Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oksehjørnet 💰🐄

Trenger brudd ned fra 730 for å bryte tradingrangen. Da kan det bli stygt :see_no_evil:

Jeg er jævlig klar for det :slight_smile:

1 Like

Dont hold your breath😆

Hyggelig om det blir ny test av motstand på trendkanalen

1 Like

Det begynner å nærme seg at man egentlig bør sette en BULL X5 igjen.

Du tok tap på den bull xen din sist da? :thinking:

? Den var jo satt på -3% tirsdag så den er i sin helhet meget profitabel fortsatt.

Men jeg kvittet meg med 1/4 av Bullene tidlig på Onsdag. Tenker at det er tid for å øke den Bullen. Tviler på retest av 3000 så kort tid etter sist test. Kan fort være slik at jeg kanskje burde satt litt mer Bull for 1 time siden. Uansett… Cant catch them all.

Edit: Kan ikke dy meg. Går inn med mer nå. Mulig jeg er for hissig på grøten. Men vi får se i morgen.

Edit2: En mer fundamental ting jeg har stusset på. Dødelighet av Covid (og man må regne med recovery time) er i ganske bratt trend ned i US. Jeg lurer på om ikke det snart blir slik at det å få Covid ikke blir en så veldig big deal. Det vil i såfall støtte gjenåpning og akselerasjon av økonomien på et fundamentalt plan.

Har du da medregnet den enorme økningen i dødelig lungebetennelse i enkelte stater (deriblant Texas og Florida)?

Nei. Jeg bare ser på Worldometer rapportert Covid tall. Offisielle Covid tall. Sier du at noen jukser med tallene?

Man har jo mer data nå enn tidligere, folk fikk jo blodfortynnende på feil tidspunkt i starten+ MRSA problemer etter at folk ble friske og det er nevnt at Covid nå har mutert til en mildere version. Så at dødeligheten er lavere er veldig plausible.

Jeg tenkte mer på bruken av steroider og remisdivir som også er en effektiv treatment. Skala på bruk av disse produktene øker vel fort om dagen?

Det har i hvert fall vært en markant økning i dødsfall kategorisert som lungebetennelse i følge enkelte kilder. Så mye som 300% økning i enkelte stater. Jeg kan ikke stå inne for hvorvidt det er korrekte tall, men det rimer jo med det som ble fortalt om New York også, overdødeligheten var mye høyere enn det Covid-tallene kunne forklare. Når mange av ofrene er eldre og mennesker med underliggende sykdommer og testmulighetene er begrenset blir nok mange dødsfall feilkategorisert.

3 Likes

Mulig det . Men test kapabiliteten er jo mye bedre nå i forhold til tidligere. Lavere Covid-døde nå har vel neppe noe med testing å gjøre? Men tallene kan vel inneholde litt av hvert som du sier. Jeg tenkte mest på om man ser spor av bedre terapi og bruk av legemidler som remisdivir og steroider.

Litt spennende dette med kutt i amerikansk olje produksjon og at det falt så mye nå sist uke. Fundamental støtte for økende oljepris. Hadde passet fint for Bullene å starte 1% opp i morgen.

Future SP500 +1.22%.

OSEBX er bare opp +0.4%.

Når man ser slike sprik så kommer OSEBX vanligvis etter ved US åpning. Burde man sette en liten kjapp og frekk BULL her? Nå har jeg litt allerede men vurderer dette som mulige lette penger å tjene?

Spørs om OSEBX rekker å reagere, dessuten har SP500 futures en tendens til å være litt mer optimistiske enn selve handelen etter hva jeg har sett de siste ukene. Det ryktes at støttekjøpene til FED i stor grad gjøres i futures-markedet slik at de får større “bang for the buck”, vet ikke om det stemmer men det høres jo logisk ut.

5 Likes

Ser du på denne, så kjøper de før åpning og om natten :slight_smile:

2 Likes

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/06/19/7539600/bank-of-america-tror-europeiske-aksjer-skal-opp-15-prosent-raskt

Bank of America var tydeligvis veldig Bull.

FED jobber på. Futurene i US over +1%.

Men børsen vår er ned nesten -1% - bra vi ikke har FED til å baile oss ut :smile:

2 Likes