Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Hedgen er min dårligste posisjon for dagen!

(Unntatt azt da)

1 Like

Eh, tapene ser større ut i de andre papirene enn Xact Bear posisjonen? :thinking:

Jeg har en x2 bear nasdaq og.

kommer nok til å snitte ned i den regner jeg med.

Tror jeg heller tar 2x bull

1 Like

Regner med du skulle poste her? :kissing_heart:

OK får begynne å bruke den tråden kanskje, men er jo ikke så mange å diskutere med der

1 Like

Du får jo ett ekkokammer da, mange som ønsker det her inne :slight_smile:

1 Like

Strengt tatt burde vel både bears og bulls kunne lære seg å leve sammen i samme tråd.

7 Likes

Absolutt, jeg er en bearbull/bullbear…

4 Likes

Okei kileman, 70-90 dager til neste gang du kan scalpe 3%

2 Likes

Lol, ikke vær så eplekjekk mister. Topp til bunn på bruddet var ca 6%, så maksimalt (foreløpig) var 12% (med 2x). Absolutt godkjent for et så tydelig bearish set up.

For det andre så var jeg omtrent alene om å ikke stole på fallet i går når det frådet rundt munnen hos andre bjørner her inne. Men jeg er ikke helt sikker på at det er snudd 100% Bull igjen. Fremdeles bare en 4hr lower high på S&P. Closer den ikke over forrige høy innen i morgen så kan neste uke få en pen set up!

4 Likes

Trade setupene i stedet for å prøve å spå makro? :see_no_evil::cowboy_hat_face:

1 Like

Hvorfor ikke gjøre begge deler? :thinking:

Jeg har nå tre aksjer jeg er long i, to av dem Long-Long, den ene jeg kjøpte i dag er rent teknisk kjøp, så det er jo ikke sånn at jeg ikke trader set ups selvom jeg følger mye med på makro. Det er både spennende og lærerikt å følge med på makro, og det har stor betydning for vår fremtid og ikke minst fremtiden til barna våre! :grimacing:

P. S - Her er setupet (high thight flag, tror jeg) : Cannabis-selskaper - generell tråd - #439 by Nocturne

1 Like

Har noen noengang klart å spå makro?

1 Like

Synes det er vanskelig å spå noe som helst der vi er nå. Prøver å ta noen kvalitativt gode long-posisjoner som kan tåle ruskevær, men det meste er ganske dyrt nå, sånn rent subjektivt i det minste.

Jeg tror ikke det, men ingenting i veien for å prøve - etter noen år i dette gamet finner man ut at man vet like mye som andre, ingen er bedre eller dårligere enn andre når det kommer til å spå makro.

Min spådom er at dette helst vil krakke skikkelig når renten tikker oppover, og renten vil ikke tikke oppover før inflasjonen skyter opp. Det tar tid. Pengene må jobbe seg gjennom systemet. Men man ser det alt i konsumpris indeksen på f. eks matvarer over dammen. Det er bare begynnelsen.

Flere ringrever har bommet grovt i sine spådommer, men som Jeremy Grantham sa, historien viser at alle bobler ender på samme måte. Det som er vanskelig er å vite er når boblen sprekker. Men når den sprekker, så blir det episk og verdt ventetiden :nerd_face:

1 Like

Fordi du da slutter å drive med TA og får troen på at ting skal gå bra. :see_no_evil:

Hehe, forklar meg scenarioet hvor alt bare går tilbake til normalen uten konsekvenser @Christian? Vi vet begge at hovedgrunnen til et bullrun i den verste krisen verden har sett siden 2. Verdenskrig er stimulansen tilført av myndighetene. Hvordan skal de klare, i det hele tatt, å ta foten av pedalen uten at det fører til et krakk?

Se på chartet for hvilken som helst indeks i 2018 når de forsøkte å trappe ned på QE. Det går ikke.

Markedet klikker. Så da har de ikke noe valg. Alle valg har konsekvenser. At folk totalt ignorerer hvilke konsekvenser denne pengepolitikken vil få i fremtiden, og at det oppfordres til å “ikke bruke tid på det”, synes jeg er merkelig. Hvis man er opptatt av børs og aksjer bør man absolutt følge med på hva sentralbankene og makroøkonomene sier. Ikke for å trade med den kunnskapen, men for å forstå hvordan systemet er skrudd sammen, og hvorfor systemet er dømt til å kollapse til slutt…

Case in point:

8 Likes

De som først skjønte hva uendelig penger betød i mars/april har jo gjort det greit. Jeg hadde børspause fra februar til oktober. Det burde jeg ikke hatt (les: jeg burde handlet når ting var brutalisert i mars/april - men turte ikke fordi jeg ikke klarte å ta innover meg at spillereglene er fundamentalt endret pga. FED).

2 Likes

Ja, eller man kunne kjøpe selskaper som ikke var særlig påvirket av Corona med vanvittig vekst til veldig lave multipler. Det jeg mener er at det er mye enklere å prøve å spå hvordan et selskap skal gå en makro, det er så sinnsykt mange variabler.

3 Likes