Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Observe Medical

Føler meg veldig komfortabel med Observe i portisen med snitt på disse nivåene.

Navamedic sin exit er vel siste brikke på plass for nye Observe Medical etter ny ledelse, restrukturering av gjeld og mer fokusert produktportefølje med Unometer-serien.

Salget (fra 2025) er moderat, men veksten er interessant. Ser ut til tikke forutsigbart oppover i et globalt marked. Observe har produkter som løser et stort udekket behov hos sine sykehus kunder.

Konsernsjef Jørgen Mann er svært kredibel etter min mening. Fokuserer på de tingene som skal få selskapet godt posisjonert globalt. Han er selv investert og har opsjoner som premierer positive tall ila året.

Tenker også at dersom de lykkes å etablere seg i helsesektoren med recurring sales er det grunn til å prise selskapet med rimelig høy P/E ratio (gjerne 30+)

1 Like

At den skulle ende i minus idag, var ikke noe jeg ventet ihvertfall.
Men børsen har det ikke med å følge min magefølelse, dessverre.

F2 Funds har tatt 3 mill aksjer og LIVERMORE INVEST AS har + 1 mill aksjer siden 4.mai

Kan være sannsynlig at de kommer fra Navamedic.
I såfall er det 3,2 mill aksjer til fra Navamedic som har havnet et spennende sted.

1 Like

+Songa med 1.mill

2 Likes

Observe Medical ASA: Invitation to presentation with trading update 26 June, 2026

3 Likes

F2 Funds solgte seg jo ned for noen måneder siden og la dengang press på kursen. Kom de bedre ut ved å kjøpe inn igjen nå? Trolig nei. For såvidt jeg husker lå kursen godt under krona da de solgte.

Har sjekket litt kjapt på det.
F2 Funds deltok vel i emisjonen på 50 øre og solgte de største postene i intervallene 0,70-0,75, 0,67-0,75, 0,71-0,90 med henholdsvis 460k, 1104k og 663k.

Så du har helt rett.

Så selv om emi aksjene kom ut i pluss, ville det åpenbart lønt seg å avvente. Men, det er slik markedet er, jaggu mye man ikke skal forstå.
Virker jo komplett meningsløst å kjøpe på 50, selge på 73 øre ish og så kjøpe tilbake på over kronen, samtidig som F2 Funds var blant de som absolutt holdt kursen nede

Det var vel et blokksalg fra Navamedic til under kronen, så ikke så halvgalt. F2 Funds gikk vel ut av Observe i høst for å vekte seg opp i Fjord Defence group, tror jeg. Kanskje det alt i alt var en ok trade:)

Jepp, sikkert del av en helhetlig plan

Observe Medical - Company presentation with trading update

3 Likes

Observe Medical rapporterer sterk vekst
26 juni 10:36 ∙ Nyhetsoppsummering (AI)

Det nordiske medtech-selskapet Observe Medical har lagt frem sin seneste webcast-presentasjon, som fremhever robust vekst i salg og ordreinngang. Dette momentumet er drevet av dypere markedspenetrasjon og en ekspanderende produktportefølje, spesielt innen urinmålingsteknologi. Selskapet gjennomfører sin globale strategi med suksess, gjør betydelige fremskritt i nøkkelmarkeder som India, og forbereder kommende produktlanseringer.

Distributører i 28 land har lagt inn bestillinger på urinmålingsproduktet UnoMeter Safeti Max.

• Økt markedspenetrasjon og en ekspanderende portefølje driver sterk vekst i salg og ordreinngang.*

• Selskapet rapporterer om fortsatt kommersiell fremgang og ekspansjon i India

• Forberedelsene er i gang for den kommende lanseringen av selskapets Sippi-produkt.

1 Like

Vel overstått sommer til alle her inne😊.
Synes det har vært litt heftig salgspress de siste dagene, noen som har en tanke om hvorfor og fra hvem??

Jeg antar at det ikke skyldes negativ innsideinformasjon, men heller at noen hadde håpet på en raskere gevinst. Eller rett og slett trenger penger til andre ting/investeringer.
Jørgen Mann er ikke den som plaprer unødig. Noen tolker nok det negativt.
Det kan være nærliggende å tenke at progresjonen ikke er så god som det var forventninger om.
For hvis det kom inn betydelige ordrer ville det vel være meldt?
Vi har snart lagt bak oss 3 kvartal, så det bør begynne å se bedre ut om målet om året som cashpositivt skal oppnåes.

2 Likes

Tror alle aksjer vil lide når makro varsler urolige tider. Illikvide aksjer med liten newsflow blir kanskje solgt til fordel for andre papirer / cash.

Tenker her for Observe sin del at aksjen er utsatt, men at markedet de opererer i er gunstig. Så, for min del, greit å kunne ha muligheten til å vekte seg opp når noen kaster kortene😊

Er det annet enn urolige tider? Etter pandemien synes jeg det har vært vanskelig.
Men vil det komme et oppsving om Trump blir “lame duck” etter mellomvalget i høst?
Han skryter jo stadig om høye børser på grunn av han, men det må vel være tiltross for han.

Clinical article has been accepted for publication - UnoMeter[TM] Safeti[TM] Max

5 Likes

Observe Medical ASA: First half year 2026 interim report

1 Like

Observe Medical announces first order and the establishment of a distributor partnership in the attractive Philippine market

3 Likes

Fantastisk fest og kursutvikling i aksjen vår akkurat nå :grinning_face_with_smiling_eyes:. Må si markedet virkelig setter pris på gode meldinger​:+1:.