Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oksehjørnet 💰🐄

Nå 3150. Litt over 30 punkter til første target, og kun 50 punkter igjen til 3200. Like morsomt nå @GyldeN?

Cirka like morsomt som når du trodde bunnen var nådd rundt 3000 her tidligere i år :smile:

Ok. Glem 401k. Se på dette. I dag blir det villt.

1 Like

1 Like

Hvor mange ganger har vi ikke snudd på 3157?

Indeksen går jo ingen vei, vi går jo bare sidelengs i en range… :roll_eyes:

2 Likes

Er 100% sikker den ikke faller under3157 idag.

Feil tråd?

Hva med å lage en egen tråd for oss som mener at markedet bare går sidelengs for tiden?

Krabber går vel sidelengs, har sett et par i strandsonen som går sidelengs hvertfall. Stemmer for krabbetråd :snail: (ingen krabbeemoji) :crab: (takk, lå ikke under dyr hos meg)

2 Likes

Evt kengurutråden?

Jupp, den er oppe og tester nivået igjen. Heilt normalt.

Naturlige om den går og tester på rundt 3000 merket igjen også. Kan også gå helt ned til 2920 uten å falle utenfor bunnen den satt på første reaksjon.

Alt innenfor disse rammene ser jeg på som heilt greit. Men hvordan det skjer, vil gi en pekepinn på hva vi har i vente fremover.

Men viser til hva jeg skrev i bjørnetråden for nesten 2 uker siden.

Som jeg også påpekte i en annen post. Om du er bear eller bull, så kan begge få rett på sine posisjoner, så lenge man er bevisst på hvilket miljø man operer i.

For info, så har jeg ikke noe posisjon på hverken bear eller bull.

1 Like

Har aldri skrevet at jeg trodde bunn var 3000? La vel ut et mulig wyckoff-scenario på første bouncen i sp500, men noe annet kan ikke jeg huske.

Prøver med en liten long posisjon her :chart_with_upwards_trend:

@Holmes. Nå gjør du meg nervøs :wink:

1 Like

Nå sitter vi i samme båt kompis

Commercials og store investorer har kjøpt, små tradere solgt - litt samme mønster som ved bunnen men da gikk commercials fra short til nøytralt, og nå fra nøytralt til long.

2 Likes

2 Likes

Som sagt flere måneder siden. Sentralbankene styrer markedet nå. God video å se. Litt utrolig at ingen har kommet med denne forklaringen før.

1 Like
1 Like

Buffett har begynt å handle. https://www.cnbc.com/2020/07/05/warren-buffetts-berkshire-buys-dominion-energy-natural-gas-assets-in-10-billion-deal.html

2 Likes

Natural gas er nice. Brukes også til produksjon av Hydrogen som vi vet er nokså eksponert for vekst.