Kvartalsutbytte på nesten 4%!
Det senkes til 0.15 i Q1
Acquisition of three modern dry bulk vessels with long-term charters
Ocean Yield Q4 2019 Presentation
Ex dividend USD 0.1910 today
Siste Wolf Report på Ocean Yield, svært god analyse på tingenes tilstand og året som kommer.
https://seekingalpha.com/article/4324690-ocean-yield-fy19-without-surprises-buys
Primary Insider Disclosure
Er på min watchlist. Her har allerede kursen falt mye.
Må jo være bra kjøp nå.
Arbitration award related to purchase options for four VLCCs on charter to Okeanis ECO Tankers
Arbitration award related to purchase options for four VLCCs on charter to Okeanis ECO Tankers
Primary Insider Disclosure
Denne begynner å friste skikkelig!
Noen som kjenner til selskapet som kan utdybe litt?
Hvordan blir de berørt (positivt/negativt) mtp corona,oljepris,renter, kronekurs etc?
Vil de kunne oppretteholde guidelines og tilsvarende utbyttesum fremover?
Problemet ligger vel i at selskapene de leaser ut skip til kan gå dukken om økonomien går nedenom og hjem. Da risikerer de å måtte lease dem ut med dårligere vilkår enn tidligere og selv få problemer med å betjene gjeld.
De har blant annet Solstad Offshore på kundelisten så er helt klart noen kunder som kan gå konkurs.
Nå er vel manglende inntekt på skipene til Solstad allerede tatt høyde for. Motpartsrisikoen er selvsagt tilstede, men jeg tror vi ikke skal overdrive den. De aller fleste rederiene på kundelista er rimelig solide, og Ocean Yield har spredt flåten over ganske mange segmenter.
Sånn generelt - å kjøpe shippingaksjer som er i en synkende trend har jeg brent meg på før. Jeg ville latt fristelsen vente inntil videre. Nå er hele Italia i lockdown så blir vel mye «gøyt» i vente på børsen fremover om flere land havner i samme situasjon. Vårt naboland Sverige er vel en god kandiat, og det samme er vi.
Ikke uenig i det, men nå er vel hele børsen et forholdsvis dårlig sted å være om dagen, med mindre du er short på det meste. For øyeblikket ser tank forlokkende ut, var allerede på bedringens vei før oljekrakket, og har nå fått god drahjelp av lave oljepriser og høy produksjon.