Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oksehjørnet 💰🐄

Får bare volum på daglig og høyere.

1 Like

Synes du volumbarene ser like ut i @Hocki sitt chart på investing og ditt chart?

1 Like

Du ser kanskje at volumet faller på begge chartene, og at det øker på brudd på begge chartene. Indikasjonen er den samme, eller?

Ser ganske likt ut ja, men jeg postet OSEBX, mens dere ser på OBX. Men når jeg sammenligner OBX fra TW og OBX fra Investing så er det ganske likt ja.

Edit: Nevermind. Sammenlignet Sjakk sitt chart og ikke Hocki sitt.

Det volumet der er jo helt forskjellig fra det Hocki postet over

Brudd opp bull volumet er jo ikke der

Bruddet tas på økende volum. Hva med test-volumet da?

Hvis du ser på chartet til @Hocki - den volumbaren hvor han har “brudd opp” finner jeg ikke igjen like tydelig på TW. Videre så kan jeg gjenta det jeg skrev til @Hocki i chatten; volum har vært fallende på vei opp, frem til ca. 29.05 hvor vi fikk en stor rød volumbar, men den førte ikke noe med seg. Tilsvarende fikk vi en stor grønn volumbar sist fredag som heller ikke førte noe med seg.

Som du pleier å si @rosk82 - effort vs. result.

Jeg er enig i med @Hocki at volum er særdeles svakt denne uken, men det er sommermåneder og ferietid. Nå som ting åpner opp også, regner jeg med flere av daytraderne går tilbake til sportsbetting som @Janno var inne på i chatten :slight_smile:

Jeg synes volum på indeks er vanskelig å tyde, spesielt her over tid, derfor forholder jeg meg til enklere ting som HH / HL. Så lenge vi trader under 734 på daily ligger vi i en LH / LL pattern.

Det er ikke sikkert toppen er satt, men inntill videre er det heller ingenting som taler for kjøp for egen del.

2 Likes

Jeg pleier å sjekke med Oslo Børs sine sider da jeg stoler mer på data derfra en TW og Investing

OSEBX

OBX

3 Likes

Må bare ansette noen utviklere som kan gjøre bedre grafer :wink:

4 Likes

Noen som gikk fem på i dag?

Bjørnene går i loop og glemmer FED igjen og igjen.

1 Like

Jobbless claim “bare” 1.48 mill :laughing:

Eh, konsensus var jo 1.35 millioner. Tror det er du som gikk 5 på her :grin:

An additional 1.48 million Americans filed for unemployment benefits last week, the Labor Department said. Economists polled by Dow Jones expected a print of 1.35 million. This marks the second straight week that U.S. jobless claims data were worse than expected.

https://www.cnbc.com/2020/06/24/stock-market-news-futures-coronavirus.html

Kunne vært et bullflag om man snudde grafen opp-ned

1 Like

Var estimert 1.54 mill forut for release. Greit hvis du holder deg unna humbus referanser og heller ser på marketwatch. Det kan du lese her:

Men her beit dere rett på igjen. Fullstendig i detaljene på fundamentale tall og masse bullshit charts og argumenterer. 1.48 og 1.54 er jo råhøye tall. Ikke bra i det hele tatt… Men som jeg prøver å si, det spiller mindre rolle fordi FED styrer showet. De tillater ikke fall. Følg med. Det skjer igjen. Vi skal opp.

Helt uvesentlig. Hvorfor? Jo fordi det er ingen followthrough på noen av signalene der ute. FED styrer showet. Og de vil opp.

1 Like

Linken din sier:
Economists polled by MarketWatch had forecast a seasonally adjusted 1.38 million new claims.

Er uken før som er på 1.54 mill er det ikke det?

1 Like

Jo stemmer det. Got that wrong.:+1:

Uansett, alle disse tallene er veldig høye. Det som da gjenstår som viktigste faktor er FED. Og som sagt tidligere. Det er historisk språkbruk fra dem, og dermed usedvanlig lav nedsiderisiko tross de ville tidene vi nå går gjennom. Den som klarer å se gjennom støyen å få med seg dette og vedde på dette vil tjene grovt.

Foreløpig er det bjørnene som tjener grovt :sunglasses: