Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oksehjørnet 💰🐄

Som trønder er vi best i hjemmebrent og karsk, trenger ikke å være noe god i annet for min del :slight_smile:

image

2 Likes

ref: Best Countries To Live In 2021

Without further ado, here are the top places to live according to the United Nations’ Human Development Report, in ascending order:

  1. Norway
  2. Switzerland
  3. Australia
  4. Ireland
  5. Germany
  6. Iceland
  7. Sweden
  8. Hong Kong
  9. Singapore
  10. The Netherlands

So, the report determines that the best country to live in is Norway! Let’s talk about all the reasons why each country made the list, as well as the primary factor that sets Norway apart from all other countries around the globe.

1. Norway

The United Nations listed Norway as the best country to live in primarily because all of the factors the researchers took into consideration were good marks on behalf of Norway. The European country excels in all the areas that the UN looked at, which you could say is purely based on luck. However, even so, Norway is a good fit for the credentials that the United Nations took into account, which is impressive altogether. People in Norway live to be upwards of eighty-two years old, on average.

The UN attributes this wonderful statistic to the healthcare system that is in place in Norway. Norwegians are covered by a healthcare system funded by the general public, so unlike places such as the United States, residents of Norway receive healthcare and medical attention no matter what. It is not a burden or a privilege for people in Norway to get the professional help and annual checkups that are so necessary for overall health, leading to a higher life expectancy overall.

1 Like

Vi er altså ikke best på noe spesifikt, men vi er generelt ganske gode så summen av det betyr at vi blir best totalt sett.
Tja, er vel helt OK det…

Foreløpig noe som skurrer her til at jeg kan tolke siste bevegelse til nedsiden for full bearmode.

Volum for de 3 første dagene er nesten tilsvarende som vi hadde ved korreksjonen i September. Men resultatet er ikke like negativt.

Blir spennende å se hva som skjer med pris og volum i morgen.

2 Likes

Enig. Skjønte heller ikke hvorfor vi ikke fulgte indekser i US/EU forøvrig nedover på fredag. Morgendagen blir spennende :+1:

Dagens bull tips:

2 Likes

Sammenlignet med S&P har jo vår børs vært i korreksjon i flere dager før man fikk en større en i USA.
Store droppet i USA kom på den siste røde dagen vår. Hvor vi toppet ut på ca 6,7% fra toppen.

:man_shrugging:

1 Like

Nifty (india) er den første som går bear av de store jeg ser på, ose, moex og hangseng følger like etter.

Tregest reaksjon har vært på US og Nikkei…

Jeg har nesten lyst til å si glem, $gme, vær forsiktig/ultrakort med $slv, jeg lukter dollartrøbbel i horisonten. (og motsatt vei av hva alle tror) dollarsqueeze / deflasjon… dxy opp opp opp.

2 Likes

Der har jeg skaffet meg et par kredittkort til, her skal det handles!! Hvilken 20x BULL NAS er å foretrekke tro? Hehe hadde jo vært sykt heftig å dra en Gamestop på NAS :joy:

Om noen dager sitter du med måne og grått hår… :slight_smile:

20x er for lite, må minst ha 50x. Er det som øker formuen :slight_smile:

2 Likes

Har sagt det før men DXY (i likhet med VIX som lå i samme formasjon) er klar for en rekyl. Om dette trigger rekylen er jeg usikker på da gull og sølv pleier å bevege seg omvendt av dollar.

Det sagt: hvis markedet faller nå så kan dollarsqueezen komme på bakgrunn av økt likviditetsbehov hos bankene. Kanskje litt far fetched på nåværende tidspunkt men ikke urealistisk.

1 Like

Blir det en liten dupp på morgenen så fyll opp med gode tradingaksjer :chart_with_upwards_trend:

AstraZeneca har garantert for 9 mill nye doser i løpet av Q1, det er en god motvekt til forrige ukes negative dosesentiment.
Asia viser god kurs, så uken ser ut til å bli mer blå enn rød.

2 Likes

Ingen dum strategi å plukke de første minuttene av handelen i dag når noen trodde dette skulle bli en rød børsdag til tross for sterke futter, sterkt Asia og gode vaksinenews.

Opprettholder troen på at dette blir en uke som henter inn forrige ukes smale korrigering. Minste motstands vei er fortsatt oppover, vi er i en sterk oppadgående trend med godt momentum.

Viktig å ikke la seg finte ut av tre - fire røde dager, dette er en del av gamet, men rokker ikke ved retningen markedet beveger seg i.

3 Likes

Jeg er også bull på denne uken. Min årsak er månedsrullering fond som blir overstått, og jeg tenker man skal få en rekyl opp.

Det er fortsatt lockdowns og ingenting å bruke penger på annet enn å gamble på børs.

2 Likes

Innafor dette :wink::moneybag:

Ikke akkurat bear at CBO spår den sterkeste veksten i USA siden 1999 med en annualisert vekstrate på 4,6 %.

FED forventes å holde renten på null frem til midten av 2024, med inflasjon som snuser på 2 % i 2023. Det er bare til å beholde longbuksene på, og la shortsen vente noen år til :shorts:

6 Likes

Ble 20 punkter opp på 2 dager det :100:

3 Likes
1 Like
2 Likes