Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oksehjørnet 💰🐄

Det kommer litt an på hvor lang horisont man har, er enig i at jeg ikke ville kjøpt bolig nå dersom målet var å flippe det. Men eiendom er et asset med best track record historisk sett. Skal ha maks uflaks om man ikke klarer å tjene penger på bolig, over tid?

Et sted må man uansett ha å bo. Jeg ser på det som innvestering når vi pusser opp, bruker heller pengene på det enn overpriste aksjer :sweat_smile:

1 Like

Ja, stemmer. Men vi er vandt med renter som går nedover = folk får mer lån.

Vi er ikke vandt med null renter som etterhvert burde gå mot normale renter.

Men ja fiat-penger er jo designet for å falle i verdi. Så på langsikt skal det godt gjøres ja.
Men jeg personlig ser ikke bort ifra at vi får et tapt tiår slik som Japan f.eks. :slight_smile:

Ser man bort i fra boblen. Problemet i Japan mtp eiendom er vel befolknings pyramiden, mye gamle med høy sparerate og negativ befolkningsvekst siden år 2000. (Norge er ned fra 1.3% i 2010 til 0.7% årlig vekst)

Nei er bare å tilrettelegge for at gravide i arbeidslivet / foreldre perm osv :grin: :+1:

image

image

Bear trap i går kveld? Jeg har beholdt mine posisjoner

https://www.cnbc.com/2020/07/14/moderna-says-its-coronavirus-vaccine-trial-produced-robust-immune-response-in-all-patients.html

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-07-14/moderna-vaccine-produced-antibodies-in-all-patients-tested

4 Likes

Stockholm ser bull ut

Litt om olje OPEC skal redusere kutt idag fra 9.7 til 7.7 men det skal være forventet og bakt inn i prisen.

Virker som de ikke forventet så “store” lagertrekk på oljen i USA også, tror siste VLCC tømte seg forrige uke (Import fra Saudi Arabia, usikker) så det blir lagertrekk going forward.

image

image

Hva som gjør meg litt bear er at Sykehusene i USA fylles opp.


1 Like

Man skulle ikke tro vi var i en krise når man titter på aksje- og kryptoporteføljen. Nesten så jeg føler jeg må sende takkekort til Fed og co :joy::see_no_evil:

3 Likes

Weekly ser bra ut i Stockholm, om det holder seg noenlunde ut uka :+1:

Må si OMX ser bedre ut enn OBX foreløpig.

1 Like

Summing up, given that tech keeps largely dragging its feet in the short run, the S&P 500 rendezvous with the early June highs just underscores the cyclicals taking the baton. Talking other short-term signs of life, the Russell 2000 has unequivocally spoken yesterday. Credit market signals, emerging markets outperformance and very long-term Treasuries pausing also raise the odds for the stock upswing to continue once tech is done with its consolidation. And chances are it would soon be, because semiconductors are quietly making new highs.

1 Like

OMX er nå opp YTD

Screenshot 2020-07-17 09.22.18

3 Likes

Drøyt! Norge lagger pga oljen?

1 Like
1 Like
1 Like

Høres Bull ut…

S&p viser styrke nå! :rocket: Etablert golden cross også! Ser vi snart ny ath eller blir det heftig motstand der?

1 Like

På tide å vekke denne tråden til live igjen?

Idag skal børsen

  • Opp
  • Ned
  • Sidelengs

0 stemmegivere

Håper alle har lagt sjetongene på svart :+1: