Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oksehjørnet 💰🐄

SP500 futures ligger på +1.73% og Brent > 43$.

I morgen blir det deilig å sitte Bull håper på OSEBX close over 830.

Ser og at det er bedring i grasrota: https://www.marketwatch.com/story/the-number-of-americans-skipping-mortgage-payments-drops-for-the-first-time-since-march-2020-06-22?mod=home-page

2 Likes

Futtene ned i skrivende stund og OBX futures viser en svakt positiv åpning. Kan fort snu det nå som makrosentimentet er i ferd med å snu negativt igjen? Husk sommermånedene alltid pleier å være ganske svake.

https://news.yahoo.com/virus-cases-top-nine-million-says-pandemic-accelerating-172814326.html

1 Like

Ja, det pleier å være en lunken sommer, men september er jo gjerne den store skjebnemåneden, så ikke mye å glede seg til etter sommeren heller.

Edit: sorry trodde jeg var på bear tråden.

FED FED FED!!

5 Likes

Glemmer å poste i oksetråden når bjørnene er så kranglete :blush:. Delfi spår OSEBX opp over 900 innen nytt år. Det kan da mao. også være verdt å kjøpe aksjer også i langt perspektiv som investering.

Startskuddet for tidenes stereste steroidestimulerte Bullrun er ikke langt unna.

Ser at Bullene selges fortsatt ganske Billig. God mulighet for bra inngang.

Jeg tok enda noen flere. Noen av børsene i Europa blir grønne. FED har bekreftet igjen.

Bull trap

Tror man skal være meget forsiktig med å være bull nå. Vi har akkurat fått bekreftet trendendring på daily på OBXen. Man kan - helt kortsiktig - forvente en re-test av motstandsnivåene oppover, men the trend is your friend, og trenden er ned :kissing_heart:

Det tegnes og tegnes men dere misser det eneste viktige og det er hvor vanskelig og tverr kommer FED til å gjøre seg her. Så langt innfrir de igjen.

Hva tenker du om dette? Du ser ikke muligheten for at det er bullflag?

Vel, du får heller se på track record - både bearflagget og HSen har trigget som jeg skrev om tidligere denne uken @Hild . Hvis du hadde tatt av skylappene og sett på chartet kunne du unngått å kjøpe oksene for tidlig, slik du gjorde i går.

Bullflag @Hocki? Jeg synes stangen er fort kort i tilfelle - men som en potensiell formasjon må du gjerne ha det som en tese (som jeg hadde HSen vet du). Man må uansett snu trenden på daily for å trigge dette flagget, og da blir jeg uansett stoppet ut så … no worries :kissing_heart:

Tok +12.5% gevinst i 5x bjørnene jeg kjøpte tidligere denne uken. Regnet med det ble test av 715-718 som vi nå fikk. Nå er det bare å vente på ny inngang for å kjøre en ny 5x bear.

Dette er ingen pissing contest så jeg skal ikke påstå at alt jeg gjør blir perfekt. Okse flokken kjøpt i går ved close var 1/5 av de jeg kjøpte nå i dag så det går greit likevel. Ja det kunne blitt enda bedre om timet også det kjøpet inn i begynnelsen på dagen i dag, men det er godt nok.

Samtidig så må du huske at jeg solgte 60% av bulls på 819. Selv om FED skal tvinge gjennom et Bull marked her så er det mulig å trade inn fine kroner på dette.

Det jeg kollektivt mener vi må unngå er å selge eller sette Bear i bunnene som nå. Det er kjempeviktig å forstå FEDs rolle i dette.

Ja, som dette. I et bullflag skal jo volumet minke jo lengre til høyre man kommer, noe det gjør her.

1 Like

Jeg mener heller ikke det er en pissing contest - det var ikke meningen å hoverere, jeg bare mener du er litt for låst i ditt syn og FED til at du unngår å vurdere nedsiden i det hele tatt. Bjørnene gjør kanskje feil motsatt vei. Derfor har jeg begynt å aktivt trade mer de siste to ukene med høyere giring, mens jeg lar grunnposten stå (fordi jeg grunnleggende tror vi skal ned). Er ingenting i veien med å trade disse svingsene, men man må kunne se begge sider av saken. Akkurat nå sier chartet at trenden er ned. Det kan selvfølgelig snu, men å kjøpe blindt basert på “FED” tror jeg er farlig. It works until it doesn’t :kissing_heart:

1 Like

Nei altså. Det jeg gjør nå må man bare gjøre dersom man har ståltroa på FED sin markedsmanipulasjon. Det er ingen mellomting. Enten har man rett eller ikke.

Jeg er enig med deg om at alt hadde stupt hvis det ikke var for FED. Mao. Man skal kun ta Bull om man tror FED vil blokkere alle fall inntil full skala test/treatment/vaksine er på plass. Det dere erke-Bears gjør feil etter min mening er at dere fullstendig ser bort fra at FED er villige til å absorbere alle dårlige verdipapir nå mens økonomien henter seg inn. Selger noen nå så selger de til FED. Senere må du kjøpe tilbake til høyere pris. Det er ikke et normalt marked. Dere taper penger om dere setter Bear nå

Kan bli verdens lengste “bull flagg” det der

1 Like

Litt vanskelig å få en BIAS vurdering her grunnet så store forskjeller i volum pga. tid og hvilket marked som er åpent. Men strukturen ser spennende ut. Hvis prisen fortsetter rallyet opp til toppen av rangen har vi potensielt et SOS-rally. Får vi dip med higher low, kan vi få en opptur til tidligere høyder på 3150.

Hvis hele rangen i P&F chartet utspiller seg, så har vi nok “fuel” i tanken til å tangere tidligere topp rundt 3150. Men de som har kunnskap om P&F chart vet et det er ikke alltid alle fasene i P&F chartet slår til. Men fungere som en “guideline” for “Stop, look and listen” og hva markedet gjør på disse nivåene.

Follow the chart.


Alternativ tolkning

Ingen som har tenkt å si noe om volumet? Burde det ikke vært litt høyere? Ser ikke veldig bearish ut, men alt kan jo skje.

Hva tenker du som trader om volumet @Nocturne?

Volum er viktig, jeg får bare ikke opp volum i TW så derfor har jeg heller ikke kommentert det.
Men det volumchartet du har der ser ikke riktig ut. Vær ytterst forsiktig med volum fra Investing.
Har fått mye feil fra dem før. Må nesten dobbeltsjekke med en annen tjeneste for å se om det er riktig.

1 Like

Volumet er riktig det selv om det ikke føles sånn for deg. Dette er ikke en future/CFD tilbyder med tilpassede datasett, men OSEBX total return indexen, av og med oslo børs, og intet annet.