Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

Spørsmålet er hvor lenge varer begynnelsen :sweat_smile: De kan ikke guide høy innrullering forså å falle tilbake på støttehjul start.

Det er troverdigheten til ledelsen og styre som kan rævkjøre kursen enda mer.

1 Like

Fælt så negative folk er da.

De trenger å ha nok cash til forbi rekruttering, og helst interim data.

Å diskutere om noe er lineært, eksponentielt eller noe annet blir meningsløst. Det er ikke en ligning som definerer utfallet, og man kan ikke derivere et stigningstall ut fra noe man tror skal skje.

Merlin har rett, man må ha kontekst rundt tall - og om man ikke har tillit til hva ledelsen sier så håper jeg for guds skyld at man ikke eier aksjer. For det blir jo feil.

Hvis de ikke har greid å rekruttere pasienter ihht til det soug uttalte tidligere, med 1 i uka pr site eller hva det var, så har de bommet. Kan hende jeg husker tallet feil, men da får dere korrigere meg. Uansett, det må svares for.

Vi burde være på 30pax som nevnt, om guiding skal holde med presentert rekrutteringsrate.

Nå er Italia i ferd med å starte opp, og det.kommer nok flere. Oncoinvent er helt avhengig av gode kirurger for best mulig utgangspunkt radspherins virkning

3 Likes

Ut fra kursutviklingen er forventningene til rekrutteringen heller laber.

En overraskende høy rekrutteringstakt kan være positiv for kursen, men jeg tror emisjonen i september er det som i det vesentlige styrer den.

14 i slutten av juni +1 i uka i sommer bør gi minst 22 pr 27. aug.

1 Like

Iflg. Nasjonalt kvalitetsregister for gynekologisk kreft, ble det utført totalt 457 operasjoner for eggstokkreft (inkludert inngrep med registrert klinisk kirurgimelding eller patologisvar) i Norge i 2023.
​Det er viktig å merke seg at dette tallet inkluderer ulike typer inngrep, som primæroperasjoner, re-operasjoner og palliativ kirurgi.
​Det ble diagnostisert 525 nye tilfeller av eggstokkreft i Norge i 2023

Det er altså et stort antall kvinner bare i Norge som får eggstokkreft. Det bør dermed være et godt grunnlag for hyppig bruk av radspherin.

Og behandling bør gjøres så raskt som mulig for å unngå spredning. Sammen med høy motivasjon iflg opplysning fra ledelsen i Oncoin for radspherinbehandling kan jeg ikke forstå annet enn at Oncoin vil klare rekrutteringen som planlagt.

Kanskje en faktor at vi har vært midt i en ferieperiode de siste 2 månedene som jeg vil tro fører til færre behandlinger. Kirurger har også ferie.

3 Likes

Generalforsamlingene i begge selskaper er gjennomført og emisjonen er dermed bankers.

Det er litt rart at aksjekursen ligger så lavt som nå, men tror som sagt ikke det har med radspherins medisinske evne å gjøre! Det kan være tidspunktet for akkumulering er nå før den 27.

Så er det kanskje lurt å tøyle forventningene litt…

Kjørte tittel og kriterier gjennom chatgpt:

Selvsagt ikke skrevet i stein, men ba om en tilbakemelding for å oppnå en så homogen pasientpopulasjon som mulig.

Analysis of Post-Surgical Radspherin Treatment for Ovarian Cancer in the Norwegian Context

​This report provides a detailed analysis of the potential application and target patient population for Radspherin, a novel investigational therapy, in the Norwegian healthcare system for the treatment of ovarian cancer. The analysis synthesizes available data on disease epidemiology, current surgical standards, and clinical trial results to provide a comprehensive view.

​The findings indicate that ovarian cancer, encompassing cancers of the ovary, fallopian tube, and peritoneum, was diagnosed in 525 women in Norway in 2023. A significant majority of these cases, 66.2%, were diagnosed at a late stage with distant metastasis, which is a primary reason for the relatively low national 5-year relative survival rate of 50.5% for the disease as a whole.

​The current standard of care involves aggressive surgical debulking, or cytoreductive surgery, followed by chemotherapy. The success of this surgery in removing all visible disease (known as complete cytoreduction or CC-0) is the most significant predictor of long-term survival. However, a major clinical challenge remains: the presence of undetectable microscopic residual disease (MRD). Research suggests that if these microscopic cells persist, they will almost certainly lead to recurrence and patient death, regardless of the success of the initial surgery.

​Radspherin is an investigational radiopharmaceutical designed to address this specific challenge. It consists of alpha-emitting particles delivered directly into the abdominal cavity post-surgery to eradicate these remaining micrometastases. Early clinical trial data is promising, with a reported peritoneal recurrence rate of only 10% in a study cohort, compared to an expected rate of 25-40% in similar populations treated with standard care.

​Based on a reasoned estimation, approximately 348 patients annually are diagnosed with advanced-stage disease and are candidates for surgery. The specific sub-group of these patients who achieve a complete cytoreduction and would thus be candidates for Radspherin treatment is not nationally documented in the provided data. However, based on the clinical trial criteria, a hypothetical rate of 35% of advanced-stage patients achieving CC-0 would translate to an estimated cohort of approximately 122 patients, or 232 per 1,000 new ovarian cancer patients annually, who would theoretically be eligible.

Med 35% sannsynlighet for at radspherin kan benyttes hos pasienter som får fjernet eggstokkene, (og 23,2% med eggstokkreft totalt) tror jeg man er nærmere virkeligheten. Å finne passende pasienter bør dermed ikke være noe problem.

1. Inklusjonskriterier

Dette er kravene pasienten må oppfylle for å kunne delta. For studier med fokus på kirurgi, , er noen typiske inklusjonskriterier:

• Diagnose: Pasienten må ha en bekreftet diagnose av avansert epitelial eggstokkreft (ofte FIGO stadium III eller IV).
  • Generell helse: Pasienten må ha en god nok allmenntilstand til å tåle kirurgi og eventuell cellegift. Dette måles ofte med en såkalt ECOG-score (Eastern Cooperative Oncology Group), der en lav score indikerer god funksjonsevne.
  • Vurdering av operabilitet: En onkologisk kirurg må vurdere om det er realistisk å fjerne mesteparten av kreftvevet. Dette kan baseres på avanserte CT- og PET-undersøkelser før operasjonen.
  • Tidligere behandling: Noen studier krever at pasienten ikke har fått tidligere behandling for sykdommen, mens andre fokuserer på pasienter som har fått cellegift før operasjon ( neoadjuvant chemotherapy ).

2. Eksklusjonskriterier

Dette er faktorer som utelukker en pasient fra å delta i studien, selv om de oppfyller inklusjonskriteriene. Vanlige eksklusjonskriterier kan være:

• Tidligere kreftsykdom: Hvis pasienten har hatt en annen kreftdiagnose de siste fem årene, kan det utelukke dem.
  • Alvorlige underliggende sykdommer: Pasienter med alvorlige hjerte-, nyre- eller leversykdommer utelukkes av sikkerhetshensyn.
  • Ustabil helsetilstand: Pasienter som for eksempel nylig har hatt en blodpropp eller en infeksjon, kan bli utelukket.
  • Uoperabel sykdom: Hvis spredningen av sykdommen er så omfattende at en komplett fjerning anses som umulig (for eksempel til milten eller leveren), kan pasienten utelukkes.

Hva betyr “CC-0”?

Begrepet CC-0 står for Completeness of Cytoreduction -score 0, og er et avgjørende resultat av operasjonen.

• Cytoreduksjon er det medisinske begrepet for å fjerne kreftvev.
  • "CC-0" er en visuell score som betyr at det ikke er noe synlig kreftvev igjen etter at kirurgien er fullført.

