Ikke akkurat en krise? I hvert fall ikke noe å kjøre lockdown for.
Man ser jo en andre bølge i hele Europa, men den har vesentlig lavere dødelighet i og med at testingen har økt. Behøver ikke noe lockdown når det ser sånn ut.
Her er Frankrike.
Må jo i tilfelle være hvis det er mange som behøver behandling og man er helt avhengig av å bremse smitten for at alle skal kunne få behandling. Da anser jeg at det er greit med strenge tiltak i en begrenset periode.
Til inspirasjon.
Fortsetter diskusjonen fra Makro, indeks, valuta 2:
Begynner se sterkt ut. Cashout nå høyere enn innsats. Måker det i mini long sp500 gearet så høyt jeg får tak i på nordnet i morgen tidlig. Effektivt gearet opp fra ca 30k til rett under 3 mill på en mini long sp500 og trekker et loddi morgen. Har nok ost og portvin til å ta meg gjennom natten.
Visste ikke at de hadde minifutures på Nordnet som har 10x gearing?
Du får en spennende dag vertfall💸
De kan jo variere, men var opp til 30 i går kveld. får fiske ved åpning. økte beholdningen min på trump win hos betsson ut over natten og drar inn rimelig grei gevinst om det nå bare blir avsluttet.
edit: er 40x short og 13x long som ser ut til å bli tilbydt ved åpning.
Bare å LASTE OPP BULL i morgen
Er ikke så sikker på at vaksinene er testet grundig nok… Kort sagt blir jeg ikke av de første som vaksinerer meg!
Litt i samme leir. Tar vaksine - etterhvert når ting er litt utprøvd. Synes det er spenstig at man vil vaksinere befolkninger i hele land etter tidenes hurtigprosess for å lage vaksine.
Man får se an situasjonen når alle de som ønsker seg vaksine har fått sine doser - kanskje trenger ikke vi andre utsette oss for den risikoen hvis det allerede har dempet det høye trykket på helsevesenet.
0.8% unna 1000 for Oslo børs da får se om den ryker idag
Stimulipakkene under Biden har enda ikke rullet ut. Så kan godt hende
Jeg mener ikke all verden rundt hvor indeksene skal. Det eneste jeg har slått meg til ro med er at krakket ikke kommer i all den tid uendelig penger og ditto garantier.
Hva tenker dere om OSE vs. de andre ADHD-indeksene, særlig over dammen (og til dels DAX) - er det slik at OSE skal alltid følge dem ned, men aldri holde seg bedre og/eller stige mer?
Satt veldig på spissen ^
OSE er som en lekk luftmadrass i forhold til andre land.
Vi kan ikke være best i alt…
Hva er vi egentlig best i?
Edit: Bortsett fra at vi har noen som er gode i “verdens minste idretter”, som ski.