Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oksehjørnet 💰🐄

Sant. Man bør i høyeste grad være i stand til å justere forståelse av markedet i disse dager…

1 Like

Moooh. Fin bounce fra linja i dag og fallende volum siste dagene.

(måtte bare være kontrær permabear klubben)

3 Likes

Jeg er ikke helt bombesikker på om vi er best tjent med å ha to ekkokammertråder på dette :smiley:

5 Likes

Ønsker meg en «jeg er ikke sikker på hvilken vei markedet kommer til å gå-båsen»-tråd :smile:

6 Likes

Evnen til å si «jeg vet ikke» virker til tider fraværende på internett, hjelper ikke med retorikken til enkelte presidenter heller.

Det meste skal vinkles eller beskrives som irrasjonelt. Merkelige greier.

4 Likes

Egentlig skulle jeg gjerne sett en og samme tråd der vi faktisk diskuterer markedets utvikling uten å latterliggjøre hverandre, der både okser og bjørner er velkommen!

14 Likes

Rett og slett LOL :stuck_out_tongue:
https://www.cnbc.com/2020/06/15/the-fed-says-it-is-going-to-start-buying-individual-corporate-bonds.html

Spillet er helt klart rigget, men sånn har det også vært i 10 år. Lurer på hva som skjer når de unge som blir voksne slutter å spille pga pay 2 win og finner et nytt spill :thinking:

2 Likes

Utrolig, spørs hvor lenge de får lov å holde på med dette

Under the latest guidelines, the Fed said it will buy, on the secondary market, individual bonds that have remaining maturities of five years or less. Those purchases will go along with the ETFs the Fed already has been buying, which are balanced toward investment-grade indexes but also include some junk bond funds that track debt which had been investment grade before the crisis but had been downgraded after.

Selvfølgelig er spiller rigget ja, det jeg lurer på er hva som skjer når disse junk bondsene forfaller uten at selskapene klarer å betjene gjelden. Da går selskapene konk og FED sitter igjen med nada. Hvem tar regningen? Skattebetalerne tipper jeg?

2 Likes

Er ikke en sjel som sier markedet er sunt og friskt såvidt jeg kan se. Men det er nå engang sånn spillet er for tiden.

1 Like

Og hva fører dette med seg? Hodeløs gambling og eufori som er frakoblet all realisme.

image

1 Like

Det blir i de tilfellene ren pengetrykking. Inflasjon tar regningen. Gjeld forsvinner ut, mens pengene fra lånet fortsetter å svirre rundt i markedet. Det vil gi inflasjon.

2 Likes

image

3 Likes

Spot on igjen @Savepig . At spillet er rigget har vært kjent i lang tid etter FEDs meldinger.

Vi er her for å tjene penger og jeg synes det er uklokt å skulle kjøpe Bear mot FED i protest. Det kan ødelegge din portefølge helt.

Sitter med Bull X5 for 500 k (inngang på -3% i dag) og olje-longs jeg også tok i dag. Hvorfor ikke. Jeg visste jo på forhånd at FED vil bruke “any means necessary” for å støtte videre oppgang.

5 Likes

Du kan mislike det. Men du vil først med tiden til hjelp finne ut om de nådde målet sitt eller ikke.

Eller kanskje ikke så mye. Det meste av internasjonal handel går i $. Problemet i senere tid har vært at $ blir for sterk. Det kan spørres om ikke pengetrykkingen bare rett og slett er bra for US. “But we got the dollar” sa Trump. Og det gjorde han for en grunn. De kan snylte på den råsterke dollaren.

Denne nedturen vi har hatt siste dagene er ikke lik nedturen vi hadde i februar.

Sist gang var økende innsats med økende resultat til nedsiden.

Denne gang er volumet avtagende, med tegn til reversal på baren for i dag. Og vi er fremdeles innenfor trendkanal i mine øyne. Utifra det tekniske ser jeg ingen god grunn for å være mer bear en bull foreløpig.

Men vi har hatt den største korreksjonen i hele opptrenden. Hvis vi går inn i en horisontal tradingrange vil vi naturligvis bryte trendkanalen. Men brudd av kanal trenger nødvendigvis ikke bety nedtur. Og hvis vi skal inn i en horisontal tradingrange, bør den iallefall forsøke å teste toppen igjen.
Lager den en HH, kan vi potensielt fortsette med trappevis oppgang.

Er imponert over @Hild for å ikke henge seg for mye opp i de negative nyhetene, å heller trade det markedet faktisk gjør :+1:

Edit: Vi kan selvfølgelig få en liten dytt til oppsiden før hard reversal og en større tur ned. Men det blir bare spekulasjoner. Men vil iallefall se et forsøk på rally nå før jeg kan si noe mer.

6 Likes

Hvilket bullprodukt sitter du i? Er det en ok market maker tilstede?

Xact produktene er bra. 2x gearing, aldri hatt store problemer med MM.

1 Like

1 Like