Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oksehjørnet 💰🐄

Sitter i BULL OBX X5 NON sine ETN. Der er og noen X5 ETN fra Nordea som du også kan velge. Noen ganger kan det og lønne seg å bare oldschool gå Long i noen aksjer som svinger fint alt etter stemning. Når du føler det er på topp så selg og kjøp da BEAR OBX X5 eller annen giring. Men husk at du må selge etter noen % ned da FED aldri vil tillate et fullt krakk som vi kanskje burde hatt gitt situasjonen til det fundamentale.

1 Like

Det var da veldig bombastisk. En viss fleksibilitet i hvordan man ser på utfallsrom og forstå at det er sannsynligheter knyttet til forskjellige scenarioer og at det aldri er 100% sannsynlighet for at akkurat ditt syn vil realisere seg kan anbefales :+1:

2 Likes

7:1 Leveraged Junk Bonds. What can go wrong? :sweat_smile:

1 Like

Berntzen holdt frem tidligere i vår følgende faktum i Finansavisen; Markedet har aldri tidligere bevegd seg mot den retningen FED har grepet inn for å stimulere. Det kan jo være det skjer nå for første gang men hva er sannsynligheten? Hvis man skal investere eller trade så må man ta et valg. Hver morgen når du står opp må du si til deg selv: “Ja jeg kjøper fordi FED rigger markedet” . Du må drite litt i normal fundamental fornuft i denne eraen.

1 Like

Tror ikke du er alene om å tro på det narrativet :slight_smile:

4 Likes

Big Big upside ahead.

4 Likes

image

Dro opp igjen Stabilizing an Unstable Economy av Minsky før helgen, veldig god bok, med gjeldende refleksjoner over Big goverment og big banking markeder. Noe som amerika har vært i veldig lang tid nå. Selv om historelærere på grunnskolenivå kanskje skal ha det til at USA er så utrolig økonomisk liberalt. I kriser skal staten styre og få støtte fra kongressen, selv om valgene kan kritiseres, i USA. Støtte de forsåvidt ikke fikk under det store krakket, med de følgene det fikk.

God innføring i moderne tankesett over sentralbankenes rolle, både negative og positive påvirkninger for historiske valg. Liker spesielt godt kritikken av FED´s valg for invest over direkte jobbskaping. Ser dette igjen nå, som i 2008 dessverre.

Anbefales. Nå som børsen uansett skal gå sidelengs i to år så rekker vi vel å lese noen sider.

4 Likes

Kan bare anbefale dere å høre den siste talen til Powell. Jeg tror vi bare har sett begynnelsen av deres rå pengepolitiske maktbruk. Veien i markedet er allerede satt.

Jeg så talen. Så leste jeg dette:

The Fed will move away from ETFs to direct corporate bond purchases, Powell says.

https://www.cnbc.com/2020/06/17/the-fed-will-move-away-from-etfs-to-direct-corporate-bond-purchases-powell-says.html

3 Likes

Det betyr vel at de ikke trenger å kjøpe like mye, da de får høyere presisjon i det de gjør. Det høres litt bearish ut.

1 Like

Redde de store :slight_smile:

Hvilket betyr at de har sett seg lei på rally i de mest ubrukelige aksjene. Men at indeksen skal ned kan du glemme. De tillater det ikke. Andre selskap skal opp.

Feil. For at indeksene skal opp må de største selskapene som utgjør indeks, f.eks FAANG aksjene, opp. Vi får se hvor høye multipler man gidder å prise dem på, ser ikke for meg dobling av Amazon eller Google akkurat :sweat_smile:

Ikke de mest ubrukelige aksjene, men de mest ubrukelige innenfor indeksen. Uansett, dette er bruk av brutal finansiel makt. Impact er opp… Ikke ned. Man vedder mot FED om man setter Bear. Historisk sett er det dømt til failure.

1 Like

Ned nå omtrent 1.2% over de siste dagene samtidig som oljepris har økt til 41$/fatet. Jeg tror det snart blir et lite rally på olje aksjer.

Lukter både olje-rally og makro-rally ut året. Og med FED som kommer til å forhindre alle mulige betydelig fall, så kan det ikke gå annet enn oppover fra nå.

2 Likes

Det vil bli ett 10-20år rally, kan ikke skjønne noe annet :slight_smile: