Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oksehjørnet 💰🐄

Er ikke så sikker på at vaksinene er testet grundig nok… Kort sagt blir jeg ikke av de første som vaksinerer meg!

1 Like

Litt i samme leir. Tar vaksine - etterhvert når ting er litt utprøvd. Synes det er spenstig at man vil vaksinere befolkninger i hele land etter tidenes hurtigprosess for å lage vaksine.

2 Likes

Man får se an situasjonen når alle de som ønsker seg vaksine har fått sine doser - kanskje trenger ikke vi andre utsette oss for den risikoen hvis det allerede har dempet det høye trykket på helsevesenet.

1 Like

0.8% unna 1000 for Oslo børs da :slight_smile: får se om den ryker idag

2 Likes

Screenshot 2021-01-28 at 19.51.45

Stimulipakkene under Biden har enda ikke rullet ut. Så kan godt hende :man_shrugging:

70-90 dager med bull nå

3 Likes

Jeg mener ikke all verden rundt hvor indeksene skal. Det eneste jeg har slått meg til ro med er at krakket ikke kommer i all den tid uendelig penger og ditto garantier.

Hva tenker dere om OSE vs. de andre ADHD-indeksene, særlig over dammen (og til dels DAX) - er det slik at OSE skal alltid følge dem ned, men aldri holde seg bedre og/eller stige mer?

Satt veldig på spissen ^

OSE er som en lekk luftmadrass i forhold til andre land.

Vi kan ikke være best i alt…

Hva er vi egentlig best i? :thinking:

Edit: Bortsett fra at vi har noen som er gode i “verdens minste idretter”, som ski.

Som trønder er vi best i hjemmebrent og karsk, trenger ikke å være noe god i annet for min del :slight_smile:

image

2 Likes

ref: Best Countries To Live In 2021

Without further ado, here are the top places to live according to the United Nations’ Human Development Report, in ascending order:

  1. Norway
  2. Switzerland
  3. Australia
  4. Ireland
  5. Germany
  6. Iceland
  7. Sweden
  8. Hong Kong
  9. Singapore
  10. The Netherlands

So, the report determines that the best country to live in is Norway! Let’s talk about all the reasons why each country made the list, as well as the primary factor that sets Norway apart from all other countries around the globe.

1. Norway

The United Nations listed Norway as the best country to live in primarily because all of the factors the researchers took into consideration were good marks on behalf of Norway. The European country excels in all the areas that the UN looked at, which you could say is purely based on luck. However, even so, Norway is a good fit for the credentials that the United Nations took into account, which is impressive altogether. People in Norway live to be upwards of eighty-two years old, on average.

The UN attributes this wonderful statistic to the healthcare system that is in place in Norway. Norwegians are covered by a healthcare system funded by the general public, so unlike places such as the United States, residents of Norway receive healthcare and medical attention no matter what. It is not a burden or a privilege for people in Norway to get the professional help and annual checkups that are so necessary for overall health, leading to a higher life expectancy overall.

1 Like

Vi er altså ikke best på noe spesifikt, men vi er generelt ganske gode så summen av det betyr at vi blir best totalt sett.
Tja, er vel helt OK det…

Foreløpig noe som skurrer her til at jeg kan tolke siste bevegelse til nedsiden for full bearmode.

Volum for de 3 første dagene er nesten tilsvarende som vi hadde ved korreksjonen i September. Men resultatet er ikke like negativt.

Blir spennende å se hva som skjer med pris og volum i morgen.

2 Likes

Enig. Skjønte heller ikke hvorfor vi ikke fulgte indekser i US/EU forøvrig nedover på fredag. Morgendagen blir spennende :+1:

Dagens bull tips:

2 Likes

Sammenlignet med S&P har jo vår børs vært i korreksjon i flere dager før man fikk en større en i USA.
Store droppet i USA kom på den siste røde dagen vår. Hvor vi toppet ut på ca 6,7% fra toppen.

:man_shrugging:

1 Like