Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oksehjørnet 💰🐄

Hvor i alle dager kommer det fra? “Tjener grovt?” Dere har fabulert i ukesvis om fall og så kommer det et fall fra 825 til 795. Det er sånt man kjøper i dippene på ikke shorter for.

Jeg mener at de Bullene jeg har kjøpt i dag lett skal kunne selges 10 til 20% høyere neste uke.
Bare vent. Snart skal main stream media snakke om hvordan fatality rate og recoverytime er i bratt bedring. :sunglasses:

860 har jeg som toppen i OSEBX? Og jeg skrev foreløpig, as in de siste to ukene. Jeg tror det blir mer. Normalt ville vi fått noe bullshit bull news for å bremse fallet men S&P er fremdeles ned og det samme er OSEBX. Ser ikke bort fra litt opp i morgen for å fange flere okser, før det fortsetter ned neste uke :sunglasses:

Nå har jo bjørnene blødd i ukesvis. da er det vel greit at noen henter inn tapet. Forsåvidt er du farlig nær å få en liten tupp ut av tråden, for det virker som du troller mer enn du bidrar.

2 Likes

På samme måte som f.eks @Hild ikke ønsker et ekkokammer i bjørnetråden, tenker jeg det er dumt om det blir ekkokammer i oksetråden. Jeg kan ikke se å ha skrevet noe verre enn det som jeg opplever som ren hauss, uten annet fundament enn FED. Både det tekniske og fundamentale er shit. Hvis det er noen konkrete ting du reagerer på kan du gjerne sitere, så kan jeg moderere meg :blush:

9 Likes

Synes det tekniske fortsatt ser bra ut

Hadde man ikke ønsket et ekkokammer hadde man ikke laget 2 trader. Du vet hva du driver med. så legger vi den død der, så modererer du deg. så er alle fornøyde.

2 Likes

Det som er litt dumt er at mange kan vel være saktens enig med @Nocturne og andre Bjørner. Det fundamentale nå er ikke noe bra. Likevel det er flere ting å ta høyde for. Verdens sentralbankers ville stimulansepolitikk. Helhetsbildet er at man utrolig nok må opp tross disharmoni i økonomiene.

Potensielt sett kan det ekstremt fort opp og ved minste antydning til Covid kontrol. Husk at Covid kontrol også kan oppnås ved å redusere skadevirkningene ved treatment og vaksine.

1 Like

Det hadde vært greit å vite hva jeg skal moderere, men vi kan legge den død. Jeg regner da med at loven er lik for alle og at vi slipper bullmas i bjørnetråden også fremover :wink:

2 Likes


Brent ser fortsatt Bull til nøytral ut. Brudd opp kan gi kursmål rundt 50

2 Likes


Kan utvikle seg til en horisontal trendkanal, brudd ned er bearish

3 Likes

OSEBX over 820 flagger videre oppgang.

Tror SP500 kjører videre opp i morgen ledet av banksektor etter nye ville regler. Back to 2008​:wink::laughing:. De kjører helt villt på. Minn meg på om å sitte Bear i 2030.

https://www.cnbc.com/2020/06/25/bank-stocks-reverse-higher-as-regulators-ease-volcker-rule-jpmorgan-chase-rises-2percent.html

Er det noen som forstyrrer mannekosen i bjørnehiet er det bare å rope på en admin.

Ser i grunn samme greia med SP500 futures i dag. FED vil krige. Denne skal nok opp og da resten av verden og. Det blir veldig spennende tider, hedgesjefene ikke bare klager lengre nå. De hyler. Vil denne frustrasjonen ende i nedgang eller vil det løsne og gi oppgang fordi folk rett og slett innser at tross nye smittetopper så vil treatment og vaksine om få måneder redde oss? For kort tid å gjøre dette på? Er markedet så lite fremsynt at det vil sende oss i avgrunnen og late som det ikke kommer en kur egentlig om svært få måneder? I mellomtiden er det nådeløs pump pump fra FED og resten av verdens sentralbanker.

En refleksjon. Det har vært noen sure dager nå og det synes ikke som markedet har klart å by på noen nevneverdig negativ utvikling. Man må være rimelig døv om man ikke har fått med seg at smittetall øker innen nå. Det betyr for meg at markedet nå også begynner å veie inn andre ting som Olav Chen sier. Økt smitte nyheten er ute uten at det ser ut til å gi nevneverdig impact. Tror derfor man står overfor et skifte oppover i terenget nå.

Min spådom er at det er ikke lenge før dere begynner å se publiseringer om redusert dødelighet og kjappere recovery. Man begynner nok også etterhvert å se datoer for når forskjellige behandlinger er ute. Tror derfor det kan være lurt å se på inngang i deres favorit aksjer. De er kanskje ikke så langt unna neste steg opp.

God helg.

4 Likes

Upopulært å spå opp og treffe på det :wink:.

2 Likes

Storebrand har nok sittet og følt på en vanvittig FOMO etter de solgte seg massivt ned på slutten av fjoråret, mens børsene bare fortsatte å gå. Her har de nok bare ventet på første og beste mulighet til å komme seg inn igjen.

Flaks eller teft, noen ganger ser man ut som en dust, og noen ganger blir man geni erklært.

4 Likes

Du har vært imponerende forutseende @Hild, creds til deg

1 Like

Vi er i en perfekt situasjon for å ta nok en billig inngang på OSEBX 794. For de som ønsker enda større oppside kan det lønne seg å sikte inn på Long i enkelt aksjer. Jeg har satt Long i ELE, AZT, AKERBP og ADSC.

Det er viktig å forstå at all hylingen i bjørneleieren ikke er annet enn lyden av mulighet. Så lenge FED stimulerer så hardt som de gjør nå så må veien være opp.

Her er og en annen ting jeg følger med interesse:

Pass på. 5 viktige moment i uka som kommer. Ett av disse momentene er corona smitte men de viktigste er etter mitt syn.

#1 Arbeidsmarked rapport Juni (Torsdag)

#2 FED rentemøte minutes (Tirsdag)

Jeg er bull på begge disse.

1 Like

Institusjonelle investorers kommende rebalansering fra aksjer til obligasjoner snakker vi ikke om her :speak_no_evil:

1 Like