NAVA solgte den ikke ned i dag…antagelse fra min side da 
Ser ut som NAVA ikke har noen hast med nedsalget…
Merkelig at de ikke forsøker seg med et blokksalg.
Songa Capital bør sluke hele posten hvis NAVA skal helt ut.
OBSRV trapper opp:
Her er en oversettelse av meldingen den 9.:
- april 17:03 ∙ Nyhetsoppsummering (AI)
Observe Medical har gitt sin administrerende direktør, Jørgen Mann, 250 000 prestasjonsbaserte aksjeopsjoner, betinget av at selskapet oppnår en kontantpositiv posisjon i 2026. Dette tiltaket samsvarer med ledernes insentiver med fremtidig økonomisk suksess. Samtidig har administrerende direktør, finansdirektør og en nærstående av styrelederen økt sine direkte aksjeposter, noe som signaliserer sterk innsidetillit til selskapets fremtidsutsikter.
Observe Medical tildelte 250 000 aksjeopsjoner til administrerende direktør Jørgen Mann, som vil bli innløst dersom selskapet oppnår en kontantpositiv posisjon i løpet av regnskapsåret 2026.
Administrerende direktør Jørgen Mann kjøpte ytterligere 50 000 aksjer, noe som bringer hans totale beholdning til 870 000 aksjer og 2 116 666 opsjoner.
Finansdirektør Johan Fagerli kjøpte 30 000 aksjer i selskapet.
Glimt Invest AS, en nærstående av styreleder Terje Bakken, kjøpte 182 000 aksjer.
Jeg liker at opsjoner knyttes til konkrete mål og ikke bare deles ut rutinemessig, som i de fleste selskaper.
OBSRV trapper ytterligere opp:
Duket for en reise oppover nå da uten nava på slagsiden 
Men hvorfor selger Nava seg ut?
Ser avtalt kurs var 0,89. Hvem kjøpte…?
Noen tanker rundt dette @Rodjer ?
Jeg mener å ha lest eller hørt at Navamedic for en tid tilbake besluttet at de ikke skulle ha noen “side investeringer”
Jeg vet ikke hvem som kjøpte, men det positive uten tvil at de endelig fikk solgt sine aksjer utenfor børs, de har holdt kursen i jernhånd slik de har håndtert dette, så meget bra.
Blir spennende å se hvem som tok dem, men setter mitt bet på at det er Songa Capital
Da hadde vel songa krysset 10 prosent å måtte ha flagget 
Dei hadde 7,3 prosent og 10 mill aksjer på siste liste
Du har åpenbart et poeng som jeg ikke tenkte på i farten og det er riktig, de har da frist innen imorgen tidlig før åpning til å melde dette.
Uansett spennende nå, eg var innom litt her rundet Mars da kursen gikk flere ganger mot 1,3 men døde litt ut og eg forlatt den da eg fryktet nedsalg i fra Nava.
Ser på nytt spennende ut nå, kjekt om det kan komme litt volum, føler den kan fort bli eksplosiv da