Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oljeaksjer

Hei
Ser at oljen har gått over 70 dollar pr fat. hva tenker dere om oljeaksjer nå i 2021. Hvilken oljeaksje er best i dagens scenario.

PGA en oljepris i stigende trend vil oljeaksjer bli mer og mer populært det neste året. Inntektsmessig vil de ulike firmaene tjene grasalt med penger, og investorene vil nyte godt av det. OPEC holder tilbake, så tilbudssiden vil fortsatt henge etter. Dette vil dra markedet videre.

Personlig er jeg kun investert i ett oljeselskap. Det er Reconnaissance Energy Africa. Et selskap notert på TSXV i Canada. Dersom de finner like mye olje som de har estimert. Vil kursen gå ”skyhigh“

PEN er ein aksje du må vurdere.

1 Like

AKER BP tjener godt med penger på disse nivåene…

Hvem tjener mest. Har vi noe informasjon hvor det koster for å rekke selskaper å hente ut olje . Jeg hørte at panoro sin kostnad er 19.5 dollar pr fat. Er det riktig? Hva med de andre selskaper

Aker Bp tjener fett, Break even rundt 20-25 dollar ( ble høyere med sterk norsk kr) + lav co2 utslipp ( mtp oppskalering av karbonskatt) . Men de vil ikke ha samme utbytte kapasitet pga de pushet skatte endringene i Norge.

Har kjøpt Bw offshore de siste dagene, kommer jo notering av BW ideol i løpet av Mars også som de eier rundt 50% av :slight_smile:

Jeg kjøpte AkerBP aksjer til kr 160 i mai, og nå har de bikket 250

2 Likes

Fin inngang det i AKER BP. Ca samme jeg handlet for i den tiden, men økt litt i det siste på høyere nivåer.
Har også liten posisjon inne i Panoro Energy -PEN som virker lovende fremover nå. :slight_smile:

1 Like

4 olje aksjer

image

2 Likes

Det er helt utrolig hvor lite interesse det tilsynelatende er for olje på dette forumet :sweat_smile: som det står over her så står vi antakelig foran en lengre periode med bullmarked innen sektoren, jeg har sittet med DNO en god stund og er en av enkeltaksjene jeg har tjent best på, har ca 30% på de til nå, og med oljepris over 70 dollar hvor vi er når som helst så så tror jeg iallefall 20% til kommer relativt enkelt. I tillegg kom nyheten om at kurderne etterbetalt gjelden of hvis den første betalingen gjenspeiler hva som kommer utover året så snakker vi 500mill + i 2021. Har vel ca 250millioner USD utestående som skal betales tilbake, det må da bli utbytte da Dno også i 2019 og sist i januar 2020 kjøpte tilbake en haug med egne aksjer, ca 110millioner (over 10%) egne aksjer mener jeg det er nå. Det kan selvfølgelig komme nyheter om funn og kommersialisering av nye felt som bonus.

3 Likes

Fløt godt på Aker i høst og har dytta det inn i Aker bp nå på snitt 225. Ståltroa fremover

Bwo/Bwe/AkerBP/Sub7

Tror grunnen til at det ikke skrives noe her er fordi det ikke er noe å skrive om. Bare sitte stille og bli rik. Oljeprisen gjør et nytt fremstøt mot 70dollar nå :facepunch:

3 Likes

Det er greit nok, men det hadde vært hyggelig om flere kunne blitt med. Oljen skal opp uansett virker det som, og det er slike bullmarkeder man må utnytte når det er så obvious at det skjer. Marginene blir så gode at man gjerne får en tilsvarende effekt som i feks tank når de går i taket og det kan være noe som varer lenge da det er en diger motor som kalles verden som er på full fart tilbake og trenger fuel :slightly_smiling_face:

Det varer vel til opec åpner kranen :slight_smile:

Jeg tror det holder seg bra utover hele året iallefall, men det finner vi ut :slightly_smiling_face: bra som i rundt 70 i snitt

OPEC styrer dette, men de har vist overraskende stor vilje til å holde igjen tilbudssiden den siste tiden. De øker nok i takt med etterspørsel, men ser flere peker på mulig tilbudsunderskudd i forlengelsen. Årevis med tap i shale og lite investeringer de siste årene… Blir spennende å følge fremover!

Sjekk ut Reconnaissance Africa! Opp 50% i dag etter nyhet om funn på første lokasjon (1 av 3).

Dagens nyhet: ReconAfrica's First of Three Wells Confirms a Working Petroleum System in the Kavango Basin, Namibia

Anbefaler også denne, som beskriver de enorme mulighetene som finst her og hvordan i all verden en mygg, som jo Recon er, klarte å få på plass kontrakten om 90% av lisense i et område større enn Eagle Ford!

For sent å kjøpe seg inn, spør du? Etter mi mening; absolutt ikke! Firmaet er ukjent, dagens nyhet har dermed ikke fått noen store medieoppslag enda, volumene er fortsatt lave og ingen har komt med oppdaterte kursmål.

“This is a great period for the people of Namibia, with the results of the well confirming a big potential for a very valuable energy resource for our country and therefore a significant development for Namibia onshore exploration efforts. The positive results of this well have provided us with the critical information required to unlock the country’s petroleum prospectivity and is the first step in the process of locating significant accumulations, we can now confidently confirm Namibia is endowed with an active onshore petroleum basin.”