpilaren, men Sippi er vel rosinen i pølsa… hvis de kan lykkes med å få markedsandeler i dette segmentet.
TTT, det er helt sikkert.
https://observemedical.com/sippi/
Øvrig.
Det var bra at de fikk med SONGA CAPITAL AS på laget i september 2025.