Det er den mest vellykkede formen for kirurgisk resultat og er sterkt knyttet til bedre overlevelse og lengre tid uten tilbakefall. Den motsatte scoren, CC-3, betyr at det er mer enn 2,5 cm med synlig tumorvev igjen etter operasjonen.

Noe uklare kriterier i din analyse. RADSPHERIN utelukkes nettopp ikke ved NACT (cellegift). Dermed er kriteriene alt for strenge og konklusjonen blir totalt feil.

Jeg copy pasta bare studietittel og inklusjon/eksklusjonskriterier inn i promptet og ba den være veldig konservativ.

Om jeg dobbeltsjekke info, nei er du morsom eller - hva er vel bruk av ai for vanlige folk da poenget med :rofl:

Kan god hende da med andre ord.

Det var det jeg trodde. Så for ca 35% av de som er operert er antagelig radspherin anvendelig og virksomt.

Nja, vet ikke jeg. Vet at screening og studier kan være smale, slik er dataens natur i tidlig fase - og det er høyst nødvendig.

Jeg legger meg på 1 av 20, så er alt over positivt…

Så lenge det gir fullført studie innenfor cash runway, selvsagt :wink:

Jeg velger å håpe på positiv rekrutteringstall sett ut fra kriterie at ledelsen og eiere ser på aksjeverdien som viktig. Når informasjonen om sammenslåing og emisjonen kom var kursen ca.2,- kr. Emisjonskurs ble utsatt til etter halvårspresentasjonen. Dersom ledelsen da så for seg at innrullering av pasienter i slutten av august ville ligge på 23 pasienter, vet de at det vil komme en reaksjon i markedet. Finansielt, strukturelt og tillitsmessig tror jeg ikke de ville ønsket dette. Derfor tror jeg vi får fine tall onsdag.

Taktisk er det fort mulig at de største aksjonærene vil inn til lavest mulig kurs under emisjonen i september. Det er til deres fordel at det skjer en utvanning!

Husk at aksjonærene må betale ut fra 130 mill kr som skal inn. Og beløpet som skal betales pr. nåværende eid aksje er dermed fast. Da er det om å gjøre å få flest mulig aksjer for beløpet! En lavest mulig kurs er dermed meget formålstjenlig. Ikke la dere lure av det taktiske spillet som nå foregår, der Oncoin-kursen ser ut til å synke uten grunn! Jeg anbefaler alle å overtegne kraftig basert på det.

1 Like

Emisjonen blir i oktober, ikke september som først planlagt. Med gårdagens sluttkurs på BGBIO er teoretisk verdi på ONCOIN ca 1,36 utfra bytteforholdet. Hvordan skal de største aksjonærene i ONCOIN få ned kursen ytterligere i BGBIO. Topp 50 sitter ganske rolig der. Eller tror du store aktører vil selge de første 9 dager etter merger?

ref:
NewsWeb

Last day including rights: 1 October 2025.
Ex-date: 2 October 2025.
Record Date: 3 October 2025 (assuming normal T+2 settlement).
Subscription price: The subscription price in the Rights Issue will be set
following close of trading on Euronext Oslo Børs on the 9th trading date after
completion of the Merger (as defined below) (the “Pricing Date”)

1 Like

Oncoinvent ASA half-yearly report: Strong focus on financial discipline and advancing Phase 2 program in ovarian cancer

Ingen nye pasienter siden siste presentasjon?

Hvis de ikke har fått inn en eneste pasient på 2 mnd så er det fullstendig krise! :chart_with_downwards_trend:

Den interimen i 2026 kan fort bli verdiløs hvis det viser seg at rekrutteringen har stoppet helt opp.

Dette var ikke bra med tanke på rekrutteringen nei… tragisk

De rapporterer vel kun status pr utgangen av Q2? Eller?